Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia X10 - Flaggskipet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det er galt å gi minus for MULTITOUCH og EXCHANGE. Dette er ting som kommer i android 2.1! Skjerpings mobilen.no! Grunnen til at den ikke kommer med 2.1 ut av esken er at dette har vært en telefon som egentlig skulle kommet forrige mnd. Produksjonen har lenge vært igang. I tillegg må 2.1 tilpasses timescape og mediascape som dere sier. Men ingen grunn til å trekke ned ! Da skulle dere ha testet den når 2.1 var tilgjengelig!

Lenke til kommentar

har hatt experia x10 noen dager nå,nydelig tlf,men den har lett for å henge litt,og særlig i skjermtouchen,hvilket gjør skjermen litt sticky og lett for å feiltrykke på linker på facebook og nettsider. så den er litt ustabil..lynrask og bårbrems og lynrask igjen..og som nevnt i artikkelen så har jeg problemer med ´a´ på tastaturet,må ofte trykke flere ganger før den registreres..så disse tingene trekker kraftig ned til å være sony ericsson flaggskip og topp smartlf ja,ikke bra! får håpe alt retter seg når sony ericsson får oppgradert til android 2.1 raskest mulig! ellers har jeg htc hd2 og iPhone 3gs og nokia n900,alle tre flotte tlfer,og n900 er vel litt undervurdert i markedet. her er min nåværende rangering av dem : 1 htc hd2. 2 iPhone 3gs. 3 nokia n900. 4 xperia x10.

Lenke til kommentar

Personlig driter jeg i multitouch, jeg har ALDRI brukt det. Ikke engang på de telefonene jeg har eid som har det.

Når det gjelder støtte for exchange syns jeg det blir litt teit og trekke for.

Jeg synes også det er jævelig tullete og trekke en telefon for størrelse! Jeg hadde ALDRI kjøpt meg en X10 om den var mindre. Det er jo akkurat det jeg vil ha, STOR skjerm.

Støtte for Divx hadde vært fin det, men jeg hadde støtte for dette på mine to siste mobiler. Jeg så ALDRI film på den. Og man burde nesten heller klage over at utviklere til Android ikke har tatt seg tiden til å lage en divxplayer til Android. Det er nok lekende lett. Lage tullete drittprogrammer derimot finnes det en haug av til alle plattformer.

 

Det jeg også hater med Android er manglende synkronisering mot f.eks Outlook (Kalender, notater, kontakter)

Dette er det aldri noen som klager over virker det som? HALLO????

 

Selv eier jeg en X10 og er strålende fornøyd. Den gjør akkurat det jeg vil at den skal gjøre.

Bra batterikapasitet, god lyd, god mp3spiller, støtter wimp/spotify, stor skjerm og har tastatur med dedikert øæå.

Skulle gjerne sett at de hadde fått med et valg om vanlig tastatur slik HTC har på sine (mobiltastatur).

Men ellers alt i alt mener jeg dette er en sterk "5" telefon ;)

Jeg kan anbefale den til alle som ikke har is i magen til og vente på Samsung Galaxy S!

Lenke til kommentar

Dette var et smøreri som er mobilen.no verdig. Elendig test, som egentlig ikke forteller meg en dritt om telefonen. Så til spørsmålet. Hvilke annen telefon med android kan nærme seg denne, som er i salg nå? Hvilken annen telefon får du samme tilbehøret med når du kjøper. Nei, dere dummer dere ut, atter en gang. Hvorfor er dere plutselig ute etter å ta SE? Hvor er det egentlig skoen gnager?

Dere mener altså at både N97(grøss) og N97 mini er på høyden med denne? Dere mener sågar at N96 er en bedre telefon. Hvor er logikken? Dere mener sågar at HTC leverer flere telefoner som overgår denne? Hvor er logikken? Vi vet at HTC har mye dårligere kamera, så jeg klarer rett og slett ikke forstå karakteren. Dere er enten kjøpt og betalt, eller dere har en agenda. Iallefall er testene deres blant det største makkverket jeg har lest på lenge. For ikke å snakke om norsk kunnskapene til artikkelforfatteren. Bare det avslører jo at dere er amatører med null peiling på hva dere holder på med. Dere leker butikk! Jeg har forresten ennå ikke mottatt premien for en konkurranse jeg vant for noen år tilbake, her på mobilen.no. Amatører!

Lenke til kommentar

Iphone hadde mange flere mangler da den kom.

X10 er en nærmest komlett mobiltelefon.

For min egen del fungerer mail via Exchange mye bedre enn via f.eks. HTC Hero. Den beste touch-telefonen pt.!

 

Merkelig. For det står jo ettertrykkelig at dette ikke fungerer? Eller er det virkelig et så lavt nivå på vedkommende som tester telefoner her, at han ikke klarer å sette opp en enkel telefon til å støtte Exchange? Tror noen må tipse Tv2 om standarden her på mobilen.no...

Lenke til kommentar

Syns det er galt å gi minus for MULTITOUCH og EXCHANGE. Dette er ting som kommer i android 2.1! Skjerpings mobilen.no! Grunnen til at den ikke kommer med 2.1 ut av esken er at dette har vært en telefon som egentlig skulle kommet forrige mnd. Produksjonen har lenge vært igang. I tillegg må 2.1 tilpasses timescape og mediascape som dere sier. Men ingen grunn til å trekke ned ! Da skulle dere ha testet den når 2.1 var tilgjengelig!

Dette er bare tull. Du må lære deg fakta,mann! Jeg har en HTC Hero Android 1.6 med BÅDE multitouch og exchange. Det har ikke bare med softwaren på telefonen, men om skjermen har dette klartgjort. Google Nexus One kom for 2 måneder siden med Android 2.1. Denne har IKKE støtte for Exchange.

Endret av Jofa
Lenke til kommentar

Synes det var en grei test jeg:-). Har hatt X10 i en måneds tid og synes det er det beste som har kommet fra SE på lang tid. Som nevnt tidligere her er den meget rask (men har en tendens til å "bråbremse"). Har også hatt problemer med wifi som ikke har fungert med browseren (løste den med en app fra android marked). Skjønner dog ikke helt de som sier at musikkspilleren er så god. Selv synes jeg den har langt dårligere lyd enn for eksempel iPhone 3GS. Timescape er en morsom greie og gir fin oversikt ellers så er det vel ikke så mye revulosjonerende med X10. Kameraet er veldig bra, selv om det mangler blitz og det er knotete å slå på fotolyset (det kan ikke settes til auto, men må slåes på manuellt hver gang). X10 er en god telefon, men jeg må inrømme at jeg fortsatt synes iPhone er en mer komplett telefon (minus kamera)

Lenke til kommentar

Iphone hadde mange flere mangler da den kom.

X10 er en nærmest komlett mobiltelefon.

For min egen del fungerer mail via Exchange mye bedre enn via f.eks. HTC Hero. Den beste touch-telefonen pt.!

 

Merkelig. For det står jo ettertrykkelig at dette ikke fungerer? Eller er det virkelig et så lavt nivå på vedkommende som tester telefoner her, at han ikke klarer å sette opp en enkel telefon til å støtte Exchange? Tror noen må tipse Tv2 om standarden her på mobilen.no...

 

Hei, som det står i testen så er det exchange-støtte via programmet Moxier på X10, noe som fungerer bra, men som ikke inkluderer støtte for Timescape ennå. Vår tester har selvsagt både testet og satt opp dette. Hva angår TV 2 er jeg litt usikker på hva du mener, men vi har et meget godt samarbeid med TV 2 Hjelper deg og utfører de fleste mobiltester for dem. Vi tar gjerne imot konkrete innspill om du har mer du lurer på.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...