Gå til innhold

Anmeldelse: Demon's Souls (PS3)


Anbefalte innlegg

Dette spillet er det mest oppskrytte spillet jeg noen gang har spilt!hva er det som er så kult med å dø hele tiden og kanskje miste mange timers arbeid?bortkastet tid spørr du meg!dette er et spill for folk som ikke vet hva et bra spill er, og skal på død og liv like det!Skal jeg spille dette så er jeg nødt til å pine meg igjennom det!og det er ikke hva jeg kaller en god spill opplevelse!SØPPEL!!!!!

Psst, kan være lurt å bruke mellomrom mellom setningene.

 

Mange timers arbeid mister man aldri, så sant man ikke har vært helt idiot og bare pøst på med level etter level uten å bruke souls til noe. Hvilket jeg smertefullt fikk erfare da jeg valgte å fortsette etter første boss, Phalanx, uten å dra til Nexus først. Klarte faktisk å komme helt til neste boss på 1-2 uten å dø, men der ante jeg ikke hva jeg skulle gjøre med en gang, og dermed døde jeg. Jeg klarte selvfølgelig ikke å repetere bragden, spesielt i og med at våpenet mitt ble ødelagt midt i et ulveangrep på vei tilbake til bossen. Vips var rundt 9000 souls bortevekk. Da tok jeg en halvtimes pause. ;)

 

Lærte noen lekser på den episoden, og har ikke gjort den tabben igjen. Dør mindre nå også, gitt. Mitt tips er i alle fall å returnere til Nexus så fort du har låst opp en snarvei eller klart en boss og der bruke opp alle soulsene dine. Gjør du det, tror jeg du vil finne ut at det er et veldig givende spill som ligger og lurer under en overflate av smerte.

 

Den første tiden med DS føltes forsåvidt som en pine, men jeg er et sta lite esel, og etterhvert fikk jeg bedre og oppgraderte våpen, høyere soul level, litt magi og ikke minst ble jeg rett og slett flinkere til å lese fiendene. Jeg spiller forøvrig som Thief (har i ettertid skjønt at det var et modig valg), men jeg koser meg med å backstabbe alt som backstabbes kan. Spesielt tilfredsstillende mot trege fiender. :)

 

Og ja .. alt det EmpireNO sa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål om klasser som ikke har spells/miracles. Får man etterhvert noen form for combat skills; spesielle angrep etc.? Eller begrenser det seg til å kunne ta og gi litt mer skade? I så tilfelle virker det veldig mye mer interessant å levle en form for caster...

 

Nå tenker du som jeg tenkte første gangen jeg spilte; at man må enten må spesialisere seg på melee eller magi som i en D&D-klasse, men i DS nytter det ikke å være bare slåsskjempe eller bare magiker, da blir spillet enda vanskeligere enn det allerede er. Klassen du begynner med i DS spiller egentlig ingen rolle utover hvilke skills og hva slags utstyr du starter med, deretter kan du forme den helt som du vil. Alle klasser har tilgang til alt, det er kun stats som avgjør hvilke våpen, magier, osv. du kan bruke, og statsene er det du som prioriterer hver gang du går opp i level. Til slutt ender du opp som en halvgud som både er god på magi OG kan traktere de verste sverdene og bruke de tyngste rustningene.

Lenke til kommentar

Hmm, endelig fått meg litt tid til å teste spillet, og må si det var en skuffelse. Spillet er jo ikke vanskelig fordi fiendene er vanskelige, det er jo bare rett og slett kontrollene som svikter. Føles mer eller mindre som å spille GoW på Hard bare med utrolig mindre responsive kontroller. Lange animasjoner som man ikke kan avbryte, og fiender som sjonglerer deg. Kan forstå at man kan bli vant til det og at det ikke oppleves som ett problem etterhvert, men det er da ikke bra gameplay. Det er jo fullt mulig å gjøre spill vanskelige uten å ty til å ta kontrollen vekk fra spilleren.

 

Edit: virker som om jeg kanskje bare valgte utrolig feil klasse :p

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Kontrollene er tightere enn i de fleste andre spill; det i det minste er det et visst konsensus for blant anmeldere, eneste targeting-systemet som er blitt pirket på av noen.

 

Spill Royal første gangen, da starter du med Fragrant Ring som regenerer MP og magien Soul Arrow, som vil være utrolig nyttig til å drepe fiender fra avstand mens du ennå er svak. Royal starter også med en rapier og et skjold, og med rapier kan du stikke samtidig som du blokkerer med skjoldet.

 

Soldier er et nesten like godt alternativ, hvis du på død og liv vil fokusere på melee i begynnelsen (dog spiller det ingen rolle etterhvert siden du må bli god på både magi og melee uansett hvilken klasse du spiller).

Lenke til kommentar

Så etter å ha prøvd meg på litt forskjellige klasser etc så sitter jeg igjen med ett spørsmål, hvor er egentlig morroa i spillet ? Er det en av de spilla hvor du må spille en god del timer før det begynner å bli interessant ? Har en char som jeg har spilt rundt 3 timer på, men har enda ikke funnet noen virkelig interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...