Gå til innhold

Hærverk på PC


Nesumar

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har i min eie en Acer Aspire 6920G bærbar PC som er blitt hærverk på.

 

Skadene er en ripe i skjermen som har laget en lang strek som går langs skjermen, og nede i høyre hjørne er det påbegynt at skjermen ikke fungerer, plastskallet rundt pcen er løst med litt knekte biter i hjørnene, og en stor del av den ene siden er knust + plastdelen over cdrommet.

 

Har ingen aning hvem som kunne gjort dette, PCen lå på klasserommet ved min pult med pcen avslått, skjermen lagt ned og lagt til siden slik at andre kunne sitte der. Kom tilbake til mitt klasserom for å ha time der, hvor jeg fant skjermen åpen. Jeg slo på pcen og kunne straks se linja som strakk seg over skjermen og skaden som hadde blitt påført ved høyre hjørne.

 

Kjøpte pcen for rundt et år siden ved den lokale Euronicsbutikken, og har undertegnet og kjøpt såkalt idiotforsikring som skal vare 2 år.

Har aldri vært borti noe slikt før, verken med hærverk og forsikring, så trenger litt hjelp.

 

Hvis jeg skulle gå med Pcen min å kreve forsikringen, vil de da godta det å eventuelt reparere/gi meg et helt nytt og fungere produkt?

 

Takker for alle svar :)

 

PS: Trengs det bilder av skadene er det bare å si ifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være på den sikre siden hadde jeg gjort som Håvard sier, og hvis jeg i tilfellet hadde vært i tvil jeg gått til butikken og forhørt meg.

 

Ikke nødvendigvis slik at forsikringen dekker skader andre har påført pc'en, så jeg tror jeg hadde ventet i det lengste med å si at andre hadde skylda - i hvert fall når du ikke var i nærheten av pc'en selv.

 

 

Lenke til kommentar

Som regel krever forsikringsselskapet et hendelsesforløp som fremktalte skaden. Du må altså fortelle dem hva som skjedde. Dessuten må det alltid være et "uhell". Det sikreste her er nok om du forteller dem at du var uheldig, og lukket skjermen igjen mens det lå et eller annet i mellom pcen slik at det kom en klem, eventuelt en annen historie som kan forårsake skaden du beskriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...