Gå til innhold

Test av MP3-spillere for trening


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Jarle

må bare si i fra. det står at det ikke går ann å kjøpe ørepropper til ipod shuffle fra andre en apple, men det er helt feil. mange andre lager ørepropper til ipod shuffle. dette er et eks. http://www.etymotic.com/ephp/hf2.aspx , og det finnes mange flere også. de må riktig nok ha lisens fra apple, men det ser ikke ut til å være et problem for produsentene, og vi som brukere merker det jo definitivt ikke.

Lenke til kommentar

Er litt lei av at folk som ikke trener skal teste mp3 spillere. Ingen av disse spillerne er beregnet for trening. Med trening mener jeg svetting og kanskje jogging i vått vær. Er egentlig latterlig hvor dårlig dem er å lage mp3 for slikt, og enda dårligere av de som tester å ikke ta hensyn til dette i sine tester..

 

Det burde være et minimum ihvertfall at dem tålte litt, men alle disse har åpne kontakter, de har ikke gjort et lite forsøk på å dekke til dem med litt gummi en gang.

 

Alt jeg har å si, etter noe års erfaring med mp3 spillere og slike tester; "Shame on you!"

 

Jeg fatter ikke at ingen av testkriteriene dekker litt av dette ihvertfall, da så mange bruker mp3 når dem svetter.

Lenke til kommentar
Gjest Anders

For lenge siden (før mp3 fantes) hadde Sony en egen Sports serie, knall gule og vanntette. Ved trening er vanntetthet et must mot regn, svette - og om vinteren snø og kondens. Jeg har vært rundt i et utall butikker uten å finne mp3-spillere som er vanntette, produseres ikke silke lenger?

Lenke til kommentar
Jeg har mistet min Sansa Clip i asfalten flere ganger, så jeg vil kalle den ganske solid. Det kan jo være dere fikk et litt skrøpelig eksemplar.

 

Hei, jeg har selv ikke forsøkt å kaste den i asfalten, så jeg har ikke direkte kjennskap til om spilleren overleve dette. Det er godt å høre at den du har overlever litt og jeg går ut ifra at det eksemplaret vi testet er av samme type som alle andre. Men selve innpakningen er noe mer plastikkaktig enn mange av de andre spillerne vi testet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest UtePåTur

Endelig, tenkte jeg, kan jeg se hvilken mp3-spiller som egner seg for trening - og leste artikkelen.

Etter at jeg hadde lest artikkelen lurte jeg på hva jeg hadde oversett. derfor trykket jeg Ctrl-F og skrev inn "fukt", og "vann", uten resultat.

Hvilken trening snakker man om når man ikke tar med svette eller regn? Hopping over sportssidene i avisen?

 

Man nevner til og med at med den ene kan man ha mobilen tilkoblet via bluetooth mens man trener. Det er ekstremt få telefoner som tåler fuktighet, og enda færre som tåler vann.

Jeg er enig med battone og Anders: snakk med noen som trener før dere gjennomfører tester på "trenings-mp3".

Lenke til kommentar
Gjest Jogger

Følgende kriterier er kanskje mer viktige enn lyd for en "trenings-mp3":

Vekt

Festeanordning (har du prøvd å jogge en mil med en mp3-spiller hoppende i jakka?)

Er der klips som holder ledningen til ørepropper på plass (ellers har de en tendens til å blit slitt ut av ørene)?

Tåler den fukt eller regn?

Tåler øreproppene vann?

Hvor enkelt er det å bla i sanger/justere volum (på ledningen/spilleren)?

 

Når det gjelder lydkvalitet er den selvfølgelig viktig, men når man trener får man så mange lyder inn på alle andre måter (vindsus, risting i klær, tredemølle, sykkel, bilstøy) at man neppe kan høre om lyden er bare er god eller om den er helt topp.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Christer Danmo

Synes dere burde ta med Apple Ipod Nano. Den er vesentlig bedre enn Shuffle og koster ikke mer en enkelte andre mp3-spillere i testen deres.

Å ta med Apple Ipod Nano vil nok endre resultat litt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

For lenge siden (før mp3 fantes) hadde Sony en egen Sports serie, knall gule og vanntette. Ved trening er vanntetthet et must mot regn, svette - og om vinteren snø og kondens. Jeg har vært rundt i et utall butikker uten å finne mp3-spillere som er vanntette, produseres ikke silke lenger?

Lenke til kommentar

For lenge siden (før mp3 fantes) hadde Sony en egen Sports serie, knall gule og vanntette. Ved trening er vanntetthet et must mot regn, svette - og om vinteren snø og kondens. Jeg har vært rundt i et utall butikker uten å finne mp3-spillere som er vanntette, produseres ikke silke lenger?

 

Det finnes vanntette MP3-spillere, men de er stort sett designet for svømming, og har korte ledninger til øreproppene og er laget for å festes på svømmebriller etc.

 

Imidlertid finner det et norsk firma, SurferMP3, som lager MP3-spillere til bruk under kiting og annen vannsport, de ser lovende ut. Festemekanismer kan jeg ikke si noe om, har ikke prøvd spilleren selv ennå, er på leting selv :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...