Gå til innhold

Photoshop Comp. VII


Photoshop Comp. VII  

1 stemme

  1. 1. Hvem blir denne rundens vinner?

    • Benny 1
      1
    • Benny 2
      2
    • Villanden
      6
    • Thappaz
      10
    • Håvard
      1
    • Thomas
      4
    • Atsjonas
      3
    • Cyberfrog
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enig med Saddlefall. Kommer til å miste mange deltakere hvis mann må gå ut, ta et bilde, overføre til data, også redigere. Jeg hadde i hvertfall ikke giddet det.

 

Det trenger du ikke heller som sagt, når man tar bilder slik burde man hente ut stock photos. Er bare min mening, men er ikke opp til meg å bestemme som sagt, den som holder en og hver konkuranse bestemmer det. Saddlefall har sagt det er greit så ville tro det ikke skulle være noe problem da.

Lenke til kommentar
Enig med Saddlefall. Kommer til å miste mange deltakere hvis mann må gå ut, ta et bilde, overføre til data, også redigere. Jeg hadde i hvertfall ikke giddet det.

 

Det trenger du ikke heller som sagt, når man tar bilder slik burde man hente ut stock photos. Er bare min mening, men er ikke opp til meg å bestemme som sagt, den som holder en og hver konkuranse bestemmer det. Saddlefall har sagt det er greit så ville tro det ikke skulle være noe problem da.

 

Nå må du huske at det ikke er alle her som går media, eller har et bra fotoapparat. Jeg har bare et ganske elendig digital kamera, som jeg aldri kunne lagd noe skikkelig bra med.

Lenke til kommentar
Enig med Saddlefall. Kommer til å miste mange deltakere hvis mann må gå ut, ta et bilde, overføre til data, også redigere. Jeg hadde i hvertfall ikke giddet det.

 

Det trenger du ikke heller som sagt, når man tar bilder slik burde man hente ut stock photos. Er bare min mening, men er ikke opp til meg å bestemme som sagt, den som holder en og hver konkuranse bestemmer det. Saddlefall har sagt det er greit så ville tro det ikke skulle være noe problem da.

 

Nå må du huske at det ikke er alle her som går media, eller har et bra fotoapparat. Jeg har bare et ganske elendig digital kamera, som jeg aldri kunne lagd noe skikkelig bra med.

 

Men som jeg skrev over... Da henter man stock photos slik at ingen har noen grunn til å saksøke (Dere vil kanskje ikke tro det, men å bruke et annets bilde som ikke er markert som Stock photo i samme hvilken type form av konkuranser, uten premie eller med er samma. Er mer enn nok grunnlag for å vinne et saksmål). Det er snakk om at det er bedre at folk lærer det nå en senere her kommer et kjent ordtak inn: Better safe than sorry.

Lenke til kommentar

Det er sant det at en ikke har lov å benytte en annens åndsverk uten opphavsmannens samtykke - men dette er til bruk til en relativt uskyldig konkurranse og det skal litt til før det blir et saksmål. Da skal du møte på en veldig vrien person i så tilfelle.

 

Dessutten så blir denne regelen om at en ikke skal benytte seg av en annens åndsverk brutt i hytt i pine på konkurranser slik som dette og det har på en måte blitt et "akseptert" fenomen. Dette til tross for reglene rundt bruk av åndsverk.

 

 

Det var litt off topic, men skal komme med et bidrag her etterhvert :)

Lenke til kommentar

Nei faren er ikke stor for det nei, er vel bortimot en milliondels sjangse for at et saksmål skjer, men de fleste burde lære seg at det ikke er greit å gjøre slikt. Selvsagt kommer jeg ikke til å løpe til fotografen og fortelle han at Benny brukte bildet hans. Men folk bør få lære at åndsverksloven sier det den sier. Slik at dette fenomenet ikke er normalt lenger.

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale www.sxc.hu som er en Ungarsk side hvor brukere laster opp gratis stock bilder :)

Skjul
SXC was launched in February 2001, as an alternative for expensive stock photography. The idea was to create a site where creative people could exchange their photos for inspiration or work. In about two years the site evolved into this massive community you see now - there are over 2.500.000 registered users and around 400.000 photos online!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...