Gå til innhold

NetCom-forhandler beklager salgsblunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Tidligere telefonselger

Alltid kjipt når sånt skjer, men det er viktig å huske på at telefonselgere rundt om faktisk bidrar til billigere priser på diverse tjenester på grunn av den økte konkurransen de sørger for. Men det har helt klart gått for langt når selgere holder informasjon tilbake og smålurer kundene sine med hvite løgner for å få den ekstra provisjonen

Lenke til kommentar
Gjest Gustav

Hmm... Virker litt som denne artikkelen er kjøpt og betalt av One Call spør du meg. Det er jo annonser for de over alt på siden - så hvis mobilen.no bruker denne saken for å selge annonser er atrikkelen lite troverdig.

Lenke til kommentar
Gjest Traahopper

Jeg er blitt rundlurt av Netcom en gang og det holder. Aldri mer. Blod, svette og tårer måtte til for at de skulle forstå at de ikke kom lenger med truslene sine. Kort fortalt ble jeg oppsøkt av en gateselger fra netcom med 1-krones tilbudet. Jeg gav ham en sjangs til å forklare seg. Tilbudet var nesten for utrolig til å være sant, noe det heller ikke var. Da jeg kom hjem og så nærmere på kontrakten, så sto det med små bokstaver at det som selgeren sa, ikke trengte å være sant. Det som gjaldt var konrakten jeg hadde signert. Jeg pakket inn telefonen og sendte den tibake med en gang. Da begynte faenskapet. I tilleg til ny mobil, fikk jeg med på kjøpet netcom fast telefon linje pluss internett, noe som jeg ikke ble opplyst om. Dette var i ISDN tiden, og telefonen sto i min kones navn. Hun hadde en veldig fin avtale med telenor vis hennes jobb. Etter 3 måneder fikk vi en regning fra netcom på 9000 kr. Da hadde de, sagt opp hennes avtale med Telenor og satt seg selv inn som internett leverandør. Vi brukte fremdeles Telenor sin server og prisen ble deretter. Etter måneder med advokater, trussler om inkasso og tenners gnissel ble det stopp. En hyggelig og spak dame ringte og beklaget det hele og fikk etter hvert ryddet opp i denne saken. Men trøste og bære, ALDRI MER NETCOM!!!

Lenke til kommentar
Til deg over, det kan jo hende at det var selgere som var nye, uerfarne eller ikke godt nok satt inn i reglene til NetCom som kom med disse tilbudene. NetCom har ikke mulighet til å gå igjennom alle samtalene som selgerne deres går ut med hele tiden.

Da burde vi gjøre telefonsalg ulovlig.^^

Lenke til kommentar
Gjest Imbalendur

Til Traahopper: NetCom har da vel aldri levert internett eller fasttelefon. Virker for meg som du enten tar feil av selskaper. Og hvis det her var på ISDN tiden så var jo det på den tiden da Telenor hadde en nummerserie, mens NetCom en annen og du ikke kunne flytte nummeret ditt mellom operatørene. (med mindre du hadde ISDN til 2002)

Lenke til kommentar
Gjest Blunder

Typisk måte både Netcom og Tele2 og flere andre selskap driver på.De som sitter og skal selge abonement for de forskjellige selskap er noe forferdelig pågående og frekke som flatlus.Ordet Nei har de tydeligvis ikke lært betydningen av.Det har vert tilfeller att selgere av mobil abonement bare har tatt og overført nr og abonement til andre selskap uten samtykke fra kunden også.Dette med telefonsalg av alt mulig er en stygg måte å lure folk på og burde bli forbudt.

Lenke til kommentar
Gjest anonym

Følg regelen "er noe for godt til å være sant, er det som regel det" og vær smart nok til å takke "NEI" og styr unna tilbud som du VET ikke er mulig. Gå i en butikk på kjøpesenteret om du vil ha noe, stol aldri på internett eller telefonfolk som vil selge. Du vet selv godt hva en ekte vare er.

Lenke til kommentar

Steg 1: Gå til brønnøysund registrene

Steg 2: Reserver deg mot telefonselgere/marketing

Steg 3: Rapporter ALLE som ringer deg angående salg/marketing til forbrukerombudet

Steg 4: ??

Steg 5: Profit

 

Det er verdt å merke seg at firmaer hvor du er kunde allerede har lov til å ringe å spørre om du vil oppgradere abbonnementet ditt f.eks. Men er du usikker, så rapporter dem anyway.

Lenke til kommentar
Gjest Cecilie

Det er en grunn til at de fleste Netcom forhandlere konsekvent avviser kunder som har Ucan2. Ucan2 selgere lover og lyger til kundene sine, og så kommer kundene til butikkene i den tro om at dette er det samme som Netcom sine tjenester. Er Netcom smart, så dropper de samarbeidet de har med Ucan2, eller ansetter selgerne sine selv på vegne av Ucan2. Jeg har ikke tall på hvor mange Ucan2 kunder jeg har hjulpet, som har følt seg lurt av Ucan2, og heller byttet til et vanlig privat abonnement hos Netcom. Er på tide at det kommer frem i media hvilke sleipe metoder disse tlf selgerne bruker for å stjele kunder fra andre operatører! ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Innlegget har blitt fjernet på grunn av påstander med dertilfølgende navngivning av personer som ikke har hatt anledning til å forsvare seg.

Endret av Marius Røstad
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...