Gå til innhold

Problem i starcraft


Anbefalte innlegg

Spilte en bisarr ladder game mot terran forleden (er i diamond leaguen). Selv var jeg protoss. Det startet med en svært tidlig basetrade der begge parter mistet så og si alt. Jeg hadde fortsatt igjenn flere zealots og probes, han hadde commandcenter, barracks og et par scv's. Gamen var langt fra over, ettersom terran kunne fly commandcenter rundt om kring. Selv hadde jeg ingen ressurser eller base bortsett fra to pylons. Det var umulig for bakkestyrkene mine å eliminere hans siste bygninger, og gamen varte i flere timer ettersom jeg hindret han i å lande/tjene nye mineraler med styrkene mine. Det endte til slutt med at battlenet serveren tilfeldigvis crasha etter noen timer.

 

Burde kanskje blizzard gjøre noe for å forhindre slike fæle ting å skje :p D var svært frustrerende, ønsker åpenbart ikke flere sånne games. Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal de kunne forhindre dette? Og, som AltF4 nevnte, ville det ikke vært bedre å la han lande, så prøve å ta han ut/få CC til å brenne? :p

 

Ja, jeg prøvde selsagt å la han lande noen ganger også, og commandcenteret var til slutt nede i ca 1/3 av hp uten å brenne. Men han turte ikke å lande når jeg var i nærheten. Noen ganger lå jeg på lur og ventet på at han skulle lande. Latet litt som jeg hadde gått afk (sluttet å følge etter ham og lot han lande), men med en gang jeg nærmet meg tok han bare liftup og loadet scv's inn igjenn. Så ingenting funka. Damagen jeg gjorde på commandcenteret var mest i begynnelsen. Var helt umulig etter at han ble mer forsiktig. xP Egentlig håpet jeg bare at det russiske nettet hans skule gå downs, men det endte jo med at bnet crasha til slutt.

Lenke til kommentar

Hvis du var endgame med Protoss så er det nå bare å fyre opp noen observers som ser hvor han prøver å dra.

Og turtler han seg inn så er det beste noen kan gjøre mot deg som Protoss. COLOSSUS med oppgradert range. Ikke noe tar den på rekkevidden utenom tanks på toppen av noe. Selv bruker jeg hvis jeg ser gamet dryr litt ut til midgame å bygge 2-3 voids som jeg bruker til å harasse expansions med.

Lenke til kommentar

Hvis du var endgame med Protoss så er det nå bare å fyre opp noen observers som ser hvor han prøver å dra.

Og turtler han seg inn så er det beste noen kan gjøre mot deg som Protoss. COLOSSUS med oppgradert range. Ikke noe tar den på rekkevidden utenom tanks på toppen av noe. Selv bruker jeg hvis jeg ser gamet dryr litt ut til midgame å bygge 2-3 voids som jeg bruker til å harasse expansions med.

All produksjons mulighet ble ødelagt for ham, inkluder alle probes, mens eneste som overlevde for terran var en command center som han fløy rundt i timesvis som Templar ikke kunne ta fordi han hadde bare ground units... les første posten før du skriver reply om strategi endgame med toss som han hadde ingen muligheter å fullføre.

Lenke til kommentar

Det var en heller uvanlig situasjon.. :) Litt artig at dere lot det trekke ut timesvis som du sier, i en sånn situasjon hadde jeg nok bare sagt GG uansett hvilken side jeg var på. Men det høres jo ikke dumt ut å si f.eks at hvis en spiller har mistet hovedbygget og alle arbeidere, taper man automatisk etter 5/10 minutt eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Det handler om å vinne og han prøvde å vinne med alle midler, kan ikke si noe galt om det i min mening.

Kjedelig ja, men det er liksom ikke Blizzard sin oppgave å passe på at folk ikke bruker rare veier for å vinne så lenge det ikke innebærer cheats og andre fy-saker.

Lenke til kommentar

Hvis du var endgame med Protoss så er det nå bare å fyre opp noen observers som ser hvor han prøver å dra.

Og turtler han seg inn så er det beste noen kan gjøre mot deg som Protoss. COLOSSUS med oppgradert range. Ikke noe tar den på rekkevidden utenom tanks på toppen av noe. Selv bruker jeg hvis jeg ser gamet dryr litt ut til midgame å bygge 2-3 voids som jeg bruker til å harasse expansions med.

All produksjons mulighet ble ødelagt for ham, inkluder alle probes, mens eneste som overlevde for terran var en command center som han fløy rundt i timesvis som Templar ikke kunne ta fordi han hadde bare ground units... les første posten før du skriver reply om strategi endgame med toss som han hadde ingen muligheter å fullføre.

 

Jojo men da er det jo ihvertfall ingen problem. Er jo ikke noe som må balanseres med spillet men Terran spilleren som angrep mest vitale punktene.

Lenke til kommentar

Etter at det ble et stort problem at en knust fiende i Warcraft 3 gjemmer builders rundt omkring på hele kartet, i håp om at motstanderen skulle bli lei av å lete og dermed stikke, innførte jo Blizzard en mekanisme som får den ene spilleren til å bli "revealed" etter noen minutter uten hovedbygningen. Dette har fungert greit, såvidt jeg vet, og man skal ikke se bort i fra at noe lignende skjer i StarCraft II etter en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...