Gå til innhold

Test: Nokia N97 – Nokia på sitt aller heftigste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Påsen

Så lenge jeg har lest på mobilen.no så har der ennå ikke gitt en telefon topp karakter. Alltid er det feil eller mangler på alt dere tester. Kanskje dere skulle produsere en telefon selv, så får dere det som dere vil ha ??

Lenke til kommentar

Fin test, men en ting jeg reagerte på var dette:

Bildekvaliteten er bra, men vi kan ikke helt se hva som er bakgrunnen for at Nokia tilsynelatende har stoppet på 5 megapiksler oppløsning, når de fleste av konkurrentene forlengst har gått videre til 8 og 12 megapiksler.

Hvorfor i alle dager skal de ha mer enn 5mpx? 5 megapixler er overkill nok som det er, flaskehalsen er ikke oppløsningen når det gjelder bildekvalitet - tvert imot. Hvis den gir fine bilder ved 5 megapixler er jo det helt klart å foretrekke fremfor middelmådige eller dårlige ved høyere oppløsninger. :-)

Lenke til kommentar
Gjest qwerty

Fremdeles løse med terningene ? Jeg ville aldri gitt denne telefonen en femmer. En firer ville holdt i massevis. Den er stor og tung, og funksjonene er tross alt ikke så imponerende.

Selv liker jeg touch-mobiler (og uten tastatur).

Jeg fikk Samsung Touchwiz (F480) til jul, og synes den virker som den er vel så god som mange andre dyrere telefoner.

Lenke til kommentar
Gjest Mobomann

qwerty: Er du helt på bærtur??? Dette er per. dagsdato den heftigste mobilen på markedet. Samsung F480 kan du ikke sammenligne med en gang da den er i en helt annen klasse. Litt stor og tung må man regne med, dette er tross alt det heftigste som finnes der ute.

Lenke til kommentar

Enig med deg over. Bare fordi den har touch-skjerm betyr ikke det at den havner i samme klasse med alle andre telefoner som har det. Selv har jeg bestandig hatt ganske store og avanserte telefoner, og hadde nærmest blitt skuffet hvis denne var liten og lett, selv om den hadde de samme spesifikasjonene ellers (men alt med måte selvfølgelig). Men det skal nevnes at jeg bare har skumlest testen enda, så jeg tør ikke uttale meg om terningkastet var riktig eller ikke enda.

 

Edit:

Vi opplevde også å få en del feilmeldinger de første gangene vi brukte mobile. Blant annet kom det beskjed om at minnet var fullt. Men da hadde vi bare brukt noen ganske få megabyte av telefonens 32 gigabyte minne. Så var det da også arbeidsminnet som var oppbrukt, og etter å ha startet telefonen på nytt et par ganger var det som om disse problemene forsvant.

 

Mulig jeg misforstår hva dere skriver her, men det er vel telefonens internminne som er oppbrukt, eller? Altså telefonens RAM. Jeg ser dere nevner at det er arbeidsminnet, men greier ikke helt å få tak på hva dere mener.

Endret av Sputnik
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...