Gå til innhold

Dragon Age imiterer Mass Effect (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Synes det er kjempe bra dem gjør spillene mer motakelig til flere og ikke kun for en liten gruppe hardcore nerder. Mass Effect 2 har jo fått glimrende reviews over hele linja..noe Metacritic også viser klart http://www.metacriti...seffect2?q=Mass Effect 2

 

Hver gang jeg leser om en håndfull pc brukere som griner over at spillene blir "dummet" ned til konsoll nivå så ler jeg godt. Dette er en naturlig overgang fra gammeldags og dårlig gameplay over til noe som folk generelt liker bedre, å være i kontroll i spillet istede for å se på en rekke knapper en skal trykke på for å se en fin animasjon.

 

Godt å vite at utviklerne prioriterer konsoll utgaver og forhåpentligvis kutter ut helt å produsere til pc i fremtiden for å ha full fokus på å gjøre konsoll utgavene så bra som mulig, selv om det er nok lite trolig. Og for å ikke tenke på kostnader, det er jo uten tvil minst penger å hente på pc utgaven av dem aller fleste spill.

 

Søtt at du skal nevne ME2 og Dragon Age, for så i kalle tilhengerne av Dragon Age liten gruppe hardcore nerder. Sist jeg sjekket hadde nemlig DA solgt mer enn ME, mener det var dagbladet som hadde det i en artikkel.

 

De må gjerne fokusere på konsoll for min del, iallefall til visse sjangre. Men RTS på konsoll? Jeg har kjøpt flere og ingen av de overbeviser i nevneverdig grad, det er lite givende å spille de. Men ja, når kostnader går oppover er det ett naturlig resultat at ting blir mer og mer anvendelig for mannen i gata for å dekke utgiftene. Skulle bare ønske de ikke slaktet alt som het utfordring på veien dit...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er kjempe bra dem gjør spillene mer motakelig til flere og ikke kun for en liten gruppe hardcore nerder. Mass Effect 2 har jo fått glimrende reviews over hele linja..noe Metacritic også viser klart http://www.metacriti...seffect2?q=Mass Effect 2

 

Hver gang jeg leser om en håndfull pc brukere som griner over at spillene blir "dummet" ned til konsoll nivå så ler jeg godt. Dette er en naturlig overgang fra gammeldags og dårlig gameplay over til noe som folk generelt liker bedre, å være i kontroll i spillet istede for å se på en rekke knapper en skal trykke på for å se en fin animasjon.

 

Godt å vite at utviklerne prioriterer konsoll utgaver og forhåpentligvis kutter ut helt å produsere til pc i fremtiden for å ha full fokus på å gjøre konsoll utgavene så bra som mulig, selv om det er nok lite trolig. Og for å ikke tenke på kostnader, det er jo uten tvil minst penger å hente på pc utgaven av dem aller fleste spill.

Unskyld meg, men hva i all verden, mener du virkelig dette? :o Hva skjedde med begrepet variasjon?

 

Du sier altså at bare fordi det er flere som liker action orienterte spill til konsoll i stedet for spill som DA: O som er utviklet hovedsakelig for PC så er det helt greit å tråkke på de som er i mindretall? De av oss som foretrekker å spille på PC har da også rett til å ønske spill som er optimalisert for den platformen. Det at man skal kutte ut å produsere spill til den og den platformen fordi det er flere som bruker andre platformer synes jeg er sneversynt av deg, det er akkurat slik utgiverenes økonomiavdeling tenker, og jeg tror da du blir like irritert som alle oss andre når de ødelegger gode spill for å spare/tjene penger (Assassin's Creed 2 anyone?). Variasjon er tingen, det gjør alle parter fornøyd (vel kanskje ikke pengesekkene) og kan bidra til at nye ideer skapes. :)

 

Og jeg er slett ikke enig i att DA:O hadde gammeldags og dårlig gameplay hvor du hadde dårlig kontroll over spillet. Jeg vil derimot hevde at du har mer kontroll over spillet med gameplayet i DA:O i forhold til f.eks Mass Effect 2. På pc-versjonen av DA:O så kan du jo pause og flytte hver enkelt karakter i partyet og sette opp en plan for hvordan medlemmene i paryet skal oppføre seg i gitte situasjoner når du ikke styrer dem. I tillegg kan du legge feller og bruke omgivelsene for å gi deg selv en taktisk fordel i kamp. Alt dette vil nå jeg si gir deg større kontroll over spillet enn de spillene hvor du trykker på en knapp for hvert slag/skudd, men hver sin smak selvfølgelig.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Kontrollen i Dragon Age 1 på PC er fantastisk. Å pause spillet, zoome ut og strategisk bruke ulike karakterertyper og omgivelser til å bekjempe motstander best mulig fungerer utmerket.

 

Kontrollen i Dragon Age 1 på konsoll er imidlertid ganske svak dessverre. Her er det bare knappemosing uten noe særlig planlegging bortsett fra at man kan bytte hvilken karakter man styrer innimellom.

 

Følgelig har Bioware informert om at kontrollen på konsoll vil bli endret, mens kontrollen på PC vil i hovedsak være som før (bare med finjustering). Høres bra ut for alle parter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er bittelitteranne trist at man ikke har forskjellige origin-historier, men igjen tror jeg det blir knallbra med voiceacting på hovedpersonen. Var litt rart i DA:O å bare høre én del av samtalen, i alle fall etter å ha spilt Mass Effect.

 

Har trua på at Bioware drar den der greit i land, og at man ikke bare blir sittende og trykke "vær snill" eller "vær slem" i alle samtaler. Må vel være litt mer dybde enn det, og må vel være mulig å spørre folk underveis om litt bakgrunnhistorier og annet rør. Var i alle fall det jeg satte mye pris på i DA:O.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...