Gå til innhold

N900 er full av mangler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde en N900 i Nokia Store på Byporten,og utrolig nok så funka ikke 3G på den,så brukeropplevelsen ble noe redusert ja,og får satse på at problemene som nevnes i artikkelen over løses av Nokia,for N900 er et spennende konsept,men skulle vært kapasativ skjerm da.

 

Kjøpte som en av de første Htc HD2 i sist torsdag,og Wow den Ruler,endelig en tlf som jeg foretrekker,fremfor min suverene iPhone 3Gs med sin lynraske rolige stabile safarinettleser,både Htc HD og Diamond2 var en skuffelse i forhold til iPhone,men Htc HD2 Yes den er topp og lynrask og mangfoldig gitt,og Htc har jo lekker software og hardwaredesign ja! Men Windows Mobile er et ganske så flagrete softwaresystem da,lever litt sitt eget liv,og windows mobile 6.5 er veldig halvveis forbedring,så microsoft,se å få ut fingern og få inn økt ekspertkvalitet for fremskyndelse av windows mobile 7 !

Lenke til kommentar

"muligens populær blant pirater".

Hvor arrogant går det an å bli? Siden når har DRM hatt noe med lovgivning å gjøre? Siden når har plass nok vært et argument for piratvirksomhet? Så 32GB skulle altså være noe _negativt_?

 

Så det er ikke godt nok at man kan søke i kontakter (for SMS) ved å skrive første bokstav? Er det ikke akkurat slik det store flertall foretrekker å slå opp i kontakter? Det er slik min Sony Ericsson virker, og det er slik alle mine tidligere telefoner virker.

 

Så, man har testet browseren ved å sjekke om man kan se TV2 sin video-streaming. Synd at akkurat det ikke virker, men det er jo ikke nettopp mainstream, relevant browsing! Etter det jeg kan finne ut av andre tester så er nettopp browseren totalt overlegent alt man kan finne på andre lignende enheter, men dette er ikke testet av mobilen.no. Istedet byr man på nevnte TV2-spesial.

 

Nei, dette var ikke noen spesielt brukbar test. Her må man kunne forvente at ting testes litt mer grundig og relevant.

 

-Tor

Lenke til kommentar

Utrolig snever og lite informativ test. Tyisk en slik test hvor konklusjon allerede er bestemt før man har startet telefonen. Er alltid bra å få fram ting som ikke fungerer, siden vi ikke får slik info fra produsenten, men å bare fokusere på det som ikke fungerte, det blir for smålig. Og som flere har påpekt, litt merkelige metoder å "teste" funksjoner på, samt litt flisespikkeri med kontaktmuligheter ved sms. Personlig har alle mine telefoner hatt det på den måten som det er beskrevet i testen.

Lenke til kommentar

Ingen her har skjønt hva Maemo er i det hele tatt?

Maemo er LAGET for modifikasjon, det ligger i selve Linux' kjerne å gjøre det. De har allerede laget støtte for portrettvisning, og de klarer sikkert å lage en plugin eller et program for MMS.

Men en detalj ingen har lagt merke til er at dette ikke egentlig er en mobiltelefon, det er egentlig en liten PC. Den er ikke direkte siktet for å ringe og sende meldinger, men for dem som krever mer.

Man kan greit ofre noen funksjoner når man kan kjøre vanlige PC programmer på den. (Man kan installere en runtime for å kjøre vanlige Debian programmer, akkurrat som at man installerer Python Runtime på S60.)

Dette er en bra telefon for meg, siden jeg trenger noe profesjonelt å bruke når jeg skal lage spill. (Tenker på a lage et spill i C#, dermed kjøre det gjennom Mono, installere Mono på telefonen, og dermed spillet, og bang! Et høykvalitets hjemmelaget spill. Vil bli eksklusivt for Maemo, Linux og Windows.)

Lenke til kommentar

For det første små barn så er ikke N900 en pre-release. Den er å finne i butikkene nå, så å selge et havferdig produkt som fungerer når den selv ønsker det er for dårlig. For det andre så er ikke dette en test. LES før dere kommenterer.

 

"Vi skal komme tilbake med en grundig test av N900 ved en senere anledning, men kan allerede nå dele noen av våre førsteinntrykk."

Lenke til kommentar

Herlighet, for en sytete artikkel. Nokia har endelig gått fra Symbian til Linux. Hadde Linux vært kjent som like enkelt og brukervennlig som Windows/Mac/iPhone hadde ikke Windows/Mac kjent ei krone. Linux er mye mere kraftfult, men man kjøper ikke denne mobilen om man forventer å få maks utav den med programmer fra "nokia.no" :p Dette er nytt, det har et vidt spekter, det har meget stort potensial. Opensource er ikke like feilfritt som det man betaler for, men i gjengjeld har det mye større potensiale samt at det er mere "demokratisk".

Lenke til kommentar

Volsomt så negative vi var i dag da..

 

Veldig vektlegging på alt som 'ikke fungerer slik man forventer på en mobiltelefon', noe som heller ikke er meningen.

 

Dere prøver en uferdig pre-release versjon. Da blir det for dumt å klage på barnesygdommer!

Hei!

 

Vi har basert artikkelen på den samme versjonen som nå sendes til butikkene, og ikke på en pre-release versjon.

Lenke til kommentar

"muligens populær blant pirater".

Hvor arrogant går det an å bli? Siden når har DRM hatt noe med lovgivning å gjøre? Siden når har plass nok vært et argument for piratvirksomhet? Så 32GB skulle altså være noe _negativt_?

 

Så det er ikke godt nok at man kan søke i kontakter (for SMS) ved å skrive første bokstav? Er det ikke akkurat slik det store flertall foretrekker å slå opp i kontakter? Det er slik min Sony Ericsson virker, og det er slik alle mine tidligere telefoner virker.

 

Så, man har testet browseren ved å sjekke om man kan se TV2 sin video-streaming. Synd at akkurat det ikke virker, men det er jo ikke nettopp mainstream, relevant browsing! Etter det jeg kan finne ut av andre tester så er nettopp browseren totalt overlegent alt man kan finne på andre lignende enheter, men dette er ikke testet av mobilen.no. Istedet byr man på nevnte TV2-spesial.

 

Nei, dette var ikke noen spesielt brukbar test. Her må man kunne forvente at ting testes litt mer grundig og relevant.

 

-Tor

Hei!

 

Beklager om du opplever denne uttalelsen som arrogant. Poenget er at den ikke kan kjøre filer beskyttet med DRM, hvilket begrenser tilgangen til nedlasting av musikk, foreksempel fra Nokias egen Nokia Music Store. 32 GB er på ingen måte negativt, men med bittorrent, DivX-spiller og mye minne ligger forholdene godt til rette for den som vil laste ned piratfil. Sånn er det bare, enten man mener det ene eller det andre om fildeling.

 

Nettleseren er antakelig den beste du får på en mobiltelefon, men så skal dette liksom ikke være en mobiltelefon.

Jeg er ikke i tvil om at Maemo vil bli bedre med tiden. Det er derfor jeg kaller dette barnesykdommer.

Integreringen av telefoni mot Maemos operativsystem er blant tingene som kan, og sikkert vil, bli bedre. Utviklere jeg snakket med på Nokias fremtidskonferanse i Helsinki har allerede flere alternative brukergrensesnitt klare.

 

 

 

Espen

Lenke til kommentar

Kan se at her er det kun sett på det negative og ikke at det faktisk er mulig å ringe med skype samt opplevelsen med å kunne personalisere telefonen skal være bra. Håper den skikkelige testen tar for seg mer enn bare det som enn ikke er vant med. Det er faktisk ikke slik at ting skal være slik man er vant med. Ting forandrer seg, samt det kommer sannsyneligvis programmer som enderer måten telefonen virker på. Slik som på Android. Min HTC Hero har helt annen funksjonalitet som kommer som standard.

Lenke til kommentar

Så det du sier er _fremdeles_ at det er negativt at N900 har 32GB innebygd lagringskapasitet. Hvordan i all verden kan det forstås annerledes når du sier: "32 GB er på ingen måte negativt, men med bittorrent, DivX-spiller og mye minne ligger forholdene godt til rette for den som vil laste ned piratfil.". Dette blir jo helt meningsløst, da burde jo hver eneste review av hver eneste PC på markedet ta med at "I og med at denne maskinen har en 300GB harddisk så ligger forholdene godt til rette for den som vil laste ned piratfil." Dette blir jo bare tullball. Og at den ikke har DRM (som er til for å gi utgiveren av musikk mer kontroll over hva du gjør med den enn copyright gir anledning til) har heller ikke noe med dette å gjøre, om det er innebygd DRM så hindrer jo ikke dette brukeren i å laste ned hva som helst annet. Forøvrig så er det ikke untenkelig (nei, tvert imot) at Nokia kommer med oppdateringer for å aksessere mer og mer av Nokias tjenester - de har jo allerede begynt med Ovi Store, tidligere PC Suite, og Nokia Messenger. Hvis jeg ut fra specs på N900 skulle klage på noe, så er det at det er for lite storage: Man har et innebygd, fast lager på 32GB, og bare en liten ussel microSD i tillegg. I og med at dette er en dings om ser ut til å endelig la meg slippe å dra rundt på _både_ laptop og telefon, så behøver jeg mye lagringsplass. Jeg ser ingen grunn til at ikke denne skulle kunne ha alle PDF-filene fra jobben, og andre jobb-relaterte, men lagringskrevende filer lagret lokalt på en slik N900.

-Tor

Lenke til kommentar

Leve "Mobilen.no" som sier det som det er. Hurra for dem. Nokia spekulerer kynisk i at folk skal kjøpe telefoner med masse feil. På utallige nettsteder kan man lese side opp og side ned med folk som sliter store uopprettelige feil på Nokiatelefoner de har kjøpt i god tro.

 

Det værste etter min mening er nokias nye polesy med å samle inn perondata for hver enkelt bruker. Både fra nett og telefonbruk. De innrømmer selv at de bruker dette for å lage personlighetsprofiler. Det er vel ikke helt usannsynlig at disse vil bestemme hva slags kundebehandling man får.

Lenke til kommentar

Har du noe grunnlag for slike spekulasjoner? Referanser? 'Polesy'? Det er nytt for meg at Nokia driver telefonnettet - for min del bruker jeg Telenor, så om noen vet hvem jeg ringer så er det Telenor, og ikke Nokia. Når det gjelder kvaliteten, så har jeg ikke noe å utsette på Nokia. Jeg har hatt masse telefoner. For tiden Sony Ericsson. Men jeg har også hatt en mengde Nokia-telefoner helt siden 1997, og gjett hva - hver eneste av dem (jeg har dem fremdeles) er god som ny og har ikke hatt en eneste feil. Eneste grunnen til at jeg har "oppgradert" etter hvert er at batterier ikke varer evig, og som kjent så liker telefonprodusenter å endre batteri for hver modell slik at vi med gamle batterier bare kan kjøpe gamle batterier, og lithium-batterier som har ligget på hylla degraderes nesten som om de har vært i bruk. Så, til slutt, har du, gjest, noe som helst dokumentert grunnlag for dine påstander? -Tor

Lenke til kommentar

Absolutt alle sidene jeg har sett ta en review/preview av denne telefonen har skrytt den opp i skyene...veldig rart at dere slakter denne telefonen på grunn av småfeil... for det første kjører denne en nesten komplett utgave av firefox så problemene med streaming ligger ikke på telefonen og MMS er forsåvidt noe som har vært kjent lenge at støtten ville komme etter lansering.

Lenke til kommentar

Dere må jo legge inn de proprietære motorene, nisser. Eksempel: NRK nett TV er ikke DivX, det er lukket microshit format, da må du ha en codec som nokia neppe har lagt inn, da blir de saksøkt i hue og ræva pga restriksjoner i mulige lisenser. Dette nå du altså nerde til selv. hvorfor statskanalen NRK bruker et lukket Microshit format til nett TV må du spørre de korrupte svina i NRK om. Konklusjon; Det dere kaller vanlig nett-TV er et corrupt lukket format.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...