Gå til innhold

Homebrew til Xbox 360?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her med erfaring/kunnskaper om homebrew på Xbox 360? Har sett video hvor folk spiller nes/snes på Xbox 360 med homebrew, noen som vet noe om dette? OM det blir aktuelt så blir det selvfølgelig KUN med roms jeg har orginal spillet ditt. :)

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå tror jeg du roter litt her; egenutviklet programvare for ulike konsoller er ikke ulovlig i seg selv, inkludert emulatorer. Distribusjon av spill som er dekket av opphavsretten (som er de fleste) er derimot noe vi holder oss langt unna, inkludert operativsystemprogramvare til emulatorer (som en del emulatorer er avhengige av å ha).

Det er pr. i dag ikke mulig å kjøre egne applikasjoner på en standard Xbox 360 (utover XNA og Creator's Club etc. - ta en titt på det om du er interessert i å leke med hardwaren). Det du har sett kan i tilfelle være fra et devkit (den vanlige utviklingsversjonen av Xbox 360), eller rett og slett juks og fanteri.

Skrevet

Nå blander du emulatoren (som er applikasjonen som later som den er annen hardware) og det som oftest omtales som "ROMs" - altså kopier av selve spillene. Sistnevnte er ikke lovlig, men det gjør ikke førstnevnte automagisk ulovlig.

Det finnes mange morsomme grunner til å bruke emulatorer som ikke har med kommersielt utgitte spill (hvor rettighetshaverene ikke har gitt tillatelse til å distribuere spillet fritt - noe som også har skjedd en del ganger), slik som klassiske (.. og nye) demoer (.. ikke spilldemoer, men ting fra demoscenen), nyutgitte spill (ja, det utvikles fortsatt spill for f.eks. Commodore 64, og det er ofte interessant å spille slikt uten å måtte finne fram konsollen), klassikere du faktisk har liggende selv og kan kopiere over til et nytt medium, etc, etc.

Skrevet

fiskfisk har helt rett, emulator er fult lovlig, men og laste ned "ROMs" som er spillene, er ulovlig. Og si at emulator er ulovlig er som og si at torrent applikasjoner er ulovlige siden de KAN brukes til noe ulovlig.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har flere SNES spill jeg ikke får spilt fordi jeg rotet bort maskina for X antall år siden. Der har du altså èn som ville spilt spill han allerede eide.

Skrevet

Spill til emu lastes gjerne ned i pakker, for eksempel si at du vil spille Zelda: A link to the past, så heter pakken noe sånt som *Zelda ultimate collection* og du får med alle Zelda-spillene som har blitt laget til emu.

Så klart finnes det noe som eier de spillene, men flesteparten gjør ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...