Gå til innhold

Nedgang på gjennomsnittlig kvalitet av spill


Bjoolz

Anbefalte innlegg

Jeg eier både ps3 og 360. Elsker exclusive spillene på ps3, men når det kommer til multiplatform , akkurat nå her jeg sitter, angrer jeg på at jeg kjøpte New vegas på ps3.

Det er langt vanskeligere å programmere for PS3 , dermed UTEN unntak ifølge min egen erfaring, så blir multiplatform porter alltid dårligere på PS3 enn 360. Akkurat nå er jeg så forbanna på hele greia siden New vegas klikker å henger seg opp så mye at jeg sprenger noen blodkar i hodet snart. Og de fleste av mine venner som spiller det, har det på 360, og de har samme bugs som meg, men det fryser ikke til noen av dem.

 

Men ps3 har bluray spiller, hadde den ikke hatt det kunne den lett ha fått seg en flyvetur ut vinduet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes det er ganske middels grafikk på konsollspil nå. Grafikken er kantete og ruglete, særlig når man ser bevegelser i bakgrunnen eller langt unna. Nesten ingen spill er i full HD og kommer man nærme omgivelser ser grafikken grøtete ut. Spill som kommer til PC har ikke dette problemet (så fremt man har en god spill PC). Denne trenden har jeg bemerket meg i 2010 og det ganske elendig. Prøvde f.kes Enslaved demoen til PS3 idag og grafikken var ganske dårlig, samt gameplay var kjedelig. Er mer enig med trådstarter.

 

For det første, så er ikke lekker grafikk det samme som god kvalitet på et spill. Personlig så har jeg mange favorittspill fra forrige og tidligere generasjoner som jeg ser på som bedre spill enn mange av dagens - selv om de er utdatert grafisk. Selvsagt er det også litt nostalgi inni bildet, men ikke bare nostalgi. Et av de beste spillene jeg har spilt de siste årene, er Chrono Trigger til DS. Utdatert grafisk - fantastisk gameplay! Dette var i tillegg et spill jeg aldri hadde spilt før.

 

For det andre, så kommer grafikken på konsollspill veldig an på skjermen man bruker. Veldig mange gamere sitter med "billigskjermer", og det er jo klart at man ikke får det beste resultatet da. Mens de som har en god spillPC, har også en god skjerm, ergo ser det bra ut. Selvsagt har det jo også noe å si at spillPcer er kraftigere maskiner enn både 360 og PS3.

 

Og ang Enslaved, så ble iallfall jeg imponert over grafikken jeg fikk på skjermen min.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg synes egentlig ikke at kvaliteten har sunket bemerkelsesverdig. Lengden derimot mener jeg har blitt kortere med årene. Det har vel mye med at multiplayer har blitt veldig poulært - forståelig nok - og at mange spill i dag er oppfølgere i en eller annen serie. Da vil man få veldig mange like spill og færre utviklere som forsøker seg på noe nytt. Det mest brennende eksempelet den dag i dag er jo Call of Duty. Multiplayerdelen ble enormt populær da Modern Warfare "revolusjonerte" den, men i ettertid har mer eller mindre alle kastet seg på den samme bølgen. Da vil man oppleve at spenningen forsvinner litt og at markedet flater ut.

 

Når det kommer til andre sjangere enn FPS/TPS synes jeg ikke den samme utviklingen hr funnet sted i like stor grad. Vi har fremdeles JRPG´s som Lost Odyssey og Final Fantasy, plattformspill som eksperimenterer med måten man opplever spillmediet og adventurespill som setter standarder for både skuespillprestasjoner i spill og engasjement. De mer tradisjonelle RPG´ene har også fått sin del av oppmerksomheten i det siste med både Dragon Age, Fallout 3, Two Worlds og Risen. Strategispillene har fått StarCraft 2, nye tillegg i Total War serien, Company of Heroes og Civilization 5. Alle de jeg har nevnt nå er kun toppen av isfjellet i sine respektive sjangere.

 

Det lages mer spill nå enn noensinne, og omsetningen for spill de siste årene har på lang vei overgått både film og musikk. Det betyr selvfølgelig at flere ønsker å utvikle spill, noe som igjen fører til flere utgitte spill. At alle disse nye utviklerne vil lykkes første gang er selvfølgelig ikke realistisk og man vil oppleve at det er mange spill som ikke holder helt mål. Det er likevel så mange bra spill som kommer ut at jeg selv mener det er litt teit å klage.

Lenke til kommentar

Må si det er noe merkelig at denne tråden fortsatt er her, når den tilsvarende tråden på 360-forumet nettopp ble slettet... Hvorfor kan man ikke diskutere nedgang av kvalitet på 360-spill når man kan gjøre det samme her på ps3-forumet...

Hvorfor ikke bare hive denne tråden over til felles og klage over den generelle dårlige kvaliteten på spill i dag? Savner flere NYE titler, selskap i dag tørr jo søren meg ikke å satse på noe nytt. Spill selskaper i dag slipper jo bare ut oppfølger etter oppfølger etter oppfølger! Jeg føler for å støtte selskap som virkelig prøver seg på noe nytt istedetfor oppfølgere. Bare synd at gamere i dag bare fokuserer på "mainstream" titler som call of duty osv.

Lenke til kommentar

Må si det er noe merkelig at denne tråden fortsatt er her, når den tilsvarende tråden på 360-forumet nettopp ble slettet... Hvorfor kan man ikke diskutere nedgang av kvalitet på 360-spill når man kan gjøre det samme her på ps3-forumet...

Hvorfor ikke bare hive denne tråden over til felles og klage over den generelle dårlige kvaliteten på spill i dag? Savner flere NYE titler, selskap i dag tørr jo søren meg ikke å satse på noe nytt. Spill selskaper i dag slipper jo bare ut oppfølger etter oppfølger etter oppfølger! Jeg føler for å støtte selskap som virkelig prøver seg på noe nytt istedetfor oppfølgere. Bare synd at gamere i dag bare fokuserer på "mainstream" titler som call of duty osv.

 

Ja, heller ha en generell tråd om dette emnet i felles-delen, forstår ikke hvorfor denne ligger i sony-delen? Det kommer for mange oppfølgere, men av og til så er jo dette en fin ting dersom man er fan av serien. Skytespill synes jeg det er altfor mange av, og det er alltid trist når disse selger godt. Det eneste vi kan gjøre er å kjøpe de spillene som er nytenkende, og dele våre positive erfaringer med spillet til andre. Ikke så mye annet hver enkelt kan gjøre...

Lenke til kommentar

Må si det er noe merkelig at denne tråden fortsatt er her, når den tilsvarende tråden på 360-forumet nettopp ble slettet... Hvorfor kan man ikke diskutere nedgang av kvalitet på 360-spill når man kan gjøre det samme her på ps3-forumet...

Hvorfor ikke bare hive denne tråden over til felles og klage over den generelle dårlige kvaliteten på spill i dag? Savner flere NYE titler, selskap i dag tørr jo søren meg ikke å satse på noe nytt. Spill selskaper i dag slipper jo bare ut oppfølger etter oppfølger etter oppfølger! Jeg føler for å støtte selskap som virkelig prøver seg på noe nytt istedetfor oppfølgere. Bare synd at gamere i dag bare fokuserer på "mainstream" titler som call of duty osv.

Hvis du følger med, så vet du sikkert at diverse nettsteder har vært ute med saker der vel etablerte spillutviklere (ubisoft etc etc) har sagt at det er tull å satse på nye IP's, altså helt nye spill. Da nye konsoller visst nok "Kommer snart". Derfor blir det bare oppfølgere fordi det er trygt.

 

Er ikke akkurat vanskelig å forstå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...