Gå til innhold

Utviklingen av førstepersons skytespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilig artikkel! Nå kan jeg ikke lenger påstå at jeg er retro med spill som Wolfenstein 3D og Doom på rullebladet, men alle må jo begynne en plass. Kan forøvrig nevne at Wolfenstein 3D finnes på iPhone for tiden med veldig gode kontroller og like raskt gameplay idag som den gang. Gleder meg til neste artikkel i serien! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

min/vårt første møte med FPSene var Wolfenstein 3D, men har hørt/lest om Catacomb 3-D, dog aldri spilt det.

 

Ultima Underworld II var vårt aller første originale spill (altså med eske og alt) og det var helt "sick" første gong vi prøvde det. Det var ikke før man ble litt eldre at man testet Ultima Underworld: The Stygian Abyss, og begge var revolusjonerende for sin tid! Seriously!

 

Kjører litt spam :)

 

*** Reklame fjernet. Se retningslinjenes punkt 3.2. -- TST ***

 

God søndag! :)

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Likte artikkelen godt, men har et spørsmål: Er det hundre prosent sikkert at det var bot'er i Unreal? For da betalte far unødvendig dyre dommer for ISDN-regningen, jeg spilte Unreal og min eldre bror spillte Action Quake 2. Jeg mener bestemt at Quake 3 Arena og Unreal Tournament som kom nesten samtidig begge var de første spillene i sin serie med boter, som kunne spare inn litt på nettregninga.

 

EDIT: Til post over: Litt ekkelt å ikke være ærlig med markedsføringen, og dessuten strider det mot retningslinjene til forumet.

Endret av sfRoyal
Lenke til kommentar

Amiga har da hatt endel 3D spill.

 

 

Trapped Das Rad von Talmar

Denne kom ut i 1996 og var mere et RPG spill i 3D

 

Nemac 4 kom ut i 1996. Dette er eneste videoen jeg fant. Går også smooth på 68060.

 

Dette er oppfølgeren til Alien Breed 3D. Denne var minst like revolusjonerende som det 3D versjonen var. Kom ut i 1996 også. Laget av Team 17

 

Breathless kom ut i 1996. Dette var veldig avansert, men har man en Amiga 1200 med 68060 turbokort, så er dette spillet meget spillbart! Dette fungerer på en Amiga 1200 med 68030 kort i, men da må du minske vinduet.

 

Trapped II

Kom ut i 1997. Et av de mest avanserte software 3D enginene jeg har sett. Har du en 68040 eller 68060 Amiga, så fungerer dette utmerket! Meget lekkert RPG/Action 3D spill for Amiga.

 

WipeOut 2097 for Amiga. Krever PPC kort for Amiga. Kom ut i 1999

 

Quake kom også ut for Amiga i 1998.

 

 

I tillegg finnes det Doom, Wolfenstein 3D, Hexen, Heretic, Hexen II og Heretic II ute for Amiga. Gamer.no redaksjonen kan gjerne få ta kontakt med meg hvis det er noe man lurer på til en artikkel anngående Amiga.

 

 

mvh,

Michal, www.amitopiatv.com

Endret av AmiDelf
Lenke til kommentar

Flott artikkel. Interessant lesing =)

 

Likte artikkelen godt, men har et spørsmål: Er det hundre prosent sikkert at det var bot'er i Unreal? For da betalte far unødvendig dyre dommer for ISDN-regningen, jeg spilte Unreal og min eldre bror spillte Action Quake 2. Jeg mener bestemt at Quake 3 Arena og Unreal Tournament som kom nesten samtidig begge var de første spillene i sin serie med boter, som kunne spare inn litt på nettregninga.

 

EDIT: Til post over: Litt ekkelt å ikke være ærlig med markedsføringen, og dessuten strider det mot retningslinjene til forumet.

 

Unreal hadde mulighet for bot'er ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...