Gå til innhold

beste 19"crt skjerm for 3000?


Hea|ix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte en Samsung 19" CRT Syncmaster 957MB TCO99 fra Komplett

 

Og det angret jeg ikke på, må være en av de beste skjermene jeg har brukt  :yes:

 

Hvordan er den i høyere oppløsninger?

jeg tenker da på alt som er høyere enn 1280x1024

Litt usikker her men der står det DynaFlat. Hva er forskjellen mellom Trinitron skjermer,diamondtron og dynaflat? Er det slik at dynaflat har fake flatt bilde. At det bare er glasset som er flatt? Trinitron da, har hørt noen klage over at det ser ut som bildet buler inn på midten eller noe?

Lenke til kommentar
957 MB virker som en veldig god skjerm den også, eneste er at for bare et par hundrelapper mer får du NF'en med Diamondtron, som er bedre enn flatron billedrøret... Men er vel egentlig en smaksak da.

 

Sånn apropos: Her er en test av Syncmaster 957MB, som gir den veldig solid omtale.

 

Men jeg synes i grunnen at 959NF virker som et enda bedre kjøp. Dog, skulle gjerne sett noen tester av denne også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
957 MB virker som en veldig god skjerm den også, eneste er at for bare et par hundrelapper mer får du NF'en med Diamondtron, som er bedre enn flatron billedrøret... Men er vel egentlig en smaksak da.

 

Har nettopp fått Samsung Syncmaster 959NF på pulten, og har 2 irriterende striper på skjermen, som er ca. 5 cm fra toppen og 5 cm fra bunnen, uavhengig av oppløsning/refreshrate.

 

Er det noen andre som har denne skjermen som har opplevd det samme, eller som har noen forklaring på det?

Lenke til kommentar
Har nettopp fått Samsung Syncmaster 959NF på pulten, og har 2 irriterende striper på skjermen, som er ca. 5 cm fra toppen og 5 cm fra bunnen, uavhengig av oppløsning/refreshrate.

 

Er det noen andre som har denne skjermen som har opplevd det samme, eller som har noen forklaring på det?

Det er dempertråder. Det er to syltynne tåder som hindrer maske-nettet på innersiden av skjermen å vibrere. Så du må nok leve med de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...