Gå til innhold

Vi tester Get-oppgraderingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si denne oppdateringen var av stor praktisk betydning, da jeg ikke er en stor bruker av tekst-tv, Ny design var riktig nok lekkert, men vil gjerne se det gjennomgående i alle funksjoner. Merker at responsen er noe raskere når man blar i programoversikt og ved bytte av kanal. Er allikevel skuffa, da klare irritasjonsmomenter ikke er adressert.

 

- Rullerende opptakslister.

Over tid har det samlet seg noen lagrede opptak man bevarer for å kunne se igjen senere. Etter hvert blir listen man må bla seg nedover så lang at muligheten for å bla seg direkte til listeslutt ved å bla opp fra start, blir irriterende fraværende.

 

- Sortering av kanalrekkerfølge i favoritter.

Det har ved noen anledninger skjedd at jeg ved et uhell har slettet en favorittkanal. Gjerne dersom jeg tidligere har slettet en del ferdig sette opptak og derfor nærmest i refleks trykker rød knapp på Harmony one displayet. Kan ikke klandre Gets grensesnitt for det, men når man så skal rette opp feilen har man en unødvendig komplisert oppgave foran seg om man ønsker kanalen tilbake på samme plass i listen. Enkleste løsningen ville kanskje vært en forespørsel om å bekrefte sletting. Allikevel ville jeg satt pris på å kunne sortere kanalrekkefølgen etter skiftende seermønster, i tillegg til ved første lagring som er unødvendig tungvint ift valg av rekkefølge.

 

Andre funksjoner på ønskelista er:

- Automatisk bytt av kanal når man godtar en påminnelse.

- Mulighet til å sortere lagrede opptak etter navn.

- Mulighet til å lese også siste ordene av info som vises nederst i programoversikten. At det kun er noen få ord som mangler, gjør det bare mer irriterende for meg.

 

Etter min mening er ikke de nevnte forbedringer annet enn grunnleggende funksjoner man burde kunne forvente. For meg fremstår i hvertfall mangelen på disse litt for amatørmessig fra et selskap av Gets størrelse. Lurer noen ganger om utviklerne der i gården har Get som leverandør selv...

Lenke til kommentar

Det er kun en ting Canal Digital HDPVRn har som jeg savner hos GET. Det er muligheten til å lage sine egne favorittlister. De beste ved CD sine lister er at når en lager en sånn liste så blir kanalene liggende etterhverandre og med nye plaseringstall. Man kan da lagre denne favorittlista som "default" og man har da en tv-guide med kun de kanalene du ser på, og man slipper å bla gjennom 200 kanaler for å finne de 20 du vanligvis ser på. Dette burde GET virkelig tenke på til neste opgradering.

Lenke til kommentar

"Mine kanaler" funksjonen er elendig. Har man klikket seg ned listen til kanal 91, og så ønsker å se 170, må man enten bla gjennom alle kanaler man ikke har imellom, eller gå til "Mine kanaler" listen som da starter på nr. 1 igjen. Nå har vi skrevet opp kanalene vi pleier å se på på papir for å taste nummeret direkte, det er raskere. Fremskritt?

Lenke til kommentar

Syns Get kan få fikset slik at vi får mulighet til å lage egen kanalliste - slik som man har mulighet til hos bl.a Canal D. Er deilig å slippe å "bla" igjennom alle kanalene man ikke har bestilt.

 

Det er der... Du kan lage favoritter..legg inn dine egen kanaler der og vips så slipper du å bli støl i zappe fingern ;)

Lenke til kommentar

Generelt fornøyd med oppgraderingen, men har jeg forstått det rett at man (fortsatt) ikke kan bruke Get fjernkontroll til å justere lyden samtidig med Dolby lyd?

 

Jeg får heller ikke endret lyd via get boxen når Dolby er aktivert.

 

t

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest oppdater dekoder nå...

att d ikke går an å lage en egen personlig kanal liste som man kan zappe igjenom suger.. nesten ikke noen vits i å bestille mer kanaler enn i startpakka. gidder ikke bla over samme kanal 2 ganger!! showtime på to plasser f.eks....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...