Gå til innhold

Etterlengtet oppdatering til Samsung Jet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske utrolig... Dette er andre gang det blir meldt at det er en oppdatering til Jet - første gang var av Mobilfakta.no i november i fjor. Ikke stemte det da og ikke stemmer det nå. Kobler til med Samsung New PC Studio og får samme beskjed som vanlig - enheten støtter ikke programoppdatering. Lurer litt på hvor disse meldingene kommer fra - sjekker ikke journalister om det er noen som helst sannhetsgehalt i det som skrives...?

Lenke til kommentar

Ganske utrolig... Dette er andre gang det blir meldt at det er en oppdatering til Jet - første gang var av Mobilfakta.no i november i fjor. Ikke stemte det da og ikke stemmer det nå. Kobler til med Samsung New PC Studio og får samme beskjed som vanlig - enheten støtter ikke programoppdatering. Lurer litt på hvor disse meldingene kommer fra - sjekker ikke journalister om det er noen som helst sannhetsgehalt i det som skrives...?

 

Hei! Min kollega Espen møtte Samsung i dag, og det var de som fortalte om denne software-oppdateringen til Jet. Men jeg skal få ham til å undersøke dette nærmere.

Lenke til kommentar

Takk for det! Pussig at kilden er Samsung - sendte nemlig mail til kundeservice der for kort tid siden og fikk til svar at de ikke visste når det ville komme noen oppdatering. Nå har jo endel andre land fått denne oppdateringen ifjor sommer/høst, så supert om Norge kommer etter. Mulig de var litt tidlig ute, dog... Venter spent på hva som nå skjer.

Lenke til kommentar

Jeg har nøyaktig samme erfaring som forrige gjest.

 

-RB

Pussig, for her fungerer det. Men det er mulig at det oppstår problemer om du kjører på en maskin som har programvare for flere ulike mobiltelefoner innstalert. Her fungerer det i alle fall på en ren maskin. Sjekk skjermdump som bekrefter.

 

Espenpost-76-1100384055_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Samsungs pressemelding når Jet ble lansert var at det var en smarttelefon. Dette har de senere gått tilbake på.

 

Videre har Samsung reklamert med nedlastbare widgets og applikasjoner. Det har ikke kommet en eneste ny widget eller applikasjon siden telefonen ble lansert.

 

Les forøvrig meldinger på Samsung Jets facebookside for å se hvor stor misnøyen med Jet er. Samsung har lansert en telefon med brask og bram, men så sviktet den totalt.

 

Telefonen har gode spesifikasjoner, mer enn gode nok til å kjøre BADA, men Samsung har bekreftet at det IKKE kommer til å bli BADA på Jet.

 

Oppdateringen som kommer nå har kun små, ubetydelige endringer. For eksempel skal det bli mulig å endre ikonrekkefølgen i menyen...og det er visstnok den største endringen. Raskere menyer er en annen, men med den bivirkning at bilder vises tregere. Dette er en kort oppsummering av oppdateringen for land som allerede har hatt den.

 

Samsung svarer ikke på henvendelser. Man kan ringe eller maile support, og få beskjed om at saken er sendt videre til riktig avdeling. Deretter hører man ikke mer. Dette har skjedd flere ganger, både i Norge (Norden) og andre land.

 

Disse klagene har også blitt rettet til Samsung på Samsung Jets side på facebook. Ingen har til nå svart på noen av disse spørsmålene/klagene. Istedet legger de ut reklame for nye telefoner fra Samsung, noe som forståelig nok provoserer de mange som sliter med Jet.

 

Dette er synd, fordi telefonen har så absolutt et potensiale.

 

Jeg lurer bare på om alt dette er nok til å heve kjøpet? Produktet holder i alle fall ikke det som er lovt.

 

...jepp, takk for meg.

Lenke til kommentar

 

Pussig, for her fungerer det. Men det er mulig at det oppstår problemer om du kjører på en maskin som har programvare for flere ulike mobiltelefoner innstalert. Her fungerer det i alle fall på en ren maskin. Sjekk skjermdump som bekrefter.

 

Espenpost-76-1100384055_thumb.jpg

 

Det skjermbildet viser vel bare at det IKKE er en oppdatering tilgjengelig? Jeg klarer ikke å se versjonsnummeret, men det står i hvert fall tydelig nederst at seneste versjon allerede er installert.

Lenke til kommentar

Vel, synes uansett at det er hårreisende om det stemmer at en ikke kan ha programvare til andre tlf. på samme maskin. Kona og ungene har jo hver sine tlf. av forskjellige merker og da kan man altså ikke oppdatere Jet? Utrolig... Anyway, jeg avinstalerte all programvare fra SE og Nokia - fjernet alt av tlf.drivere - ryddet opp i registeret med CCleaner og tok en restart. Nøyaktig samme beskjed - enheten støtter ikke oppdatering. Må jeg altså kjøpe ny pc eller reinstalere OS for å få det til å funke? For min del blir det enkelt - kjøper heller ny tlf - kommer snart en Jet til salgs for 1.000,- på Finn. SÅ ferdig med Samsung...

Lenke til kommentar

...

Må jeg altså kjøpe ny pc eller reinstalere OS for å få det til å funke? For min del blir det enkelt - kjøper heller ny tlf - kommer snart en Jet til salgs for 1.000,- på Finn. SÅ ferdig med Samsung...

 

Prøv og hev kjøpet i stedet for å selge den på Finn. Jeg fikk hevet kjøpet på min Samsung Jet på grunnlag av at de reklamerte med at dette var en smartphone (ref Samsungs pressemelding ved lansering), noe Samsung har trukket tilbake senere (ref facebook gruppe Samsung Jet), og det faktum at det ikke har blitt produsert widgets og applikasjoner. I tillegg klagde jeg over "oljeflekken" midt på skjermen som mange Jet-brukere har og vilkårlig låsing/reboot.

 

Kjøpet ble hevet uten spørsmål utover dette, meget bra service av forretningen!

Lenke til kommentar

 

Pussig, for her fungerer det. Men det er mulig at det oppstår problemer om du kjører på en maskin som har programvare for flere ulike mobiltelefoner innstalert. Her fungerer det i alle fall på en ren maskin. Sjekk skjermdump som bekrefter.

 

Espenpost-76-1100384055_thumb.jpg

 

Det skjermbildet viser vel bare at det IKKE er en oppdatering tilgjengelig? Jeg klarer ikke å se versjonsnummeret, men det står i hvert fall tydelig nederst at seneste versjon allerede er installert.

Her er den nye programvaren installert først. Derfor kommer det opp at den har siste programvare.

Lenke til kommentar

Yepp, tydeligvis noen som har klart det - er det som skjermdumpen viser - en allerede oppdatert tlf. Har oppdatert det meste av tlf. jeg har hatt opp gjennom årene - aldri hatt noen problemer tidligere. Skulle gjerne hevet kjøpet, men har kjøpt den på nettsiden til Tele2, så kan kanskje bli vanskelig. Går jo an å gjøre ett forsøk - har nemlig tenkt å kjøpe en HTC Desire med Android fra de isteden.

Lenke til kommentar

JBoy, kan du utdype litt hvordan du gikk frem for å gjøre dette?

 

Først ringte jeg Samsung support for å forsikre meg om at det ikke kom widgets og applikasjoner i den nærmeste framtid, for jeg likte jo telefonen, og ville nødig bytte den ut om den plutselig skulle bli oppdatert og aktuell igjen.

 

Deretter sendte jeg en mail til forretningen der jeg kjøpte mobilen, med alle argumenter, der jeg krevde kjøpet hevet. Dagen etter tok jeg en tur innom forretningen, tok med utskrifter fra mailen med argumentene, svaret fra Samsung support, rettigheter fra forbrukerrådets nettside (tror jeg) og kopi av kvitteringen, samt utskrift av pressemeldingen Samsung kom med ved lansering.

 

Jeg fikk imidlertid ikke bruk for alle utskriftene, for butikksjefen hadde allerede bestemt at jeg skulle få hevet kjøpet før jeg kom dit. Dermed var jeg i forretningen kanskje 2 minutter... Utrolig fornøyd med servicen med andre ord. Pengene var på konto dagen etter.

 

Jeg har hørt andre som har slitt litt mer, men likevel fått hevet kjøpet etter litt argumentering. Poenget er vel å stå på krava.

Lenke til kommentar

Og nå er det kanskje på tide at journalisten gjør en liten oppfølging på denne saken - siden den forsatt står på hovedsiden og det skulle være klart at mange fortsatt ikke for oppdatert sin Jet. Uavhengig av om journalisten har klart å få oppdatert sin.... Tror han må være den eneste i landet - ihvertfall utifra andre forum.

 

Ja, jeg har sjekket litt rundt, og det er ingen av de jeg har sjekket med som har fått en oppdatering. Samsung har heller ikke offisielt gått ut med en oppdatering. Eneste stedet jeg finner informasjon om en oppdatering, er på mobilen.no.

 

Jeg tipper oppdateringen som ble gjort her er gjort på en enda tidligere versjon. Jeg har snakket med folk som har fått gjort oppdatering tidligere, men da pga av en veldig gammel versjon på egen telefon. Det hadde vært spennende og sett versjonsnummeret på mobilen.no sin oppdatering, og på en som ikke er oppdatert siden innkjøp.

Lenke til kommentar

Og nå er det kanskje på tide at journalisten gjør en liten oppfølging på denne saken - siden den forsatt står på hovedsiden og det skulle være klart at mange fortsatt ikke for oppdatert sin Jet. Uavhengig av om journalisten har klart å få oppdatert sin.... Tror han må være den eneste i landet - ihvertfall utifra andre forum.

 

Ja, jeg har sjekket litt rundt, og det er ingen av de jeg har sjekket med som har fått en oppdatering. Samsung har heller ikke offisielt gått ut med en oppdatering. Eneste stedet jeg finner informasjon om en oppdatering, er på mobilen.no.

 

Jeg tipper oppdateringen som ble gjort her er gjort på en enda tidligere versjon. Jeg har snakket med folk som har fått gjort oppdatering tidligere, men da pga av en veldig gammel versjon på egen telefon. Det hadde vært spennende og sett versjonsnummeret på mobilen.no sin oppdatering, og på en som ikke er oppdatert siden innkjøp.

En ny oppdatering til Jet er klar og vil bli lagt ut en av de første dagene, opplyser Samsung.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...