Gå til innhold

Anmeldelse: Tekken 6 (PS3)


Anbefalte innlegg

Alle veit at Heihachi er den feteste karakteren da. Lei Wulong kommer på andreplass:3

Nja.. Dette er jo helt personlig da, men statistisk så er det Jin og så Kazuja på andre hvis jeg ikke husker feil.

Jeg liker Jin best slik han var i 3ern, men siden Kazuja kom tilbake i 4ern, så måtte de gjøre noe for å ikke ha to figurer som var klass like. Derfor endret de Jins stil :(

Too bad, men jeg digger Kazuja nå ;) Kan alle trics, comboer og noen ting som ikke står

på lista i Tekken 5DR.

 

Fint at Xbox 360 eiere får Tekken også, men det er synd at kontrollen til Xbox 360

ikke duger til fightingspill. Da trenger man en god nok D-pad, slik som PS3 har.

Med mindre man kjøper en spesialkontroll så er det litt for lite presisjon med den kontrollen.

Tro meg, slåssespill og Tony Hawk-spill er søppel med den 360-kontrollen!

Jeg snakker av erfaring og for mange når jeg sier dette. Det har til og med stått i X-antall reviews av spill som Street Fighter IV, Virtua Fighter 5 og Tekken 6 at hvis man kan velge

eller ikke gidder å kjøpe ekstra kontroller til 360en, så burde man gå for PS-versjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint at Xbox 360 eiere får Tekken også, men det er synd at kontrollen til Xbox 360

ikke duger til fightingspill. Da trenger man en god nok D-pad, slik som PS3 har.

Med mindre man kjøper en spesialkontroll så er det litt for lite presisjon med den kontrollen.

Tro meg, slåssespill og Tony Hawk-spill er søppel med den 360-kontrollen!

Jeg snakker av erfaring og for mange når jeg sier dette. Det har til og med stått i X-antall reviews av spill som Street Fighter IV, Virtua Fighter 5 og Tekken 6 at hvis man kan velge

eller ikke gidder å kjøpe ekstra kontroller til 360en, så burde man gå for PS-versjonen.

 

Hvis spillet støtter å bruke analogstikka og at xbox og ps3 spiller mot hverandre, tar jeg gjerne og denger deg et par ganger så får vi se hvor overlegen d-paden er ;)

 

Forsåvidt er King fortsatt kongen!

Lenke til kommentar

Har spilt alle Tekken-spilla siden 2ern, men jeg tror ikke jeg kommer til å spille denne. Synes juggle-systemet er ganske tåpelig, og dem gjorde det bare verre i 6ern. På et høyt nivå degenererer hele spillet til å prøve å få inn juggle-startere. Bare et par slike og matchen er sågodt som over. Etter min mening er Soul Calibur et mye bedre og artigere spill på et høyt nivå, så jeg kommer til å fortsette med det :)

 

Soul Calibur IV har også den desidert mest laggfrie online-delen og mest nøyaktige latency-måleren jeg har vært borti, noe jeg føler er veldig viktig for et slossespill. Nå har jeg ikke testa Tekken 6 på det området, men Tekken 5DR var i alle fall ganske ille.

Endret av Sprudling
Lenke til kommentar

Tekken-serien er for n00bz som ikke har vært med lenge nok til å glede seg over spill som faktisk er litt vanskelig å mestre. Som Street Fighter-serien.

Første gang jeg spilte Street Fighter 4 var mot en kompis som hadde hatt spillet i et par måneder allerede, var ikke morsomt en gang. Hadde rett og slett ingen mulighet, og ble grusa etter alle kunstens regler. Med Tekken kan søstera mi på 11 slå meg hvis jeg blir litt for cocky og glemmer å blokke(skjedde faktisk på Tekken 4 her forleden dag, superflaut.), samtidig som en hel kompisgjeng kan sitte og ha det gøy selv om alle er på helt forskjellig nivå rent ferdighetsmessig.

 

I slåssespill er det for meg lokal flerspiller som er greia, og i min omgangskrets er det ihvertfall ganske ujevne ferdigheter når det kommer til de forskjellige slåssespillene, noe som gjør at Tekken er det eneste spillet alle kan samles rundt. For min del er det ikke spesielt givende å runde slåssespill mot CPU, eller å spille mot randoms på nett, men hver til sitt.

 

edit: leifs corrected.

Endret av Adriano
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal kjøpe meg det her, men må nok prøve det litt først. Etter Tekken 3 datt jeg litt av vogna egentlig og alt jeg vil ha er noe som ligner. Om Tekken 6 fenger meg like mye blir det spill og en ekstra kontroller til Playstation 3 på meg til jul. Har prøvd noen slossespill på 360 før, men jeg synes ikke kontrollerene passer til den slags spill og dessuten er vennegjengen mest vandt med Tekken og PS-kontrollere. Jeg kjøper tross alt ikke Tekken for å sitte å spille alene. It's all about fucking up your friends.

Lenke til kommentar

Kjøpte Tekken 5 på PSP til 49kr. Spilte det en gang. Snakker om fastgrodd spill serie... Helt håpløst. Japanere generelt ser ut til å slite med å modernisere spillene.

 

MS burde forøvrig se å få Dead or Alive 4 på på Games on Demand på Live. Det klart beste japanske slåssespillet denne generasjonen men desverre kome det ut litt tidlig så ikke særlig mange har spilt det.

Lenke til kommentar

Jeg har stor kritikk mot Tekken 6. Grafikken er langt bedre i Tekken 5 og lastingtider er altfor lange selv etter installering av data på harddisk. Tekken 5 hadde ikke loading engang, du trykket og du var inne ...

 

Så helt klart nok et tilfelle hvor multiplattform totalt ødelegger PS3 spill.

Lenke til kommentar

Jeg har stor kritikk mot Tekken 6. Grafikken er langt bedre i Tekken 5 og lastingtider er altfor lange selv etter installering av data på harddisk. Tekken 5 hadde ikke loading engang, du trykket og du var inne ...

 

Så helt klart nok et tilfelle hvor multiplattform totalt ødelegger PS3 spill.

 

...Ikke for å være frekk, men da tror jeg du burde ta en ny titt eller sjekke synet.

Det er mye mer detaljer på f.eks tekstiler og det er mer detaljer på alt annet også.

 

Tekken 5DR:

http://files.playstatic.com/ps3/tekken-5/tekken-5-dark-resurrection-1.jpg

http://www.gamershell.com/static/screenshots/12163/260615_full.jpg

 

 

Tekken 6

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/978/978056/tekken-6-20090429045229087.jpg

http://www.incgamers.com/images/screenshots/10199orig.jpg

 

Tekken 6 har mye bedre lys og skyggeeffekter og mer detaljer.

Hvis man sier noe annet enn det er man bare en fanboy som prøver å inbille seg selv at 5ern har bedre grafikk. Ikke lur deg selv ;P

Ta en titt på bildene og sammenlign dette:

- lys og skygge

- hud

- føtter

- tekstiler

- bakgrunn

 

[Alle bildene har en oppløsning på1920x1080]

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Selvfølgelig veit jeg hvar du mener med "bullshots" ;)

Jeg bare sa at jeg faktisk ikke ser forskjellen på de shotsene jeg har posta

og faktisk in-game grafikk på min 42'' Toshiba.

For å være helt ærlig synes jeg det bildet du har posta er på den andre siden av skalaen

enn hva bullshot er. Det viser faktisk dårligere grafikk enn hva som er in-game :p

har studert skjermen min nøye nå så jeg har helt firkanta øyne.

De ign-bildene har ALT for dårlig og kornete oppløsning til at det

gir et troverdig bilde av faktisk grafikk.

Se heller en in-game video i HD oppløsning.

 

For å kunne uttale seg må man faktisk ha prøvd/eie begge spillene og kjøre dem på en HDTV med samme innstillinger. Da først får man et grunnlag for å virkelig kunne uttale seg. Har gjort det nå

og Tekken 6 har soleklart bedre grafikk.

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Tekken 6 and the sub-HD phenomenon.

 

Digital Foundry's shock of the week: Tekken 6, one of the most anticipated fighting games of the year, has an ugly secret. Blocky, blurred and clearly upscaled, it is the latest example of the "not so high definition" generation: games designed for HD consoles that fall short of the visual quality we should be expecting from our hardware.

 

Analysis of Xbox 360 screens released to date reveals native resolutions of anything from 1280x720, to 1360x768 to full-on 1080p. On the other hand, PS3 assets released so far reveal a disappointing 1024x576 resolution - over 33 per cent of the 720p detail gone, just like that.

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-not-so-high-definition-article

 

Så hvis dere spiller PS3 versjonen så er det vel bare nok et eksempel på at en PS3 versjon er dårligst. Ganske ironisk da det er portet fra arcade versjonen SOM ER PS3 HARDWARE.

 

Men ikke noe nytt at PS3 versjoner sliter litt.

Lenke til kommentar

Tekken 6 and the sub-HD phenomenon.

 

Digital Foundry's shock of the week: Tekken 6, one of the most anticipated fighting games of the year, has an ugly secret. Blocky, blurred and clearly upscaled, it is the latest example of the "not so high definition" generation: games designed for HD consoles that fall short of the visual quality we should be expecting from our hardware.

 

Analysis of Xbox 360 screens released to date reveals native resolutions of anything from 1280x720, to 1360x768 to full-on 1080p. On the other hand, PS3 assets released so far reveal a disappointing 1024x576 resolution - over 33 per cent of the 720p detail gone, just like that.

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-not-so-high-definition-article

 

Så hvis dere spiller PS3 versjonen så er det vel bare nok et eksempel på at en PS3 versjon er dårligst. Ganske ironisk da det er portet fra arcade versjonen SOM ER PS3 HARDWARE.

 

Men ikke noe nytt at PS3 versjoner sliter litt.

 

Det er dritten vi forbrukere får når et selskap driver med multiplatform crap : /

Lenke til kommentar

Tekken 6 and the sub-HD phenomenon.

 

Digital Foundry's shock of the week: Tekken 6, one of the most anticipated fighting games of the year, has an ugly secret. Blocky, blurred and clearly upscaled, it is the latest example of the "not so high definition" generation: games designed for HD consoles that fall short of the visual quality we should be expecting from our hardware.

 

Analysis of Xbox 360 screens released to date reveals native resolutions of anything from 1280x720, to 1360x768 to full-on 1080p. On the other hand, PS3 assets released so far reveal a disappointing 1024x576 resolution - over 33 per cent of the 720p detail gone, just like that.

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-not-so-high-definition-article

 

Så hvis dere spiller PS3 versjonen så er det vel bare nok et eksempel på at en PS3 versjon er dårligst. Ganske ironisk da det er portet fra arcade versjonen SOM ER PS3 HARDWARE.

 

Men ikke noe nytt at PS3 versjoner sliter litt.

 

360 har høyere oppløsning, men ps3 kjører med 2xAA og 360 har ingen AA what so ever.

Lenke til kommentar

"Det er dritten vi forbrukere får når et selskap driver med multiplatform crap : / "

 

Nei, det er dritten vi får fordi enten så suger PS3 eller så gjør Namco det.

 

ARKADE VERSJONEN av Tekken 6 kjører på PS3 HARDWARE.

 

At 360 versjonen blir bedre enn PS3 versjonen er jo da litt merkelig hva?

 

"360 har høyere oppløsning, men ps3 kjører med 2xAA og 360 har ingen AA what so ever. "

 

Kan man ikke velge det i options, om man vil ha motion glur og aa eller best oppløsning?

Lenke til kommentar

Tekken 6 and the sub-HD phenomenon.

 

Digital Foundry's shock of the week: Tekken 6, one of the most anticipated fighting games of the year, has an ugly secret. Blocky, blurred and clearly upscaled, it is the latest example of the "not so high definition" generation: games designed for HD consoles that fall short of the visual quality we should be expecting from our hardware.

 

Analysis of Xbox 360 screens released to date reveals native resolutions of anything from 1280x720, to 1360x768 to full-on 1080p. On the other hand, PS3 assets released so far reveal a disappointing 1024x576 resolution - over 33 per cent of the 720p detail gone, just like that.

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-not-so-high-definition-article

 

Så hvis dere spiller PS3 versjonen så er det vel bare nok et eksempel på at en PS3 versjon er dårligst. Ganske ironisk da det er portet fra arcade versjonen SOM ER PS3 HARDWARE.

 

Men ikke noe nytt at PS3 versjoner sliter litt.

 

360 har høyere oppløsning, men ps3 kjører med 2xAA og 360 har ingen AA what so ever.

 

Noe som gjør at Xbox 360 versjon ser bedre ut, men PS3-versjonen flyter bedre.

Det er egentlig så godt som lik grafikk, men med to forskjellige tekniske løsninger.

Å gidde å dra det lenger enn dette får være opp til innbitte fanboys med lite å gjøre :p

 

Det som egentlig var evnet her var grafikken i Tekken 5 DR vs Tekken 6.

Tekken 5 har høyere oppløsning, men mindre detaljer, men Tekken 6 har litt lavere oppløsning, men mer detaljer og bedre lys skygge-effekter.

 

Må bare si at jeg digger customizationen i spillet. For å få tak i flere

drakter og effekter er det lettest å spille Scenario mode.

Scenario mode er kanskje ikke så godt utført, men bedre enn slik det

er utført i Soul Calibur-serien hvor man får en historie man må lese

og så er det på'n igjen med en mot en kamper.

Det som gjør at det er verdt å spille gjennom dette er:

- trophies

- filmer(som kun kan unlolckes i scenario mode og utgjør en historie)

- mer utstyr til figurene(utstyret får kun stats hvis du unlocker det via scenario)

Statsene er ekslusive for Scenario modusen og fungerer ikke når man spiller vanlig Tekken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...