Gå til innhold

Hvordan får man utgitt spill? (digitalt)


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Vi er en vennegjeng som driver og vurderer å starte opp et spillprosjekt. Vi tenkte å lage et forholdsvist enkelt spill, men lurte på et par ting i denne sammenhengen.

 

Er det noen som har noen som helst peiling på hvordan man bør gå fram for å evnt. få solgt spillet sitt gjennom Xbox live arcade o.l.? Eventuelt forslag til andre steder man kan selge det. Er i grunn kun interisert i en digital release, og ikke så veldig opptatt av å tjene så mye på dette. Mest for å kunne sette noe konkret på CVen :)

 

Er det visse krav som man bør tenke på for å få det godkjent o.l.?

 

 

Vi er alle sammen spillstudenter innenfor ulike spesialiseringer, planen er å starte på prosjektet engang etter skolestart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes 2 distribusjonskanaler på Xbox

 

Den ene er Xbox Live Arcade som er for proffesjonelle utviklere som har kontrakt med Microsoft. Den andre er Xbox Indie Games(tidligere kjent som Xbox community games) som gjir alle andre muligheten til å distribuere spill på Xbox så lenge du benytter deg av XNA.

 

For å kunne legge ut spill der må du være Premium medlem av XNA Creators Club som koster 99$ i året. Problemet er at Xbox Indie Games fortsatt ikke er tilgjenglig for vandelige Xbox brukere i Norge. Sannsynligvis vil Norge få tilgang til tjenesten en gang i 2010. For å avklare: du kan allerede nå lage spill til Xbox Indie Games hvis du skaffer deg en premium accont. Da kan du selge spillet dit til blant annet USA, Tyskland og Sverige, men altså ikke Norge(foreløpig).

 

mer info finner du på http://creators.xna.com

håper dette var litt opplkarende.

 

(tråden burde forøvrig flyttes still modifikasjoner og spillutvikling forumet)

Endret av NordicGamer
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Beklager feilpostingen var ikke klar over at det var et eget utviklingsforum. :blush:

 

 

Har tittet litt på dette med XNA, men virker som vi da må bruke XNA for å utvikle spillet? Vi hadde i grunn tenkt å bruke C++ som utgangspunkt og ikke C#. Eller kan man utvikle det som man vil og konverte koden til å bli XNA kompatibelt?

 

Har også blitt tipset om å prøve oss gjennom steam/valvesoftware. Men ser ikke ut til å finne ut noe mer konkret info om hvordan man skal kunne legge det ut der? Må man da selv ta direkte kontakt med Valve for å få lagt det ut?

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at steam/valve ikke lar folk blir godkjent før spillet er så og si ferdig.

dvs, spillet er ferdig, så sier valve, fett, dette kommer på steam.

 

Ellers er det jo lurt å delta på Independent Games Festival med spillet deres.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at steam/valve ikke lar folk blir godkjent før spillet er så og si ferdig.

dvs, spillet er ferdig, så sier valve, fett, dette kommer på steam.

 

Ellers er det jo lurt å delta på Independent Games Festival med spillet deres.

 

lykke til!

 

Må si at Independent Games Festival virket veldig spennende, takker for tipset :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...