Gå til innhold

Ninja Gaiden Sigma 2 tråden


cuberen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Path of the warrior er ikke spesielt vanskelig, så det klarer du nok uten noe særlig problemer :)

 

Du må klare path of the warrior for å unlocke path of the mentor, og path of the mentor for å unlocke master ninja.

 

Som Lyon sier bør du lære deg izuma drop og hvordan utnytte ultimate attacks mest effektivt. Izuma drop er stort sett firkant, trekant, firkant, firkant, firkant, trekant (med noen variasjoner på antall firkant trykk - for eksempel på lunar). Videre bør du lære deg og bruke ultimate attack etter ett hopp. Si for eksempel at du har drept 2 stk og det flyter to gule essence (antar du vet at du må blokke for å ikke ta dem opp) i luften. Hopp deretter og hold inne trekant AKKURAT når du lander, da vil du ta til deg essence instant og på den måten slippe å "charge". Dette er veldig essensielt, spesielt på høyere vanskelighetsgrader.

 

Lyon: Hvordan var masterninja på sigma? Har vært litt opptatt med andre ting, så har ikke fått tid til å spille. Sammenlign gjerne med NG2 :p

 

Edit: det er 17. chapters i spillet om jeg husker rett

Endret av Oxidia
Lenke til kommentar

Oxidia:

Ninja gaiden 2 var vanskeligere på master ninja, mer fiender og mye mer spamming av IS (ninja granater). Feks som mellombossen i kapittel 2 hvor du sloss mot edderkopp-ninja var det mange andre ninjaer som hjalp han på 360 versionen og dermed mye vanskeligere å lade opp UT. Her var han alene. Man dog mister mye helse og noen fiender tar deg ut på 1 grab angrep" og kapittlene med jentene er veldig vanskelige syntes jeg. Men det gikk når du får litt teken på de. Elizabeth er ei dritt kjerrning, og er vanskelig andre gangen du møter ho. DOG Team missions, noen av master ninja og ultimate ninja oppdragene der er latterlig...... helt utrolig, gleder meg til å se en med platinum i dette spillet.

Lenke til kommentar

Oi da, synd :(

 

Men nå begynner jeg å bli litt mistroisk til meg selv her.

Bossen i chapter 9 sleit jeg faktisk litt med og måtte ta han om igjen en gang på ACOLYTE! Har aldri vært den som suger i TV-spill men dette :o Og dere som sier at "Path Of The Warrior" er lett :o Det er den sikkert men når jeg må gå over å prøve på nytt en del ganger på acolyte, suger jeg virkelig så mye i gamet da?

 

BTW: skjønte ikke helt det derre med å hoppe så trykke på trekant til å lade opp et ultimate angrep. Men er det "The Ultimate Guidance" eller hva det no heter som dere mente, eller er det jeg som tar feil nå?

 

Fikk også helt lik kamp på han derre "kisen" ("bodyguarden") til Elisabeth på chapter 9 som gjorde at romskipet delte seg i to og jeg ble splittet liksom fra han hvis dere skjønner hva jeg mener xD Visste ikke at det gikk an

Endret av Ollorca
Lenke til kommentar

Med lett mente jeg ikke nødvendigvis at du tar alle bosser på første forsøk. Mente det mer som at det neppe er et stort hopp i vanskelighetsgrad fra acolyte til warrior.

 

Er ikke helt sikker på hva det heter ingame, men uansett.. når du holder inne trekant, så charger du et ultimate attack. Chargen kan være level 1 eller level 2, ettersom hvor lenge du holder inne og/eller hvor mye essence du absorberer.

Rød essence = lvl 2

blå essence = lvl 2

gul essence = lvl 1 (per gule - så du må ha 2 stk for lvl 2)

Det du må gjøre er å sørge for at det er noe essence i luften, enten fra døde fiender, kister eller div ting du kan ødelegge (feks blomsterpotter =P). Du må holde inne blokkeknappen, ellers vil Ryu absorbere disse. Deretter hopper du i hvilken som helst retning, og rett før du lander trykker du og holder inne trekant. Når du lander vil da Ryu absorbere all essence i rommet (instant) og du vil da slippe å "charge" ultimate attack. Når du ser/hører at det er ladet opp er det bare å slippe trekantknappen og nyte ødeleggelsen ! Grunnen til at du vil lære deg denne hoppeteknikken er altså at du slipper stå stille og "charge" for å gjøre et ultimate attack. Håper dette var bedre forklart.

 

Hva mener du med at du fikk en lik kamp? Han heter forresten Genshin :p

Lenke til kommentar

Ja, tusen takk for nydelig forklart! :) Må begynne å øve på det ;)

 

Det med en "lik" kamp mente jeg at det var en 100% lik kamp = (dårlig forklart xD). Jeg kastet en ninpo, den første ninpoen du får i lvl 3 når han (Genshin :p) hadde ca. 1 cm igjen av sitt liv og jeg hadde det samme :p Hadde ikke sett på min HP bar og når jeg nettopp hadde kastet ferdi ninpoen tok han et av disse raske angrepene rett før cutscenen kommer av at du har tatt han. Problemet var at jeg døde akkurat samtidig som han døde (begge fikk 0 liv akkurat samtidig). Dette er noe jeg tror, men første gangen jeg tok han brukte jeg for mye av mine helse item som den "amuletten of procelyte" eller noe sånt. Men da vant jeg han og da kom cutscenen om at vi rett og slett dreper han eller noe sånt og Ryu stikker av med Rachel på en motorsykkel og lander på et fjell for å ta den neste bossen.

Den cutscenen som skjedde når det ble "lik" kamp (som jeg tror det var) var at Ryu hoppet i angrepsstilling på den ene siden av "bossfight-arealet" og Genshin på den andre. Så deltes arealet i to og Ryu og Genshin blir skilt fra hverandre. Så går cutscenen som vanlig i at Rachel stikker av med Ryu på motorsykkel og neste boss.

 

Tror dette ble forferdelig klumsete forklart, siden ting poppet opp i hodet midt mens jeg satt og skrev det :p Men det jeg mener er at jeg døde samtidig som Genshin og det skjedde en annerledes cutscene. Kan hende jeg må ta han igjen da, har egentlig ikke peiling!? :o

Lenke til kommentar

Men hvis jeg har forstått deg rett i følge den hoppeteknikken.

 

Eksempel: Hvis du har en gruppe fiender på deg og du tar ut to av dem ganske tettfølgende, og to gule essence flyter i lufta. Etter den siste av de to er slått ut må du skynde deg å blokke med L1 for så og hoppe, og akkurat når du lander holder du inne trekant for å trekke til deg de to gule essencer. Da får du ladet opp lvl 2 av Ultimate angrepet mye fortere enn hva du ellers ville ha gjort.

 

Det er denne teknikken som er essensiell i mentor og master ninja?

Lenke til kommentar

Korrekt!

 

Blokke er noe man bør gjøre hele tiden, ikke bare for å beskytte deg mot fiender, men pga å "hindre" at essence som kan brukes i kamp absorberes for tidlig. Virker som du har skjønt det, men du ser tydlig forskjell på om du klarer det eller ikke. Det er kun en liten treningssak, og jeg mener den er veldig essensiell på mentor/master ninja ettersom det minimerer risko for å ta dmg (siden du er udødelig mens ultimate foregår) og det er bra til å ta ut en stor mengde fiender.

 

Når du har lært deg teknikken vil det være lurt å prøve deg på 360-lunar ultimate (som lyon nevnte tidligere). Denne er utrolig skadelig og du gjør hele animasjonen uansett om du treffer noen med det første slaget eller ikke (igjen: udødelig mens den foregår samt massiv skade). Denne utføres med at du drar venstre spak 360 grader og deretter holder inne trekant (eventuelt drar spaken 360 grader i hoppet ditt, og holder inne trekant når du lander - som i vanlige ultimates). Krever litt øvelse, men så til de grader verdt det når du får det til :)

 

Edit: kul fight forresten, har aldri død samtidig som han, så kan verken avkrefte eller bekrefte at det er en annen cutscene :p

Endret av Oxidia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...