Gå til innhold

Gladnyhet for fans av GTA IV (PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Tullerykter? Det kommer jo blandt annet fra Lainie Goldstein (Take-Two):

 

Kilde: http://www.edge-online.com/news/microsoft-paid-50m-advance-gta-iv-content

Den samme linken antyder også at dette var snakk om et lån, ikke en betaling. Nå er jeg ikke en spesielt stor fan av Pachter(fyren er en klovn), men akkurat denne påstanden høres logisk ut.

 

Han spådde for så vidt også at MS ville få tolv måneder tidseksklusivitet. Det har gått ca 12 måneder fra når The Lost & Damned ble lansert til når PS3-utgaven ble annonsert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tullerykter? Det kommer jo blandt annet fra Lainie Goldstein (Take-Two):

 

Kilde: http://www.edge-online.com/news/microsoft-paid-50m-advance-gta-iv-content

Den samme linken antyder også at dette var snakk om et lån, ikke en betaling. Nå er jeg ikke en spesielt stor fan av Pachter(fyren er en klovn), men akkurat denne påstanden høres logisk ut.

 

Han spådde for så vidt også at MS ville få tolv måneder tidseksklusivitet. Det har gått ca 12 måneder fra når The Lost & Damned ble lansert til når PS3-utgaven ble annonsert.

Goldstein jobber for selskapet in question og Pachter lever av å tippe.

Goldstein har gitt en offisiell uttalelse på vegne av selskapet, det er da det slutter å være et rykte. Hvorvidt det skal spekuleres videre blir da det som er ryktene.

 

Når en talsperson fra Take-Two sier at Microsoft har betalt summen, uansett hvor latterlig den faktisk høres ut, så burde det være mulig å svelge det selv for den mest innbitte.

Lenke til kommentar

Goldstein sa strengt aldri at Microsoft betalte for pakkene. Bare at halvparten av pengene gikk til den ene pakken og den andre halvparten til den andre. Jeg vet ikke helt hva som er riktig, men den linken bekrefter ikke at MS betalte for pakkene.

Dersom du leser transkriptet fra den finansielle konferansen som er referert til i artikkelen så nevnes det at de 50 mill usd som det er snakk om blir kalt "deferred revenue chunk associated with the episodic content on X-Box 360". Deferred Revenue betyr en betaling for arbeid som enda ikke er utført. Det var sannelig ikke Sony som betalte for gildet.

Lenke til kommentar

Dersom du leser transkriptet fra den finansielle konferansen som er referert til i artikkelen så nevnes det at de 50 mill usd som det er snakk om blir kalt "deferred revenue chunk associated with the episodic content on X-Box 360". Deferred Revenue betyr en betaling for arbeid som enda ikke er utført. Det var sannelig ikke Sony som betalte for gildet.

Jeg får vel bare legge meg flat da(inntil videre :p). Jeg føler dog at jeg må bemerke at inntekter i form av deferred revenue må betales tilbake dersom avtalen blir brutt eller produktet ikke er tilfredstillende. Nå vet vi ikke alle detaljene bak avtalen til MS og Rockstar, men her kan det hende at det er mer som ligger bak.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig driter jeg i tilleggspakkene til GTAIV, det som er langt større gladnyhet er at jeg kom over Vice City og San Andreas på billigsalg på Skivebataljonen i helga.

Fysiske kopier av begge spilla for under 150 kronasjer tilsammen er relativt billig underholdning.

Endret av Miles Teg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...