Gå til innhold

Jeg elsker Half-life2.


Anbefalte innlegg

Nei så gøy er det ikke og jeg greier ikke å støtte så lang utviklingtid når det er snakk om en episode. Enste gode unnskyldningen de kan ha er at de lager en flere episoder som de skal release med jevne mellomrom ( par måneder). Uansett kommer nok de fleste til å kjøpe det når det kommer og det blir sikkert bra, men helt elendig at det tar så lang tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Man kan jo begynne å lure på hva Valve driver på med når det nå har gått 3 år siden sist episode og neste episode fremdeles ligger langt fremme i tid. Poenget med episodespill er jo at de skal være korte og komme hyppig. De bruker jo samme motor og historien bør være klar, så hva de holder på med hos Valve er et mysterium. Kanskje de utvikler ny Source-motor og lanserer Half-Life 3 i stedet? Fansen kan føle seg litt snytt hvis de får Episode 3 når de har ventet 4 år på den og spillet varer i bare 4-5 timer. Jaja, 4 år til neste gang!

 

En annen mulighet er at de prøver å tviste Portal og Half-Life i sammen og dermed venter til Portal 2 er ute. Kanskje Portalgeværet blir overrakt til Gordon Freeman i slutten av Portal 2 og man får bruke det i neste Half-Life?

Lenke til kommentar

Har faktisk ikke spilt Half-life 2..holder på med det til X360 om dagene. Men synes det går noe seigt...måten ting er gjort på og hvordan grafikken er begynner å sette sine spor. Men må prøve å dra meg igjennom spillet for å oppleve dette også...husker det første spillet godt enda..har det liggendes her i orginal big boks til Pc :)

Lenke til kommentar

Har spilt gjennom HL2 til begge. Det er laget for raskt gameplay med mus ja, men jeg er veldig vant til fps på konsoll så det gikk helt fint når jeg satte litt høyere sensitivity på siktet.

 

Håper på å skaffe 1000/1000 achievements i orange box, men det er VELDIG vanskelig i portal xP

Lenke til kommentar
holder på med det til X360 om dagene

Errrrr... det der er bare feil, uansett hvor mye jeg elsker X360 så er ikke HL, eller CS for den saks skyld i nærheten av kvaliteten du får av å spille HL på en PC.

 

Har valgt komfor istede for "kvalitet" og kommer aldri til å se tilbake :)

Lenke til kommentar

 Håper vi får en dato på Episode 3 snart. Men slik som Valve holder tett om det kan det neste virke som den er gått over i Half LIfe 3. I høst er det 3 år siden Episode 2. Hvilket gjør at Episode 3 har like lang utviklingstid som enkelte nye AAA-titler. Uansett har jeg ikke mistet interessen for Half Life i det hele tatt. Universet oser av detaljer og informasjon.

 

Planlegger å runde hele serien igjen i forkant av Episode 3. Sist jeg gjorde det var til Episode 2.

 

holder på med det til X360 om dagene

 

 

Errrrr... det der er bare feil, uansett hvor mye jeg elsker X360 så er ikke HL, eller CS for den saks skyld i nærheten av kvaliteten du får av å spille HL på en PC.

Har valgt komfor istede for "kvalitet" og kommer aldri til å se tilbake :)

Ikke bare taper du kvalitet, men også det beste med Half Life og Source. Nemlig modifikasjoner. Det er såpass mange av dem at du har mange 10-talls timers spilletid der alene. Enkelte er også på nivå med enkelte spillutgivelser, om ikke faktisk bedre. Og det er ikke noe som hindrer deg til å spille PC på TV-skjermen med kontroller heller.
Lenke til kommentar

Håper vi får en dato på Episode 3 snart. Men slik som Valve holder tett om det kan det neste virke som den er gått over i Half LIfe 3. I høst er det 3 år siden Episode 2. Hvilket gjør at Episode 3 har like lang utviklingstid som enkelte nye AAA-titler. Uansett har jeg ikke mistet interessen for Half Life i det hele tatt. Universet oser av detaljer og informasjon.

 

Planlegger å runde hele serien igjen i forkant av Episode 3. Sist jeg gjorde det var til Episode 2.

 

holder på med det til X360 om dagene

 

 

Errrrr... det der er bare feil, uansett hvor mye jeg elsker X360 så er ikke HL, eller CS for den saks skyld i nærheten av kvaliteten du får av å spille HL på en PC.

Har valgt komfor istede for "kvalitet" og kommer aldri til å se tilbake :)

Ikke bare taper du kvalitet, men også det beste med Half Life og Source. Nemlig modifikasjoner. Det er såpass mange av dem at du har mange 10-talls timers spilletid der alene. Enkelte er også på nivå med enkelte spillutgivelser, om ikke faktisk bedre. Og det er ikke noe som hindrer deg til å spille PC på TV-skjermen med kontroller heller.

 

Ang "kvalitet" så selvf er det bedre på pc, har spilt det såvitt på pc med en gang det kom i salg og husker jeg fikk motion sickness pga texturene er så skarpe at dem "lurer" hode til endel der ute. Vurdert å slenge pc'n inn i stua men den hører liksom bare ikke hjemme der blandt resten av tingene...

 

Og konsoll gaming er blitt såpass stort og voksent at idag så er jeg 100% konsoll gamer :) Tiden hvor jeg satt å skiftet fysiske minne brikker på skjermkort for å kjøre The 7th Guest, 100 vis av timer med å få maskiner til å fungere og frustrasjonen med spill som klikker og hakker er lagt bak meg.

 

Jeg er FRI! Og jeg bruker tid på å game, ikke til å få det til å funke. Det er deilig :D

Lenke til kommentar

De aller fleste vil aldri trenge å åpne en PC noen gang. Virker som du argumenterer bare for å rettferdiggjøre kjøpet. Men for all del, liker du konsoll bedre så skal jeg ikke krangle med deg. Smak og behag.

 

 

Vel dem fleste må vel åpne den etter en stund om dem ikke vil få varme skader :)

 

Men grunnen jeg skrev det var bare for å vise at jeg har holdt på en stund med pc, husker jeg brukte over 8000kr på å kjøpe den første cd-rom spilleren som kom på markedet...med 1x speed :p Endel sverger til pc uansett mens noen slik som meg har blitt sliten og lei av alle problemene som skjer med en pc. En kan benekte så mye en vil om at det ikke oppstår problemer eller at det er enkelt å fikse...og i dem fleste tillfeller så er det "enkelt" men så kommer du til et punkt hvor du bare ikke orker mer.

 

Så da er konsoll et glimrende valg for en pc veteran som meg :D

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...