Gå til innhold

torden og lyn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenker alltid slik når det gjelder lyn og fare for å ødelegge elektrisk utstyr;

En ledning er en ledning, uansett, og om det lyner og noen ledninger er plugget i min maskin ifra "utsiden" (ala nettverk -> switch -> router -> strøm og adsl-nett) så skal alt ut for å være noenlunde sikker...!

 

Hjelper ikke noe at du har analogt modem, tror du ikke trådene i telefonledningen kan lede strøm om et lyn treffer eller? ;P

 

korrekt, alle ledninger inn til pc'en eller annet utsyr kan lede strøm.

Og ikke hør på de som sier at der hvor kabler går i bakken er man ikke så sårbar. Bull....!

Lenke til kommentar
hehe, når det tordner å lyner så er det ikke så veldig mye å engste seg for. når det lyner så bruker jeg å slå av pc`en og slår av strømforsyninga å ikke noe annet. drar ikke ut kontaktene iallefall. det er ikke noe vits. holder allikevel. også blir ADSL modem kontakten dratt ut da. sånn at ikke modemet går :D

 

Trist at sånne som deg kommer med anbefalinger. Hold dine dumheter for deg selv er du snill. :wink: Du må gjerne ødelegge ditt eget utstyr, men ikke oppmuntre andre til det samme. Det finnes folk som sier det går greit å kjøre i fylla. Det er ikke dermed sagt at det er smart å gjøre det. :o Skjønner du wil? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...