Gå til innhold

360, krangel med support


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem og lurer litt på om noen har erfaringer med Microsoft på dette området. I vår så tok min 360 å "spiste" forza 3. satt å spillte på stua da 360'n plutselig begynnte å lage masse lyder, og spillet hengte seg. Det viste seg at platen hadde fått mange dype sirkulære riper, og x-boxen ville etter dette ikke lese noen spillplater i det hele tatt.

Jeg konkluderte da med at dvd-drevet sannsyneligvis var ødelagt, og kontaktet support. Etter en lang prosess på 3 uker fikk jeg en pakke i posten med noen papirer og en pappeske for å sende inn x-boxen. Spillet var ikke nevnt med et ord i noen av disse papirene. Sendte så inn x-boxen og fikk den i retur litt over en mnd senere og den fungerte bra.

Problemet var at spillplaten til Forza 3 var såpass skadet at spillet ikke klarte å laste opp baner. enkelte ikke i det hele tatt, mens andre manglet deler som bare var mørke. dette gjorde spillet ubrukelig. Jeg kontaktet da selfølgelig support igjen, da denne skaden er en direkte konsekvens av en feil på x-boxen, men etter litt om og men så sier de at jeg ikke kan ta det via mail men må ringe for å finne en løsning.

På telefon møter jeg tidenes mest arrogante kundebehandler som kort oppsumert sier synd trist leit, kjøp deg et nytt spill. Og samtidig henviser til en ordning for inbytte av skadete spillplater på x-box.com som IKKE dekker forza 3.

 

Har nok etter 2 generasjoner kjøpt min siste x-box, for når de først lager en konsoll full av tekniske problemer må man kunne forvente at det følges opp med god kundeservice. dette er rett og slett for dårlig. Så jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre videre nå, og om noen av dere har vært borti lignende saker? vil ha forza 3, men skal av prinsipp ikke gi ei krone til microsoft for det når det er en feil i konsoll som har skyld i at jeg ikke har et spill. Har ikke troen på at forbrukerombud e.l gjør noe annet enn å ta mye tid heller. er jo begrenset hvor lenge folk gidder å krangle om en spillplate, og mistenker microsoft for å bevist spille på nettopp det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For spill ville jeg snakket med butikken du kjøpte spillet hos, jeg hadde problem med Gears of War 1 gang og tok det med i butikken. Ble spurt om det var flere spill jeg hadde problemer med (i tilfelle det var xboxen) noe det ikke var og jeg fikk en ny kopi i bytte med det ødelagte.

 

Selve xboxen har dødd, har ringt og DHL har kommet på døra noen dager senere og plukket den opp, null problem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

MS kan ikke holdes annsvarlig da det ikke kan påvises at det er xboxen som lagde ripen pga feil. Du får også den samme sirkulære ripen hvis du tilter på xboxen mens den går. Detsverre. I dont make the law's.

 

Men skjedde det samme med GTA4 dvd'n min. Reparerte den med kobber puss. Bruk pulver, en god del vann og poler med små sirkler. Det vil bli masse små riper, men du får vekk nok av laget til at den blir lesbar igjen. Gjort dette med fler "ødelagte" dvd'er. (fryktlig uforsiktig med spillene mine).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...