Gå til innhold

Hvor mange filmer har du leid på Xbox Live?


Perborten

Anbefalte innlegg

herlig at zune filmene starter fortere å streeme fra live... en en bdspiller klarer å lese plata :D

 

xSAMCOx på live

 

Streamingen er imponerende. Tar jo ikke lenger tid når man spoler eller hopper i filmen enn det gjør på min dvd spiller omtrent.

Men det beste for meg er at jeg slipper plater i det hele tatt.

 

For ikke snakke om alt reklame tullet og menyer man må gjennom på dvd for å i det hele statt starte filmene.

 

Jo fortere alt blir digitalt jo bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har leid en del filmer fra zune. er uaktuelt å kgå ut å kjøre ned til videoutleie kiosken betale dyrere for en film å så kjøre hjem igjen.

når det er bare å finne ne film å trykke på play

 

For ikke snakke om levere tilbake neste dag innen tidsfrist. Butikkleie av film er så utdatert at jeg er overrasket det i det hele tatt finnes noen som fortsatt overlever.

 

Har ikke leid noen filmer fra Zune ennå av den enkle grunn at nettlinja mi er alt for dårlig og jeg har en del filmer på backloggen allerede:

 

Du kan også laste ned, må ikke streames. Men hvis du bare har 1mbit linje for eksempel så vil det nok ta lang tid å laste ned hd versjoner. Vanlig derimot går vel på et par timer selv med de tregeste linjene.

Lenke til kommentar

Trenger flere filmer på den boxen nå, og gjerne filmer som ikke blir fjernet eller brått ikke har rettigheter til å bli lansert i EU, dritt lei av å vente på ting hele tiden.

I USA har de lifestream, Tv-serier og nye filmer, her i EU har vi gamle filmer, en wannabe-serie The guild og bare et par filmer som er laget innenfor en 2 års periode.

Lenke til kommentar

har leid en del filmer fra zune. er uaktuelt å kgå ut å kjøre ned til videoutleie kiosken betale dyrere for en film å så kjøre hjem igjen.

når det er bare å finne ne film å trykke på play

 

For de med litt kvalitet på kinoutstyret hjemme, er det vel verdt en kjapp tur på hjørne for å få med seg en blue-ray i motsettning til å se en stream rævpult av komprimering. Ja den har kanskje like mange pixler som blue-rayen, men det er ikke alt ;)

Endret av Kule-Ku
Lenke til kommentar

Ingen, rett og slett fordi jeg aldri har brydd meg noe om dette tilbudet. Litt rart kanskje, i og med at jeg bruker Voddler "flittig" (det vil si ser en gratis film en gang i blant) men sånn er det nå en gang. Burde sikkert vært flinkere til å følge med på hva de har å tilby, men så lenge jeg har et drøss med filmer godt bevart i plast hjemme ser jeg ikke helt behovet for å betale for å se en film på Zune.

Lenke til kommentar

Trenger flere filmer på den boxen nå, og gjerne filmer som ikke blir fjernet eller brått ikke har rettigheter til å bli lansert i EU, dritt lei av å vente på ting hele tiden.

I USA har de lifestream, Tv-serier og nye filmer, her i EU har vi gamle filmer, en wannabe-serie The guild og bare et par filmer som er laget innenfor en 2 års periode.

 

Problemet er at de fleste i dette landet er fortsatt livredde for å kjøpe noe som helst digitalt.

 

Det er de ikke i USA. Det mye bedre utvalget der har også selvsagt med at rettigheter er mye enklere enn i alle små europeiske land, men hvis flere hadde benyttet seg av digitale tibud her så ville vi fått bedre utvalg også. Slik som det er nå så er det ikke marked for noe mer.

 

Kanskje det tar seg opp når folk endelig innser at det å ha 300 filmer i hylla ikke er så veldig kult likevel.

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg lurer på og dette virker som riktige stedet å spørre. Dersom man leier en film, blir den kun tilgjengelig en gang eller kan man se den flere ganger?

 

Virker ikke særlig fristende å leie filmer på xbox uansett. Når jeg betaler for en film er det som regel siden det er en bra film jeg vil ha i filmsamlingen min. Har ikke leid filmer i det hele tatt på flere år.

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg lurer på og dette virker som riktige stedet å spørre. Dersom man leier en film, blir den kun tilgjengelig en gang eller kan man se den flere ganger?

 

Virker ikke særlig fristende å leie filmer på xbox uansett. Når jeg betaler for en film er det som regel siden det er en bra film jeg vil ha i filmsamlingen min. Har ikke leid filmer i det hele tatt på flere år.

 

Så du ser kun filmer du vil eie? Eller kjøper du alt du kunne tenke deg å se?

 

Ja, du kan se den så mange ganger du klarer på 24 timer. Du kan også vente inntil 14 dager med å se den etter at du har leid den.

 

Men når den først er startet så har man 24 timer på seg.

Lenke til kommentar

Problemet er at de fleste i dette landet er fortsatt livredde for å kjøpe noe som helst digitalt.

Problemet er at det knapt nok finnes noe å kjøpe digitalt. Iallefall ikke på Norsk Zune. Det er et så snevert utvalg at jeg begynner å lure på om de ga oss Zune bare for og si at vi har det. Jeg gidder ikke leie filmer bare fordi de er digitalt tilgjengelig. Jeg må også ha en interesse for filmen jeg skal se. Dessverre er utvalget av interessante filmer en ikke allerede har sett på Zune ekstremt dårlig.

 

Personlig kjøper jeg heller Blu-Ray, da jeg er glad i den ekstra bildekvaliteten det gir. Ikke koster det allverdens heller. Rundt 80-120 kroner på Play.com

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Problemet er at de fleste i dette landet er fortsatt livredde for å kjøpe noe som helst digitalt.

...

Kanskje det tar seg opp når folk endelig innser at det å ha 300 filmer i hylla ikke er så veldig kult likevel.

Jeg vil mye heller ha 300 filmer, jeg kan se når som helst, i hylla, enn å måtte bruke bensin på å komme med til og fra en kiosk, leie en film jeg har 24 timer på meg å se, og så kjøre frem og tilbake igjen dagen etter.

Leie av film; ca. 40kr. Bensin til og fra kiosk x2; ca. 100kr. eller mer = DYRT

Kjøp av film: ca. 100kr. = BILLIG.

 

Men om andre liker å lei filmer, er det helt fint. Jeg håper bare ikke at ting blir KUN digitalt. Kommer helt sikkert til å leie filmer via Zune Marketplace når jeg har bedre råd, og når det kommer filmer der som jeg ikke allerede har sett. Er filmene bra, så kan jeg jo likesågodt kjøpe de :)

Lenke til kommentar

2 nye filmer denne uken hittil. Green Zone og Where the wild things are.

 

Begge blir sluppet på markedet i dag. Ikke så aller verst det.

 

Hadde aldri kjøpt noen av disse for 150kr, men kommer kanskje til å leie de for 38kr stk.

Green Zone virker interessant. Har den liggende her, men har ikke sett den enda.

 

Where the Wild Things Are bryr jeg meg mindre om, men koster jo ikke mer enn 50kr. fra Play.com da :)

Where the Wild Things Are - 50kr. @ Play.com

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...