Gå til innhold

Blizzard med Cataclysm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sterkt uenig RobinEA, blant annet er mmorpget deres ment for å sameksistere med wow, altså appelere til et annet bruker omeråde, sånn at de kan resten som er igjen av markedet. Men i min mening tror jeg at en av de som kan ta knekken på wow hvis det hadde vært meningen, er The secret world.

Lenke til kommentar

Blizzard kan ikke flyte på WoW for evig og alltid. De kan ikke vente med utviklingen av et nytt MMO(RPG) til World of Warcraft begynner å falle i popularitet bare fordi de ikke skal konkurrere med seg selv. Når WoW begynner å falle i popularitet er det for sent å begynne på et nytt produkt og så anta at de skal kunne holde samme markedsdominans innen MMO-markedet. Skal de lykkes må de ha et MMO klart allerede i det populariteten til WoW begynner å synke.

 

Jeg forstår heller ikke hvor dere har dette med "konkurrere med seg selv" fra. Hvorfor skulle det være en ulempe i å konkurrere med seg selv? Taper de omsetning på å lansere flere produkter? Neppe. Heller tvert imot. De har nå omtrentlig 12 eller 14 millioner subscribers til World of Warcraft. La oss tenke oss at de lanserer et nytt MMO som får ca 8 millioner subscribers. I samme slengen "stjeler" dette nye MMO-et 3 millioner spillere. Det totale antallet spillere vil fortsatt være høyere enn det World of Warcraft hadde alene. Så om WoW har noe færre spillere betyr det ikke at Blizzard taper penger. En spillutvikler/utgiver kan fint tilby flere MMO-er samtidig uten at de taper på det. Bare se på NCSoft som tilbyr en haug av MMO(RPG)-er samtidig. De tjener da bra de.

Lenke til kommentar
blizzard har jo allerede sagt at de har startet på et nytt mmorpg, og det eneste som kan slå wow blir vell et nytt blizzard spill imo

 

Ikke det eneste. Tviler på at The Secret World kommer til å slå WoW salgsmessig, men jeg har tro på at The Old Republic kan ta fra WoW tronen, ettersom Star Wars har utrolig mange fans, som også er gamere. Også har vi jo BioWare bak spakene. De har riktignok ingen erfaring med tidligere MMO's, men det hadde ikke Blizzard med WoW heller.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg har vanskeligheter for å tro at et MMO spill blir mer populært enn WoW de neste årene. Det har jo over 12 millioner spillere (sånn ca?), veldig mange av de er nok veldig trofaste og kommer tilbake hvis de prøver ut andre - så sant det ikke er bedre.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Hopper på toget? Hva hack-'n-slash-sjangeren angår, er Blizzard lokføreren.

Vet ikke om to spill innen sjangeren er nok til å kvalifisere til lokfører-status. Men de har hvertfall vært på toget siden stoppestedet. Diablo og Diablo II er forøvrig fremragende spill med god historie, godt gameplay og svært funksjonell grafikk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Hvis de isåfall lager et MMOFPS, tror jeg tar tar ti evigheter før det kommer ut, da det er det første FPSet dems (såvidt jeg vet)

Lenke til kommentar

Hm, aldri hørt om det nei. Får se litt på det, men tenker at det kanskje blir litt.. Lite interessant. Planetside er vel det eneste MMOFPSet som har klart å holde meg interessert i mer enn ett par dager. hehe, men nå blir det Battlefield 1943 for min del! Så springer ikke veldig av :p

Lenke til kommentar

Hvis Blizzard ønsker å holde noe hemmelig, hadde det ikke vært mer fornuftig å registrere merkevarenavn, domenenavn, etc. til et annet firma først, og overført det til Blizzard først når de var klare for å gå offentlig med det nye spillet? De vet jo godt at folk følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...