Gå til innhold

Hjelp til å få Arcanum til å fungere på en HP Mini


Anbefalte innlegg

Etter en meget god artikkel her på Gamer.no fikk jeg lyst til å starte en ny gjennomspilling av gode gamle Arcanum: of steamworks and magick obscura.

 

Tenkte dette ville være et perfekt spill for min nye HP Mini pc. Instalert spillet, instalert nyeste Offesielle patch, samt nyeste uoffesielle. Prøvde å starte spillet, noe skjer, men spillet skrur seg av før jeg kommer inn.

 

Jeg tror dette har noe med Skjermoppløsning å gjøre, da en mini pc har noe rare instillinger. 1024x576. Instalerte en mods for å sette den skjerminstillingen man selv ønsker. Problemet er at det ikke er mulig å sette instillinger som er lavere enn orginale instillinger på 800X600.

 

 

Så noen som har noen erfaring med å spille Arcanum på en mini pc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøve å kjøre det i win2000 compatibility mode kanskje?

 

Prøvd det ja, samt win 95,98 og de andre alternativene. Tror nok problemet fremdeles er oppløsningen. Så om noen har noen erfaring med å kjøre spillet på en mini pc og fått det til å fungere, hadde jeg blitt glad for å høre hvordan :). Eventuelt at noen har noen andre gode ideer?

 

Takker for alle forslag så langt :)

Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt spillet via gog.com så får du en versjon som er laget til å funke i bla XP.

 

http://www.gog.com/en/gamecard/arcanum_of_steamworks_and_magick_obscura

 

Problemet ligger ikke i XP, Har installert det også på min stasjonære pc. Den har Xp, det fungerte helt fint.

 

 

Oppdatert alle drivere regner jeg med?

 

Evt kjør dxdiag via Start-menyen (Start - Kjør (eller Start - Søk). Bare skriv inn dxdiag der, så starter det opp. Der kan du deaktivere DirectDraw og Direct3D og sjekke om det gjør susen. Funker for meg på enkelte eldre spill når jeg skal spille på XP, f.eks Fallout, Baldur's Gate og Arcanum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...