Gå til innhold

Bad Company 2 fryser midt i spillet


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har slitt med et ganske kjedelig problem en god stund nå, og det begynner å gå meg på nervene i og med at det gjør at jeg ikke kan spille.

 

Problemet er det at midt i spillet, alt fra 5min til 2timer etter at jeg startet spillet, så fryser alt, lyden blir hengende igjen og hele maskinen låser seg. Den eneste måten å komme ut av det på er å tvinge omstart ved å trykke på omstartknappen på maskinen. Noe som ikke er så veldig heldig å gjøre X antall ganger i løpet av en dag.

 

Jeg har sjekket rundt på div forum etter en løsning på problemet, og så langt har jeg kommet fram til disse:

 

Deaktiver noe på lydkortet via dxdiag (som jeg ikke kommer på hva het i farten).

Kjøpe et nytt lydkort og deaktiver det integrerte lydkortet som er på hovedkortet.

Spille med USB headset.

 

Men ingenting virker. Og det som er ekstra rart er at jeg har hatt et eget lydkort i denne maskinen helt siden jeg satte den opp, og dermed forsvinner muligheten for at det er det integrerte lydkortet som er problemet. Jeg har også forsøkt å spille med USB headset, men opplever det samme problemet da. Jeg har også forsøkt å deaktivere noen lydinnstillinger via dxdiag (som jeg ikke husker hva heter i farten) men det ser ikke ut til å være mulig. Instillingen er låst og jeg har ingen mulighet for å kunne endre den.

 

Så fram til nå har jeg ikke funnet noen løsning på dette problemet. Men ut i fra de andre forumene jeg har lest på så er det et vanlig problem, og derfor lurte jeg på om noen av dere har opplevd det samme og kanskje funnet en løsning på problemet?

 

Så er det sikkert noen av dere som mener dette problemet er relatert til maskinens spesifikasjoner, så de skal dere få her;

 

ATi Radeon HD 4850 i Crossfire

4Gb DDR2 RAM

Intel Quad Core Q9300 2,6Ghz

850W PSU

 

Håper på svar :)

 

På forhånd takk!

 

-Cocho

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at Motherboard/CPU blir overopphetet. Skjer ofte med meg (men så har jeg et defekt kort som jeg snart skal sende inn). Selv om spillet ikke er så fryktelig krevende at det gjør noe er det sinnsykt mye som skjer samtidig og PC'en må jobbe mye.

 

Prøv å ta av dekselet på siden av PC'en og sett på en stuevifte (hva heter det egentlig? Sånn stor hvit hvifte som du har på rommet om sommeren for å kjøle deg ned). Hvis det hjelper ville jeg tatt skrittet videre og installert nye vifter i kabinettet ditt. Hvis ikke, så har du mest sannsynlig utelukket det problemet.

 

Du kan evt. installere en sånn dings som sjekker temperaturen på CPU/MB og alt-tabbe ut av spillet med gjevne mellomrom og se på temperaturene.

Lenke til kommentar

Bare for å si det med en gang; det er nok ikke temperaturen som gjør dette.

 

Jeg har et ASUS HK og bruker dermed Probe II, som lar meg holde kontroll på viftenes RPM, samt temp på både HK og CPU. Og ingen av disse har noen drastisk høye tall eller noe som virker truende på noen måte. Jeg kan dog ikke holde styr på tempen på GPUen min, men jeg har egenhendig satt på 1 stk Zalman Blue Knights på hvert av kortene for å holde tempen nede, så jeg tror ikke dette er noe problem heller.

 

Det kan være nettverkskortet, siden jeg bruker en trådløs USB antenne i og med at jeg har maskinen på loftet, men jeg tviler siden jeg har perfekt ms og ikke opplever dette i noen andre spill.

 

Jeg har ikke testet om dette skjer i singleplayer siden jeg ikke har spilt singelplayeren på PC enda, bare på Xbox 360, og jeg antar at de er akkurat like.

 

Så jeg står fortsatt uten noen svar når det kommer til dette problemet :/

 

-Cocho

Lenke til kommentar

Du har ikke en grå Dlink vel? Den kjipeste av de? Dette minner fryktelig om situasjonen min her.. Sier det med en gang, kjøp kabel :)

 

Jeg opplevde det ikke i noe annet spill jeg heller. Men det kunne skje hvis jeg lastet ned store filer med stor hastighet(f.eks steam downloads)

Endret av Mammakamel v2.0
Lenke til kommentar

Har en Zyxel til 1000,- så det hadde jo vært en skam om det var den som skapte problemer for meg.

 

Jeg har også de nyeste driverne til ATi. Jeg er av den typen som tror at maskinen forringes hvis jeg ikke holder den up to date til en hver tid. Så CCC sjekkes ofte for nye updates.

 

Jeg opplevde faktisk at jeg kunne spille spillet uten avbrytelser tidligere i dag. Da kobla jeg bare i et USB headset som jeg hadde blitt anbefalt (har ikke fungert tidligere) og denne gangen gikk det nokså greit. Ingen freezing av noe salg, men denne gangen ble jeg disconnecta fra spillet med beskjeden om at "failed to connect to ea online", og etter det har jeg ikke fått koblet med opp igjen. Nå er det noen timer siden sist jeg prøvde, slo heller igjen noen timer med littt WoW ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har det samme problemet, men dette problemet kom etter en eller annen patch for en måned eller to siden(i allfall for meg). Det er jo en svær tråd på ca 260 sider på ea forumet der blandt annet dette problemet blir diskutert heftig. Helt utrolig at det ikke har blit fikset enda, ufatteligt sløvt av dice. Og det er jævla irriterende, fordi dette er et av de få 3dshooteren jeg liker, og var rake motsetningen til modern warfare 2 som jeg hater som pesten av prinsipp.

 

Tingen som jeg har har fått med meg som har hjulpet er å deaktivere onboard lydkortet, og plugge i et eksternt. Og fjerne removewat fix for windows, noe crack greier til windows. Det er helt uaktuelt å kjøpe et eksternt lydkort som antagelig vil koste mer en selve spillet for å spille bc2.

 

At de i tillegg ikke har erkjent problemet er ekstra skuffende. Dice og spillet har falt fra å være digg til like jævlig som activison blizzard, godt gjort.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...