Gå til innhold

Sniktitt: Battlefield: Bad Company 2 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stoler ikke på enspillerdelen i spill som for meg virker å være helt tydelig laget for enda en flerspillerdel - på lik linje med det første Bad Company og samtlige Call of Duty. Snever og kanskje feilaktig tankegang i noen tilfeller, men det er nå en gang det inntrykket jeg sitter med.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Akk! Kommer garantert ikke til å få mer enn 7/10 av Gamer.no, da DICE ikke har samme hypemotor som Infinity Ward. Synd, men vi kan snakkes i mars og diskutere karakteren.

Hvis du mistenker at karakterene på gamer.no er basert på hype så skjønner jeg ikke hvorfor du har planer om å være leser fram til mars. Jeg hadde sluttet å lese med en gang hvis jeg ikke likte innholdet.

Lenke til kommentar
Alle skytespillentusiaster har et forhold til svenske Digital Illusions' Battlefield-serie, og krigstrommene buldrer når det er klart for en flerspillerbeta av deres kommende konsollspill.

 

Ehm, "kommende konsollspill"? Spillet kommer da på PCen også.

 

Det er korrekt, en liten skrivefeil der. Takk :)

Lenke til kommentar

Jeg stoler ikke på enspillerdelen i spill som for meg virker å være helt tydelig laget for enda en flerspillerdel - på lik linje med det første Bad Company og samtlige Call of Duty. Snever og kanskje feilaktig tankegang i noen tilfeller, men det er nå en gang det inntrykket jeg sitter med.

 

Jeg føler egentlig at Bad Company serien har endret seg mer til en singelplayerdel og at multiplayerdelen er mer en tilleggsfunksjon, motsatt av hvordan jeg følte det med battlefield spillene på pc

Lenke til kommentar

Slik har det vel vært i spill så lenge i hvert fall jeg kan huske? Kan i hvert fall ikke komme på noe nyere spill som ikke varierer lyden fra hvor man befinner seg, i hvert fall ikke innenfor FPS.

Burde kanskje forklart bedre hva jeg mener, så jeg kan prøve en gang til:

 

I spill som f.eks Modern Warfare, så er det den samme lyden når det skytes, bare svakere eller sterkere om du er langt unna eller nærme (for å simulere skyterens posisjon i forhold til deg). Og så er lyden så og si helt lik om du er inne (altså både om du er inne og hører skudd utenfor og om det skytes inne).

 

Ta en titt på hvilkensomhelst (BC2) gameplay video. Hør på rifleskuddene i bakgrunnen, når spilleren er ved personen som skyter er lyden sånn "chugchugchug" og når det skytes på andre siden av brettet er det mer "taktaktaktak" ( :p ) selv om det er samme riflen som blir brukt.

 

I de fleste andre spill er det mer sånn "RATATATATATA" og "ratatatata" ettersom hvor du befinner deg. Altså kun volumet endrer seg, ikke pitch.

 

Gir kanskje litt lite mening, men sammenlign BC2 gameplay videoer med klipp fra A-stan,

f.eks (mellom 4:14 og 4:30) og så ser du en video hvor det skytes direkte foran/bak kameraet (samme videoen fra 4:31 til 4:33 bl.a).
Lenke til kommentar

Du er avhengig av blod-effekten i hjørnene av skjermen ja.

 

Helsen din regenererer seg sakte. Står du over en medkit øker regenerasjonen og du blir frisk igjen "fortere" men ikke 'med en gang du går over en medkit'. Jeg får sjelden tid til å benytte meg av disse, men det hender.

 

Ammoen din får du ikke igjen ut av intet, men står du nær eller over en ammoboks, får du ammo litt etter litt (tenk supplykassene i BF2).

Lenke til kommentar

Slik har det vel vært i spill så lenge i hvert fall jeg kan huske? Kan i hvert fall ikke komme på noe nyere spill som ikke varierer lyden fra hvor man befinner seg, i hvert fall ikke innenfor FPS.

Burde kanskje forklart bedre hva jeg mener, så jeg kan prøve en gang til:

 

I spill som f.eks Modern Warfare, så er det den samme lyden når det skytes, bare svakere eller sterkere om du er langt unna eller nærme (for å simulere skyterens posisjon i forhold til deg). Og så er lyden så og si helt lik om du er inne (altså både om du er inne og hører skudd utenfor og om det skytes inne).

 

Ta en titt på hvilkensomhelst (BC2) gameplay video. Hør på rifleskuddene i bakgrunnen, når spilleren er ved personen som skyter er lyden sånn "chugchugchug" og når det skytes på andre siden av brettet er det mer "taktaktaktak" ( tongue.gif ) selv om det er samme riflen som blir brukt.

 

I de fleste andre spill er det mer sånn "RATATATATATA" og "ratatatata" ettersom hvor du befinner deg. Altså kun volumet endrer seg, ikke pitch.

 

Gir kanskje litt lite mening, men sammenlign BC2 gameplay videoer med klipp fra A-stan,

f.eks (mellom 4:14 og 4:30) og så ser du en video hvor det skytes direkte foran/bak kameraet (samme videoen fra 4:31 til 4:33 bl.a).

 

Har sett litt nå og jeg skjønner hva du mener, men jeg blir nok ikke like awestruck som deg hehe. Men lydbildet (og bildet) er meget godt, jeg skal si meg enig i det!

Lenke til kommentar

litt mye mas fra min side, har ikke ps3 så jeg kan ikke gjøre annet enn å spørre :p Går det an å hoppe i fallskjerm? Må vel gå an med tanke på at du skal kunne kjøre helikopter på et eller flere map.

 

Gleder meg som en liten unge til det kommer ut demo til xbox :D

 

Edit: En ting til, treffer man bra ved bruk av crosshair, altså ikke bruke sikten??

Endret av idurn
Lenke til kommentar

Går det an å hoppe i fallskjerm?

Japp. Aner ikke hvordan man gjør det, men har sett folk hoppe ned fra bygninger med fallskjerm. Mulig det er automatisk.

 

En ting til, treffer man bra ved bruk av crosshair, altså ikke bruke sikten??

Nja. Man skal være ganske nærme for å treffe noe særlig. Tar ikke like lang tid å få opp jernsiktet som i CoD, så det er like greit å bare bruke det hele tiden.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...