Gå til innhold

Etterlengtet oppdatering til Samsung Jet


Anbefalte innlegg

Jeg ringte Samsung Support i går for å forhøre meg om når ny norsk oppdatering kommer til Jet, der kunne de ikke love noe som helst? Hva skjer?

 

Hei!

 

Skjønner at du lengter etter en oppdatering til Jet. Vår info kommer direkte fra ledelsen i Samsung Norge, så da må vi nok stole på at de holder det de har lovet, altså at en oppdatering blir lagt ut i løpet av de nærmeste dagene. Det er ikke sikkert at Samsung Support får beskjed om nye oppdateringer før de faktisk er klare.

 

Vi følger saken, men av erfaring vet vi at "noen dager" fort kan bety inntil et par uker i praksis, dessverre.. <_<

Endret av Vegard Haugen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er like greit å inn stille seg på at det som skjer med Jet er: ingenting. Blitt holdt med prat fra de altfor lenge nå. Og meldinger om at 'oppdatering vil bli lagt ut en av de første dagene', tar jeg med en bøtte salt. Det rare er at Samsung New PCStudio hele tiden har insistert på at Jet 'ikke støtter programvareoppdatering'. Samsung tar rett og slett ikke kundene sine på alvor når de holder de med prat og tomme løfter. Se på Nokia og SE de kommer stadig med nye oppdateringer og det er ikke minst enkelt å laste de ned. HTC og Android neste - aldri med Samsung.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg kjørte en oppdatering av min Jet i går, etter oppdateringen gjorde jeg et nytt oppdateringssøk og fikk beskjed om at jeg burde oppdatere, gjeldende versjon og installert versjon så ut til å vre den samme. Fikk ikke tid til å oppdatere i går og tenkte å prøve igjen i dag. Nå får jeg plutselig melding om at PC studio ikke kan koble til serveren, hva kan være feil nå?

Lenke til kommentar

For de som har problemer med oppdatering kan det som så ofte ellers fungere å starte mobilen på nytt igjen for du kobler den til PC. NPC må enkelte ganger også startes opp som administrator.

 

Siste firmware som ligger ute er S8000XBIF5 som kom ut juni 2009.

 

Det ble sluppet ny firmware i XE (Bulgaria, Estonia, Kazakhstan, Latvia, Lithuania, Russia, Ukraine) og XP (English, German, French, Italian, Spanish, Nederlands, Polski, Portugues and Turkish) i januar i år.

 

De kan for spesielt intresserte lastes ned her (registrering kreves, og selv vil eg fraråde å installere de)

http://darkforestgroup.com/forum/index.php?topic=2659.0

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det har fortsatt ikke kommet noen oppdatering til Samsung Jet.

 

Hvordan er det mulig at Samsung kan slippe unna med alle lovnader og løgner uten kritikk? Jeg synes mobilen.no faktisk kunne ta tak i dette og KRITISERE en mobilleverandør for en gangs skyld. Det blir litt for dumt at det bare er skryt og anmeldelser av nye mobiler. Mobilen.no har kontaktet Samsung, og tydelig blitt løyet for...slik Samsung har gjort for alle eiere av Samsung Jet.

Lenke til kommentar

Kan Mobilen.no følge opp denne saken?

 

Vi skal høre med Samsung hva som skjer.

 

Bra!

Kjør dem litt hardt nå, det har de fortjent. De har lovt mye og holdt ingenting. Jeg ser det skjer for andre Samsung-mobiler også. Se amobil.no, der har de en diskusjon på oppgradering av Samsung-mobiler gående.

 

JBoy

Lenke til kommentar

Det finnes en oppgradering, men ikke for vår region.

Samsung har lovt dette til mobilen.no og mange andre lenge nå, men det skjer ingenting. Nå ser det ut som om de bruker taushet som virkemiddel til vi alle har "glemt" at de har lovt en oppgradering. (og nye widgets og applikasjoner...)

 

Jeg håper mobilen.no kan følge opp denne saken som de har sagt de skal gjøre. Samsung svarer ikke på slike henvendelser til oss normale folk. Kanskje de gjør det for mobilen.no? Jeg har sendt inn seriøse forespørsler både på mail og telefon flere ganger. Da sier supportfolkene at de sender saken videre til "riktig avdeling", og at vi kan forvente svar om kort tid. Det skjer aldri noe! Riktig avdeling ser forresten ut til å være utviklingsavdelingen, det er i hvert fall dit jeg har blitt fortalt at henvendelsene er videresendt.

 

Så nå er det opp til hver enkelt å klage og eventuelt heve kjøpet. Kjøpet kan heves på grunnlag av feilsolgt produkt og manglende support. Samsung Jet er i Samsungs egen pressemelding beskrevet som en smarttelefon, noe de senere tid har gått tilbake på. I tillegg har det ikke kommet en eneste ny widget eller applikasjon siden den ble lansert. Og, som dere vet, ingen oppgraderinger heller. Flere har fått heve kjøpet på dette grunnlag, og flere burde prøve for å vekke Samsung.

 

Så til mobilen.no, kom igjen, kjemp for leserne deres!

Lenke til kommentar

Har redaksjonen sjekket opp snart?

Hei!

Vi har tatt dette opp med Samsung i Norge, som har tatt det opp med Samsung i Sverige (Norden-kontoret), som har forsøkt å få en tilbakemelding fra hovedkontoret i Korea. Men noe klart svar på hva som skjer har vi ikke fått. Vi gjør et nytt forsøk nå, så får vi se.

 

Espen

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hilsen til alle ventende Jet eiere. Jeg hadde tlf til reparasjon hos lefdal. Når jeg fikk den tilbake, hadde den den nyeste programvaren. Forskjellene er: (etter hva jeg kan huske)

- Man kan flytte rundt på ikonene. Det er et lite ikon som er kommet øverst til høyre på menysiden. trykker man på det, kan man flytte på meny ikonene. Ved å legge tlf på siden får man se de tre menysidene og kan lettere flytte ikoner rundt omkring.

- Det kan virke som tlf er litt kvikkere...ikke noe super forskjell fra den gamle programvaren.

-Det tar lenger tid å laste inn bilder.

-Når man trykker på en knapp fra tlf er i std by er det en liten forskinkelse i oppdateringen av klokken. Et øyeblikk kan man se den "gamle" tiden før tiden blir oppdatert.

-Ny bakgrunn på Cube.

-Et nytt ikon er kommet. Tilkoblet hjemme. Man skal kunne streame media mellom pc og tlf gjennom nettverket. Har ikke prøvd det selv.

Tror det var det..det var ikke akkurat noe revolusjon på denne oppdateringen. Hvis man vil ha mer ting på tlf'en kan man gå inn på darkforestgroup.com. Der finner man bla.a.

Nye widgets.-hotmail, msn, nye klokker.

javaprogrammer-sportypal, spill osv.

Det er folk som jobber med å få inn android på Jet'en. DET hadde vætr litt av en oppdatering.!!

Lenke til kommentar

Hilsen til alle ventende Jet eiere. Jeg hadde tlf til reparasjon hos lefdal. Når jeg fikk den tilbake, hadde den den nyeste programvaren. Forskjellene er: (etter hva jeg kan huske)

- Man kan flytte rundt på ikonene. Det er et lite ikon som er kommet øverst til høyre på menysiden. trykker man på det, kan man flytte på meny ikonene. Ved å legge tlf på siden får man se de tre menysidene og kan lettere flytte ikoner rundt omkring.

- Det kan virke som tlf er litt kvikkere...ikke noe super forskjell fra den gamle programvaren.

-Det tar lenger tid å laste inn bilder.

-Når man trykker på en knapp fra tlf er i std by er det en liten forskinkelse i oppdateringen av klokken. Et øyeblikk kan man se den "gamle" tiden før tiden blir oppdatert.

-Ny bakgrunn på Cube.

-Et nytt ikon er kommet. Tilkoblet hjemme. Man skal kunne streame media mellom pc og tlf gjennom nettverket. Har ikke prøvd det selv.

Tror det var det..det var ikke akkurat noe revolusjon på denne oppdateringen. Hvis man vil ha mer ting på tlf'en kan man gå inn på darkforestgroup.com. Der finner man bla.a.

Nye widgets.-hotmail, msn, nye klokker.

javaprogrammer-sportypal, spill osv.

Det er folk som jobber med å få inn android på Jet'en. DET hadde vætr litt av en oppdatering.!!

 

Hilsen til alle ventende Jet eiere. Jeg hadde tlf til reparasjon hos lefdal. Når jeg fikk den tilbake, hadde den den nyeste programvaren. Forskjellene er: (etter hva jeg kan huske)

- Man kan flytte rundt på ikonene. Det er et lite ikon som er kommet øverst til høyre på menysiden. trykker man på det, kan man flytte på meny ikonene. Ved å legge tlf på siden får man se de tre menysidene og kan lettere flytte ikoner rundt omkring.

- Det kan virke som tlf er litt kvikkere...ikke noe super forskjell fra den gamle programvaren.

-Det tar lenger tid å laste inn bilder.

-Når man trykker på en knapp fra tlf er i std by er det en liten forskinkelse i oppdateringen av klokken. Et øyeblikk kan man se den "gamle" tiden før tiden blir oppdatert.

-Ny bakgrunn på Cube.

-Et nytt ikon er kommet. Tilkoblet hjemme. Man skal kunne streame media mellom pc og tlf gjennom nettverket. Har ikke prøvd det selv.

Tror det var det..det var ikke akkurat noe revolusjon på denne oppdateringen. Hvis man vil ha mer ting på tlf'en kan man gå inn på darkforestgroup.com. Der finner man bla.a.

Nye widgets.-hotmail, msn, nye klokker.

javaprogrammer-sportypal, spill osv.

Det er folk som jobber med å få inn android på Jet'en. DET hadde vætr litt av en oppdatering.!!

 

 

 

 

Hei

prøver aa oppdatere jeten min men det gaar ikke!!!! det staar bare: "kan ikke koble til serveren, oppdatering kan ikke fortsette". Vet noen hva jeg gjør feil???!!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det finnes en oppgradering, men ikke for vår region.

Samsung har lovt dette til mobilen.no og mange andre lenge nå, men det skjer ingenting. Nå ser det ut som om de bruker taushet som virkemiddel til vi alle har "glemt" at de har lovt en oppgradering. (og nye widgets og applikasjoner...)

 

Jeg håper mobilen.no kan følge opp denne saken som de har sagt de skal gjøre. Samsung svarer ikke på slike henvendelser til oss normale folk. Kanskje de gjør det for mobilen.no? Jeg har sendt inn seriøse forespørsler både på mail og telefon flere ganger. Da sier supportfolkene at de sender saken videre til "riktig avdeling", og at vi kan forvente svar om kort tid. Det skjer aldri noe! Riktig avdeling ser forresten ut til å være utviklingsavdelingen, det er i hvert fall dit jeg har blitt fortalt at henvendelsene er videresendt.

 

Så nå er det opp til hver enkelt å klage og eventuelt heve kjøpet. Kjøpet kan heves på grunnlag av feilsolgt produkt og manglende support. Samsung Jet er i Samsungs egen pressemelding beskrevet som en smarttelefon, noe de senere tid har gått tilbake på. I tillegg har det ikke kommet en eneste ny widget eller applikasjon siden den ble lansert. Og, som dere vet, ingen oppgraderinger heller. Flere har fått heve kjøpet på dette grunnlag, og flere burde prøve for å vekke Samsung.

 

Så til mobilen.no, kom igjen, kjemp for leserne deres!

 

Jeg har sendt klage til Komplett, hvor jeg kjøpte telefonen, og bedt om å få hevet kjøpet og brukt argumentasjonen beskrevet i denne tråden. De svarer imidlertid at dette ikke er godt nok for å få hevet kjøpet og henviser til Samsung. Har sendt mail til Samsung men har enda ikke hørt noe fra dem.

 

Er det noen som har fått hevet kjøpet hos Komplett?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...