Gå til innhold

Blizzard krever ekte navn på nettet (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Har ingenting med E-mail å gjøre, det er Battle.net og man kan ikke forandre battle.net navnet sitt uten lovlige dokumenter fra staten om at du faktisk HAR skiftet navn, og til og med da kan Blizzard gjøre det vanskelig.

Du kan opprette en ny Battle.net-konto og kjøpe Vanilla, TBC og WotLK på nytt, registrert på et nytt falskt navn, men hvem er det som har lyst til å bruke mer penger en de allerede har gjort, for å spille et spill de allerede betaler og har betalt for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør ikke legge ut bilde av deg selv Mabluz! Finnes program som kan søke deg opp vet du! Ringer og gir application midt på natta snart jeg! :p

 

Men men, jeg forstår de som kan synes det er ubehagelig. To spørsmål dog, 1) poster dere på blizzard sine forum? 2) nøyaktig hva tror det skal skje med dere?

 

 

Da jeg spilte WoW posta jeg ganske mye på forumene dems. Hadde også en periode hvor jeg var ganske profilert på servern min (mye pga aktivitet på forumene) hvor tilfeldige folk jeg aldri hadde snakka med tok kontakt med meg in-game etc. Hvis navnet mitt (som er ganske unikt) hadde vært klistra over forumene så hadde jeg ikke blitt overraska om jeg fikk en telefon nå og da som jeg ikke hadde hatt noe særlig lyst til å forholde meg til. Nå er ikke dette noe ekstremt ille , men så var jeg ikke veldig kjent heller. Som sagt tidligere i tråden så fikk jeg etterhvert høre historier fra folk som var mye mer kjent enn meg. Hørte f.eks. at det var en periode Kungen hadde samme fyren på døra hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Hørte f.eks. at det var en periode Kungen hadde samme fyren på døra hver eneste dag.

Jeg feilaktig posta SteamID'n min til feil person, jeg trykke R ikkesant, for å reply til siste som whispra meg, men noen hadde kommet imellom, det endte med at jeg fikk danske telefonselgere som ville selge meg turer til Danmark for en billig penge og anbefalte bra hoteller.

Holdt på sånn i over en uke før jeg fikk sperret de, men fortsatt får jeg mails fra de.

Unødvendig shit altså, det er ikke derfor jeg spiller WoW liksom, for å være del av et kommersielt samfunn.

 

PS: Jeg er klar over at SteamID'n min står I signaturen min, men jeg stoler faktisk på gamere her på det forumet, nok til at dere ikke kommer på døra mi for å whine på meg om et eller annet, kanskje jeg ganka dere.:D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Min mening, postet på min blogg..

 

Jeg har forståelse for hvorfor Blizzard ønsker å introdusere denne funksjonen. Uten anonymitet stiller man et langt større ansvar for hva vi står for. Men jeg mener at anonymitet er en privilegium som man ikke bør ta vekk, for det er nettopp friheten som har ført til at internett er slik det er i dag.

 

Et kallenavn er en veldig personlig ting og det er lettere å både identifisere og huske. Man kan også i flere tilfeller få et lite glimt inn i personligheten og interessen til brukeren. Om han/hun bruker et kallenavn etter favoritttegneseriefiguren for eksempel. Et navn er nøytralt og "dødt".

 

Personlig har jeg ingen direkte problemer med å gi ut mitt hele navn på nettet. Noe jeg velger selv. Selvsagt er jeg påpasselig til hvor jeg legger denne informasjonen. Ditt navn er veldig personlig og ikke noe man bør tvinge fram uten at den personen ønsker det. Blizzard har etter min mening gått for langt i sin tro i å beskytte sine brukere. Faktisk tror jeg dette vil få motsatt effekt. De fleste brukerne vil nok ikke føle seg helt trygge når de poster. Noe som vil føre til færre poster og over tid kan det ødelegge det samfunnet Blizzard har laget.

 

Blizzard bør revurdere denne funksjonen og begynne å se litt utenfor sitt eget vindu. Kallenavn på nettet er et privilegium som faktisk fører mer godhet i seg enn det Blizzard velger å tro. Selvsagt vil det finnes mange som poster uforsvarlig og med mål om å skade eller spre negativt. La nå brukerne til tross for dette få den tryggheten de ønsker å ha, istedet for å presse på noe man skal ha tiltro for å dele.

Lenke til kommentar

blizzard har allerede i den nyeste versjonen av ToS og ToU lagt inn at i fremtiden vil MASSIVE, et microsoft-eid masse-reklameringsnettverk for den digitale verden tre inn i WoW.

Kan du vise til noe som beviser dette? Hvor har du hørt dette?

 

punkt nummer xvi i den amerikanske battle.net tos'en:

 

"DISCLOSURES; THIRD PARTY FEATURES.

Massive. Blizzard's Games and the Service may incorporate technology of Massive Incorporated ("Massive"), a wholly-owned subsidiary of Microsoft Corporation ("Microsoft"), that enables in-game advertising, and the display of other similar in-game objects, which are downloaded temporarily to your personal computer and replaced during online game play. As part of this process, Massive may collect some information about the game and the advertisements delivered to you, as well as standard information that is sent when your personal computer or game console connects to the Internet including your Internet protocol (IP) address. Massive will use this information to transmit and measure in-game advertising, as well as to improve the products and services of Massive and its affiliates. None of the information collected by Massive will be used to identify you. For additional details regarding Massive's in-game advertising practices, please see Massive's In-Game Advertising privacy statement at http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=122085&clcid=0x409. The trademarks and copyrighted material contained in all in-game advertising are the property of the respective owners. Portions of the Service are © 2008 Massive Incorporated. All rights reserved."

 

folk fant fort ut hvordn de kan se realID til hvem som helst tydligvis: Min lenke

Endret av KimP
Lenke til kommentar
Navn på andre blizzard ansatte har vært ute lenge, nye community manager i USA sa navnet sitt i første post. Gjett hva! Dame og alt, ingenting skjedde fordi det ikke er gøy når ingen andre bryr seg.

Da vil jeg gjerne påminne deg om at den GM'n som ga ut navnet sitt på forumet måtte fjerne Facebooken, twitter og faktisk koblet ut hjemme-telefonen.

Dette er internett, noen kommer alltid til å bry seg, noen mye mer enn de fleste.

 

Hele vitsen med dette er å få bedre oppførsel på forumet.

Om du tror på dette lever du dessverre i en drømmeverden, blizzard har allerede i den nyeste versjonen av ToS og ToU lagt inn at i fremtiden vil MASSIVE, et microsoft-eid masse-reklameringsnettverk for den digitale verden tre inn i WoW.

Da vil du ha noe slikt som, *Want a mage table? McDonals have the best burgers to go with your snack!* eller som de allerede har den Mountain dew flaska som en pet i wow, hva med *Feeling thirsty? Mountain dew now cooler and spritzier, go buy NOW!*.

Eller, *Your summoning was sponsored by Taco bell!"

Saker som det er ikke hva jeg vil kalle nødvendig i et spill, det at blizzard SIER at det er for å fjerne trolls, nei du, det er nok mer en cover-up en det er sannhet.

 

US forumet har en tråd på over 40 000 svar nå, 2000 sider, ikke en eneste person (kanskje 2-3 troll som sier LOLOL QQMOAR ) som går god for dete systemet.

 

Nei du, det er nok djevelen selv, B Kotick som lusker i buska og tenker $$$$.

PS: Facebook kommer også til å bli intigrert med Real ID, det er også i ToS og ToU'n til Blizzard.

 

Yeah, er digg...

 

En siste ting, det er vell ikke nødvendig å opplyse at WoW er et MMORPG, det vil si et fantasy-spill der man spiller en rolle som ikke er deg selv, men som det nå blir gjort ved at alle må vise sitt navn på forumet kommer også RP-forumene til å bli lagt øde.

 

Mange har prøvd å knekke WoW, men nå viser det seg at WoW tok selvmord.

 

Vet ikke om du har sett Lady Gaga- Telephone musikk videon på YouTube, der legger du merke til reklame integrert i videon, å for å være helt erlig plager det meg fint lite, å jeg foretrekker denne måten på reklame enn banners og video'r som popper opp. Dette er framtiden, du vil se dette i filmer, musikk og spill om ett par år, bli vant til det.

 

En cover up? I ToS og TuU'n står det at Blizzard forbeholder seg retten til å endre avtalene når de vil, til hva de vil uten å måtte notifisere brukeren.

Endret av ChemAli
Lenke til kommentar

Nå spiller ikke jeg WoW eller har noe behov for å være på Blizzard forumet i det hele tatt, men det er interessant å diskutere dette likevel.

Vet ikke helt hva jeg føler om dette. Når det gjelder stalking og slikt så er det nok som ChemAli sa farligere for en jente som meg å gå ut på byen om kvelden.

Og for gutter så er det nok farligere å være med i kirken (slik som pedofilisaken i den katolske kirken viser).

Likevel er det noe skummelt i at barn (for man kan ikke nekte på at mange WoWspillere er barn) skal bli tvunget til å gi ut fullt navn på nettet. Det er jo foreldrenes ansvar i bunn og grunn, men likevel.

 

Og jeg tror absolutt at mange kvinner kommer til å slutte å være på forumet ettersom kvinnelige WoW spillere nok allerede får høre mye dritt, og dette vil bare gjøre det verre.

For selv om det allerede er mulig å finne ut alt om folk på nettet så er de fleste troll nok for late til å bruke tid på det. Nå kommer de til å få ammunisjon på et sølvfat.

 

Og nei, jeg synes ikke Facebook er noe bedre heller, derfor bruker jeg det ikke.

Lenke til kommentar

blizzard har allerede i den nyeste versjonen av ToS og ToU lagt inn at i fremtiden vil MASSIVE, et microsoft-eid masse-reklameringsnettverk for den digitale verden tre inn i WoW.

Kan du vise til noe som beviser dette? Hvor har du hørt dette?

 

punkt nummer xvi i den amerikanske battle.net tos'en:

 

"DISCLOSURES; THIRD PARTY FEATURES.

Massive. Blizzard's Games and the Service may incorporate technology of Massive Incorporated ("Massive"), a wholly-owned subsidiary of Microsoft Corporation ("Microsoft"), that enables in-game advertising, and the display of other similar in-game objects, which are downloaded temporarily to your personal computer and replaced during online game play. As part of this process, Massive may collect some information about the game and the advertisements delivered to you, as well as standard information that is sent when your personal computer or game console connects to the Internet including your Internet protocol (IP) address. Massive will use this information to transmit and measure in-game advertising, as well as to improve the products and services of Massive and its affiliates. None of the information collected by Massive will be used to identify you. For additional details regarding Massive's in-game advertising practices, please see Massive's In-Game Advertising privacy statement at http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=122085&clcid=0x409. The trademarks and copyrighted material contained in all in-game advertising are the property of the respective owners. Portions of the Service are © 2008 Massive Incorporated. All rights reserved."

 

folk fant fort ut hvordn de kan se realID til hvem som helst tydligvis: Min lenke

 

Kan jeg spørre hva dette har med ekte navn i world of warcraft? Det har vært snakk om dette fra før, i SC2 f.eks. vil du ofte sloss i byer hvor reklameplakater og hologram er. Beta viste en dansende night elf f.eks. Godt mulig det blir noe i WoW også, hvem vet? Kanskje man kan kjøpe en Tuborg i tavernet?

 

Uansett, hva har dette med anonymitet på forumet å gjøre? De fleste andre bransjer har begynt med såkalt produkt placement, såg Law Abiding Citizen igjen for ett par dager siden. Merket meg Apple både her og der (og en Dell!), reagerte jeg? Njaaa, ikke særlig. Det var nesten helt identisk med tidligere filmer hvor dette ikke var så utbredt, iallefall ikke IT messig, bare at det så stod ett eple på laptopen istedefor a) ingenting B) ett fiktivt navn. For min del har det lite å si så lenge det ikke går over stokk og stein. Men igjen, hvordan lenker dette sammen til saken artikkelen handler om?

 

Eneste som mangler nå er at noen drar inn FRP og AP :p

 

PS: TOU ble endret i mai, så dette er ikke akkurat nytt.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Dette er bare bra, rett og slett, folk som er skeptiske er bare paranoider! =)

 

hvordan gagner det deg at de selger info om deg til facebook/m affiliates og div andre affilites av blizzard?

 

tror du dette er om å rydde opp forumene eller noe? hvis det hadde vært logikken hadde du måttet bruke ekte navn i spillet også, siden ingame chat er ti ganger verre. Ikke det at noe stopper dem fra å stenge deg fra ingame chat's uten realID etterhvert... tross alt var realID bare for nære venner for 2 dager siden, så ble det for dine venners venner i tillegg og nå da for alle som leser forumet.

 

Kan ikke si jeg liker hvor dette går henn.

Lenke til kommentar

Navn på andre blizzard ansatte har vært ute lenge, nye community manager i USA sa navnet sitt i første post. Gjett hva! Dame og alt, ingenting skjedde fordi det ikke er gøy når ingen andre bryr seg. Så dette er mer ett "PR" stunt enn noe annet. Og om han har twitter konto og facebook konto med adresse og telefon nummer så er det heller han som er dum, hjelper ikke akkurat å regelrett be folk søke enn opp og.

 

Funka jo bra for han her: Bashiok

 

for ikke å snakke om sjefen selv

 

trenger ikke ha info på facebook for at folk skal finne det....

Endret av KimP
Lenke til kommentar

KimP, har allerede snakket om dette tidligere i tråden?

 

Bashiok var smart nok til å be om dette. Kommer du til å gå ut og oppfordre folk om å finne ut hvem du er, hvor du bor osv rett etter å ha gjort en upopulær avgjørelse?

 

Elsket den andre linken du postet, den hadde en fantastisk sitat jeg bare må ta med!

 

"So what? Those people you mentioned have chosen to put that information on the Internet.

Indeed like you mentioned the world is full of sick fucks, not just the WOW community. So if you want to be safe, don't put any personal info on the Internet, especially on social network sites...

On the other hand, why would you not stand for your opinion? Is that how you avoid issues in real life too? Only react when you have the security of the veil of anonimity? Well if that's the case, then freedom of speech actually has died. "

Lenke til kommentar

KimP, har allerede snakket om dette tidligere i tråden?

 

Bashiok var smart nok til å be om dette. Kommer du til å gå ut og oppfordre folk om å finne ut hvem du er, hvor du bor osv rett etter å ha gjort en upopulær avgjørelse?

 

Elsket den andre linken du postet, den hadde en fantastisk sitat jeg bare må ta med!

 

"So what? Those people you mentioned have chosen to put that information on the Internet.

Indeed like you mentioned the world is full of sick fucks, not just the WOW community. So if you want to be safe, don't put any personal info on the Internet, especially on social network sites...

On the other hand, why would you not stand for your opinion? Is that how you avoid issues in real life too? Only react when you have the security of the veil of anonimity? Well if that's the case, then freedom of speech actually has died. "

 

Trenger ikke oppfordre folk til å finne deg, bare du poster på forumet vet folk hvem du er, bare det å være jente/dame/ung er nok til at folk oppsøker deg. Før du nevner at foreldre burde skru av realID for barn, spør deg selv om du seriøst tror foreldre har noe som helst oversikt over hva unger gjør på nettet.

 

Personlig har jeg ikke puttet noe personlig info på internet, men ett søk på mitt noe unike navn, så fant jeg adresse, telefon nummer og bilde i av huset mitt i google street view.

 

Du må innse at folk kommer til å gjøre dritt mot andre bare på pur F, men så lenge det ikke skjer deg så er det vel greit? Du må huske på at du er godt over gjennomsnittet når det kommer til å ta vare på info om deg selv på internett.

 

Btw: jeg skjønner godt hvorfor blizzard gjør dette, implementering av facebook er genialt fra et business ståsted, da det åpner for en god del nye brukere, er nok ikke uten grunn at de gjør om start stedene/questlines i Cataclysm.

 

For å kommentere sitatet: Ja han la nok ut info om barna sine fritt ut på internett. Rimelig lett sak for folk å finne ut hvor de nå går på skole osv. men han var vel dum nok til å legge det ut så synd for dem.

Endret av KimP
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva som problemet er med å ha real name der, er du redd å vise det stygge navnet ditt? ingen bryr seg om deg, tenk deg når det er over 1 million brukere, tror du de gidder å sende random spam til dem, bestille pizza eller noe? neppe.... har du gjort noe så er vel noe annet... håper enkelte forstår at forumet er ikke for å trolle, det er for å spørre om hjelp/support osv.

 

Har vært aktiv bruker på blizzard forums, kan si at det er mye verre å få hjelp der enn her for eksempel, man får rett og slett mer hjelp/støtte fra andre forums enn på blizzard sine egne forums.

 

Gjett hvorfor? fordi de shitkids/trolls sitter bak de wannabe cool nicknames å tror de er noe, yepp sånn er det bare.

 

Har du vært moderator og må hele tiden behandle slike så forstår du sikkert.

Lenke til kommentar

"Du må innse at folk kommer til å gjøre dritt mot andre bare på pur F, men så lenge det ikke skjer deg så er det vel greit? Du må huske på at du er godt over gjennomsnittet når det kommer til å ta vare på info om deg selv på internett."

 

Hvorfor? På pur F? Så en nordmann skal finne deg, finne en lokal pizza shappe, ringe den og bestille til ditt hus? Høres da ganske merkelig ut. Hvorfor akkurat deg? Hvorfor ikke noen av de andre som står i telefonkatalogen eller med åpne profiler på facebook? Det er snart ikke en eller to profilerte personer sine navn som står der, det blir alle sine. Må jo bruke hele dagen da på å søke opp folk for å fucke med de.

 

Jenter i guilds kan få den meget uheldige stalker biten, om de gjør følgende = Snakker på vent/skype med guilden. Har vært i guilds hvor det har vært jenter, er en i den jeg er i nå og. Det var litt oppstyr i starten, mest barnslig erting, men så var det ikke gøy lengre for de var jo akkurat som jenter vi møtte på byen. Var ikke noe stort. Slik kan det lett også bli med det nye systemet, jeg synd derimot ikke at dette oppstyret skal skal gå ut over brukerne så der har blizzard ett ansvar de ikke helt har tatt på seg.

 

Ja, noen søkte deg opp basert på navn, men igjen, det må være noe spesifikt du har gjort for at de skal stalke nettopp deg. Jenter, vel, som sagt.... minoriteter, ja. En helt normal person? Herres, er det slik å forstå at stalkers kun operer via blizzard sine forum? Hvorfor går de ikke bare gjennom telefon katalogen?

 

Det jeg vil vite, jeg forstår de som syns det er ubehagelig å måtte ut med fult navn og dere har min sympati for akkurat det, er hvorfor de skal gå etter dere pga blizzard sine forum og ikke noen andre steder informasjon om dere ligger.

 

Og forresten, til dere som ikke vil at noen skal vite dere spiller dataspill. Lite tips, ikke ha en hobby dere skammer dere over. Herregud så latterlig. Skal dere holde dette hemmelig? Lyge til kolleger osv for at ingen skal finne det ut? Aner ikke hvor dere bor, en på jobben spurte om jeg spilte. Jeg sa ja, er endel av det (lite sted, utestedet er ikke åpent så ofte). Wow? Jepp! Åh, kult, hvilken server? Andre spør bare om hobby og jeg ramser opp diverse, ene ble interessert i at jeg vil ta dykker sertifisering. At jeg spilte? Neh, interessen var ikke der hverken positivt eller negativt.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med det Ghaundan sier her. Personlig så bryr jeg meg mindre om folk får vite navnet mitt eller ikke. Det kan muligens skape problemer for et par jenter, men jeg tror ikke det blir noe styr.

 

 

Gorm Osborg heter forresten jeg. Finn adressen min og bestill pizza til meg! Det hadde vært deilig :)

Endret av Error
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...