Gå til innhold

Insekt.... (ikke bug)

Sagacious

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
syntes ikke det så så stort ut på det bildet men når jeg så på de andre så var det jo sinnsykt

Ja, det er det største krypet jeg har sett....

Njaal

Edit: Ligner mest på en kolibri....

Skrevet

Har sett denne før, men ikke her i Norge. Så den på Gran Canaria et par ganger. Vil tippe det er en form for kjempemøll, i alle fall etter det jeg antok det var da jeg så den... Godt mulig jeg tar feil.

Skrevet

Kakerlak flyger jo ikke. Flyr den på bildet btw? Nei den ser ut som den har vinger. Har du fanget den? Kanskje du skulle sende bildet til noen insekt forskere. Dette var spennende som fan :smile:

Skrevet

noen kakerlakker kan fly, dog ikke noen særlig grad, som kjennt så springer de rundt i vill fart.

jeg også setter lit til at det er en møll

www.entomologi.no

Skrevet
Kakerlak flyger jo ikke. Flyr den på bildet btw? Nei den ser ut som den har vinger. Har du fanget den? Kanskje du skulle sende bildet til noen insekt forskere. Dette var spennende som fan :smile:

Ja den flyr.... Den var meget intrisert i blomstene (gjorde som bier..)

noen kakerlakker kan fly, dog ikke noen særlig grad, som kjennt så springer de rundt i vill fart.

jeg også setter lit til at det er en møll

www.entomologi.no

Ja det er mulig det er en type møll, men jeg har aldri sett en så stor før 7-8cm

Jeg har sendt det lille bildet til http://www.entomologi.no/ så får vi se om vi får noe svar... Lover og komme med noe oppklarende hvis de svarer.

:wink:

Njaal

Skrevet
:woot: spennende :woot:

:yes:

Hvis du er kjempeheldig er det en uoppdaget art :D

da får du gi den navn sjøl, foreslår at du kaller den opp etter forumet her jeg :woot:

Skrevet

da får du gi den navn sjøl, foreslår at du kaller den opp etter forumet her jeg :woot:

et insekt som heter forum.hardware.no tror ikke det

Skrevet

et insekt som heter forum.hardware.no tror ikke det

Det hadde være fint.... :lol::lol::lol:

Skrevet

Fyttijammen, den der var schvææær! Og jeg som ble forskrekka når jeg så jeg holdt på å tråkke på en bille på rundt tre cm her i kjelleren en dag... Den ble jo bare liten i forhold til den saken der! Ser vel mest ut som møll?

Skrevet

For meg ser det ut som en nymfe..

Det er en larve som er blitt flygejævel, og rett før den blir øyenstikker.

CyC

www.cyc.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...