Gå til innhold

Kjøpe Sim City 4 eller Cities XL?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke spilt hverken Sim City 4 eller Cities XL, men de siste dages snakk om Cities XL har gjort at jeg har fått litt lyst til å prøve et bygge-by-spill igjen (spilte Sim City 1 for leeenge siden).

 

Dessverre har Cities XL ikke helt fått den omtalen jeg hadde håpet på og jeg er egentlig litt i mot den utpressingen jeg har intrykk at de prøver på i forhold til månedsbetaling og innhold i spillet. Sim City 4 på sin side begynner jo dessverre å dra på årene.

 

Dere som har spilt begge, hva anbefaler dere? Eventuelt finnes det andre spill i samme genere som dere kan anbefale? Til sist, er det noen som vet hvor man kan få kjøpt Sim City 4, gjerne med expansion?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre er det MEGET få alternativer i denne sjangeren.. Om du er ute etter den beste totalopplevelsen er nok fortsatt SC4 det beste, selv om jeg personlig synes at grafikken, og en del andre momenter, legger en demper på MIN opplevelse, så derfor spiller jeg ikke det lenger. (og du må belage deg på å laste ned en del mods etter min mening for å få SC4 "skikkelig bra".) Likevel har Cities XL flere ting som er bedre enn i SC4 (og som ikke er i SC4), selv om det er mye som mangler og\eller ikke er like bra som i SC4... Det går litt begge veier rett og slett, så det blir opp til hver enkelt hva som er viktigst. Jeg liker utrolig nok City Life bedre enn både SC4 og CXL, uten at jeg skal gå i detalj :p Kanskje kjøp begge? :) Du får begge for prisen av ET spill til konsoll.. ;) (CXL går for 280kr ca på gamesload.no og SC4 i samme gate)

 

Men jeg tror nok flertallet vil sette mer pris på SC4 enn CXL (eller andre i denne sjangeren)

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Takk til dere som kommenterte on-topic. Egentlig kunne jeg vel kjøpt meg begge og prøvd dem, men jeg ikke har tid til å spille så mye som jeg kunne ha tenkt meg og jeg synes det er litt dumt å kjøpe spill jeg aldri spiller.

 

Som noen sier så er bygge-generen dessverre underbefolket. At de ikke kan lage Sim City 5 forstår jeg ikke. Det er så trist at alle spill som lages skal være for causual gamers, småjenter og bestemødre som feks The Sims.

 

Du finner det sikkert i på nettstedet sjørøverbukta

 

Nå er riktig nok Sim City 3000 steingammelt, men jeg tror slike holdninger bidrar til at det blir stadig færre spill for oss med litt-over-normal spillinteresse. Jeg tror nok gutter/menn med sterk datainteresse er de som synder mest i forhold til piratkopiering. Da er det kanskje ikke så rart at det lages få spill rettet mot denne målgruppen?

 

Amazon har det og jeg fant det på ebay. Det finnes sikkert andre steder også. Kjøp det, ikke last det ned fra pb.

Lenke til kommentar

Takk til dere som kommenterte on-topic. Egentlig kunne jeg vel kjøpt meg begge og prøvd dem, men jeg ikke har tid til å spille så mye som jeg kunne ha tenkt meg og jeg synes det er litt dumt å kjøpe spill jeg aldri spiller.

 

Som noen sier så er bygge-generen dessverre underbefolket. At de ikke kan lage Sim City 5 forstår jeg ikke. Det er så trist at alle spill som lages skal være for causual gamers, småjenter og bestemødre som feks The Sims.

 

Du finner det sikkert i på nettstedet sjørøverbukta

 

Nå er riktig nok Sim City 3000 steingammelt, men jeg tror slike holdninger bidrar til at det blir stadig færre spill for oss med litt-over-normal spillinteresse. Jeg tror nok gutter/menn med sterk datainteresse er de som synder mest i forhold til piratkopiering. Da er det kanskje ikke så rart at det lages få spill rettet mot denne målgruppen?

 

Amazon har det og jeg fant det på ebay. Det finnes sikkert andre steder også. Kjøp det, ikke last det ned fra pb.

Jeg syntes du overreagerer, det er som du sier et gammelt spill. Det er vel veldig få på dette forumet som ikke laster ned eller har lastet ned noe slikt innhold fra for eksempel den siden. Sim City 3000 kjøpte jeg da det kom på 90-tallet, for 400 kroner. Har det fortsatt i hylla ;) Om han velger å laste det ned er hans valg, men det finnes da verre ting her i verden enn sånt :p

Endret av Memoen
Lenke til kommentar

Må nesten si meg enig. SimCity 3000 er et spill som snart er 11 år gammelt [31 januar 1999], og eneste stedet jeg fant tilgjengelig for kjøp var brukte versjoner for 30-50$ på amazon, som sikkert bare samlere er ute etter. En annen ting er selvfølgelig om det i det hele tatt fungerer på noe nyere enn win98...kanskje xp...garatnert ikke på Win7 for de av oss som har det.

 

At folk skaffer seg programvare som ble gitt ut mer enn et tiår siden, skader ikke spillindistrien det minste. Jeg mistenker at Sim's seriens største pengehest atm er SC3K. Det er derimot en helt annen ting å skaffe seg nyere spill som utviklere har brukt tid og penger på..

Endret av Prnkstr
Lenke til kommentar

Du finner det sikkert i på nettstedet sjørøverbukta

 

Nå er riktig nok Sim City 3000 steingammelt, men jeg tror slike holdninger bidrar til at det blir stadig færre spill for oss med litt-over-normal spillinteresse. Jeg tror nok gutter/menn med sterk datainteresse er de som synder mest i forhold til piratkopiering. Da er det kanskje ikke så rart at det lages få spill rettet mot denne målgruppen?

 

Amazon har det og jeg fant det på ebay. Det finnes sikkert andre steder også. Kjøp det, ikke last det ned fra pb.

 

EA merker nok ikke forskjellen på om du laster ned SC3000 eller om du kjøper det brukt på eBay.

 

For temaets skyld: Sim City 4 FTW!!

Lenke til kommentar

Anno 1404 er utrolig bra, men har dog ingenting med en by simulator som SC eller CXL å gjøre. Grafikken er ikke helt på topp lenger men dog ganske bra. Kanskje teste en "demo" før du kjøper det ? Ellers har de det på play.com for 15£ (150 spenn) med fri levering.

 

http://www.play.com/HOME/HOME/6-/Search.html?searchstring=simcity&searchtype=gameall&searchsource=2&searchfilters=s%7bsimcity%7d%2bc%7b362%7d%2b

Lenke til kommentar

Denne sjangeren synest eg er spennandes, eg som ein fyr som likar Age og SimCity 3000.

 

Eg har spelt Sim City 4, 3000 og Anno 1404.

Sim city 3000 fell kanskje meir i smak enn 4'ern med meg, men eg likar Anno 1404 best av dei tre.

Sjølv kan eg ikkje huske om eg nokon gong har komt i "mål" med Anno 1404, men så er det lengje sidan eg har spelt det.

 

Når eg las gjennom denna topicen så kanskje eg får lysten til å starte på'n med Sin City og Anno spel igjen :D kanskje barre ta å delete eller flytte ting frå dataen min til ein harddisk, sidan eg har kun 55GB harddisk.... :S

 

Takker for topicen :D

 

~ Thomaas

Endret av Thomaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...