Gå til innhold

Kompakt og billig kameramobil fra Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke Nokia bare komme med en ny 6600 først som sist? Det eneste som hindret meg i å kjøpe den var det at den hadde "bare" vga kamera, mens 1.3mpix begynte å bli standarden.

Skjul
Nokia6600front.jpg

Nokia har gjort det til tradisjon å gi ut nye modeller med gamle modellbetegnelser, etterfulgt av en "i" eller betegnelsen classic. Men det er litt rart at de resirkulerer modellnavnene. Siden de begynte med firesifrede modellbetegnelser er det kommet godt over 250 modeller. Da skulle de ha rundt 8750 ledige tall å velge mellom :rolleyes: (regner ikke med tall under 1000)

Når det gjelder 6600i Slide tror jeg den kan bli en hit. Den har ikke de råeste spesifikasjonene, men gir mye for pengene.

Endret av Espen Irwing Swang
Lenke til kommentar

De har modeller på 1xxx og 9xxx også. Førstevnte er ultrasimple mobiler, flere av dem med monokrom-skjermer. 9xxx-serien ble brukt på kommunikatorene. Men jeg kan heller ikke komme på noen 4xxx-serie. Er blitt fortalt at de asiatiske markedene begrenser bruken av tall, fordi det er så mange tallkobinasjoner som har symbolverdi i store deler av Asia. Litt som da Honda ikke fikk kalle sin bilmodell for Fitta http://forbruker.no/bil/article291156.ece

 

Jeg forstår at 9 er toppserie og 1 er bunnserie, men ellers er det ikke bare enkelt å forstå hvordan Nokia kommer frem til navnene de bruker. At N-serien er multimediamobiler og E-serien er enterprise har også en viss logikk. Men tallene sier ikke om det er en Symbian S60 eller en S40-mobil.

Lenke til kommentar

For meg var 9210 den våte drømmen. Skikkelig kjøttbein med fargeskjerm og Internett. Egentlig var det vel en videreføring av Psions gamle Epoc-maskiner. Fikk min første Psion i 94 og har den ennå. (Series 3a). Da var Palm ennå ikke kommet på banen.

Endret av Espen Irwing Swang
Lenke til kommentar

Første gang jeg fikk interesse for mobiltelefoner, var vel våren 2005, og da var det snakk om avansert telefon. Hadde utrolig lyst på Nokia 6630, men jeg hadde NetCom og prisen var litt i stiveste laget, så endte opp med en 3230. Series 60, gameboy emulator, 32mb minnekort og 1.23mpix kamera. Den tok kaka!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Gard Schulhus

Har denne telefonen selv. Veldig fornøyd og den beste jeg har hatt når det kommer til byggkvalitet.

Selv om kameraet har 5 MP er dette ikke en ideel kameratelefon. I bruk er klossete. Trykker du på knappen tar du bilde når du slipper, du kan ikke fokusere og slippe slik de fleste telefoner har i dag.

 

Nesten alle sier at denne telefonen har 3,5mm audiokontakt. Dette er ikke tilfellet. Telefonene har en ladekontakt og en usb inngang.

Lenke til kommentar
Kan ikke Nokia bare komme med en ny 6600 først som sist? Det eneste som hindret meg i å kjøpe den var det at den hadde "bare" vga kamera, mens 1.3mpix begynte å bli standarden.

Skjul
Nokia6600front.jpg

Hadde denne telefonen. Veldig god telefon, faktisk den telefonen jeg har hatt lengst.

Men det stemmer vel ikke helt at den kom når 1.3 Mpx holdt på å bli standard, det kom vel rundt tiden 7610 kom. Jeg vet jeg hadde min 6600 over et halvår før 7610 kom, og når 6600 kom var det ikke noe mye fokus på oppløsning (annet at det var nevnt den hadde VGA).

 

Men uansett, savner min gamle 6600 :love:

Lenke til kommentar

S40 ikke symbian? Hallo! S40 er en utgave av symbian-programvaren. Telefoner som n82 og n95 har s60 3rd edition, og nyere nokiaer som 5800 xm og n97 har s60 5th edition. S40 er enklere, men fortsatt symbian.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...