Gå til innhold

Leter etter tynn og lett mobiltelefon med god batteritid.


Anbefalte innlegg

Etter å i de siste årene kun ha eid en rekke Nokia N-telefoner begynner jeg å gå litt lei av det faktum at de er rimelig tunge mesteparten av dem, og at de også er forholdsvis tykke. Nå sitter jeg med en N73, og den begynner også mer og mer å minne om en murstein når jeg tenker på den. Ser meg derfor rundt etter en rimelig liten og lett mobil med god batterilevetid. Ser jo da at Sony Ericsson har en del telefoner som er både lette og tynne, men de fleste av dem har en rimelig liten skjerm.

 

Dette er noe jeg ikke har begynt å seriøst tenke på før nå i det siste, og er helt åpen for hva slags mobil jeg skal kjøpe. Har grodd litt forbi det der med å ha en dyrere telefon enn det jeg egentlig trenger, når det eneste jeg egentlig trenger er en telefon med SMS, ringemuligheter og er helt ok kamera og mp3 alternativ. Eneste kriterier er jo da, som sagt, at den er liten og lett, har god/grei batterilevetid og ikke koster allverdens.

 

Hjelp mottas med hjerterom og forlenget e-penis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han sa han var åpen for hva slags mobil han skal kjøpe, så lenge den er tynn og har de vanlige standard funksjonene. Men ja, er enig med deg. Var kanskje noe annet han lette etter. Skal du ha en liten, lett telefon uten så veldig avanserte funksjoner burde du vel se til Nokia eller Sony Ericsson. Selv ville jeg gått for en Nokia, men det er bare pga. egene erfaringer.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva du legger i "ikke koster allverdens", men jeg har akkurat kjøpt denne og synes den virker ålreit så langt: https://prisguiden.no/product.php?pro...iew=productinfo

 

https://prisguiden.no/product.php?pro...iew=productinfo ligger rundt tusenlappen.

Også er det kanskje viktigere å lese anmeldelser enn å kun gå etter terningkast, ettersom det viktigste er å finne noe som oppfyller ens egne kriterier :)

Lenke til kommentar

Samme hvor teknofreak man er, er det ikke sikkert man ønsker en tung og treg smart-telefon. Det kan sikkert være morsomt med masse funksjoner, skikkelig E-post og så videre. Likevel er det ofte man innser at man bruker mobiltelefonen til SMS og å ringe med. Det kan jo være den personlige økonomien spiller en rolle også.

 

Uansett er det vel nettopp store smart-mobiler med dårlig batteritid som N-serien han ville bort fra.

Lenke til kommentar

Ikke alle smarttelefoner har dårlig batteritid. Men skal du ikke ha en smarttelefon, den skal være lett og tynn og du trenger de vanlige standard funksjonene ville jeg som sagt gått for en Nokia. Kjent og stort merke, stort sett god kvalitet og som oftest gode telefoner.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

http://www.gsmarena.com/samsung_s7220_ultra_b-2695.php

 

kan lese mer om telefonen her.

 

Final words

The first impressions of our brief encounter with Samsung S7220 Ultra b are more than positive. This sleek performer rides on minimalist elegance and ticks almost all the boxes on a phone user's wish list.

 

The well balanced feature set is matched by the amazingly friendly handling and our guess is the users who will be tempted by the character of this handset are very unlikely to regret following their impulse. The looks and ergonomics alone will pay off. But just in case, you also get a vibrant OLED screen, updated interface with a touch of Flash, a pleasing 5MP shooter and premium data speeds.

Lenke til kommentar

Etter i dag å ha surfet på nett med litt forskjellige telefoner har jeg bestemt meg for å kanskje droppe utgangspunktet jeg oppga tidligere i tråden. Jeg har nå lyst på en telefon jeg kan enkelt surfe med og som er enkel og bruke. iPhone er selvfølgelig et markant alternativ her, og den er et alternativ som egentlig nesten overvelder meg.

 

Sitter her å ser på en 8GB iPhone med NetCom iConnect (349/mnd) + NetCom venner (29/mnd) som sammen gir fri bruk av datatrafikk og gratis ringetid til alle NetCom kunder. Den faste ånedsprisen ligger på tilsammen 378kr og prisen for ringeminutter og SMS er billigere enn kontantkort-ordningen jeg nå har. Så langt jeg kan se er det win-win-win-og atter win. Gratis datatrafikk, gratis ringetid til alle NetCom kunder

 

Månedspris - 349,-

Minuttpris fra - 0,45

SMS - 0,59

MMS - 1,99

Data/MB - Fri bruk*

Startpris - 0,89

 

Nå sitter jeg med fingeren på avtrekkeren i en dyp euforisk rus og tenker på å ta hoppet.

Lenke til kommentar

Høres ut som en veldig god deal. Har hatt iPhone 3G siden den kom hit til lands og har så og si bare gode erfaringer med den. Netcom har et raskt mobilnett, og det å sjekke mail, være på msn, surfe på nettet eller bare muligheten til å kunne bruke Twitter over alt har gjort den uvurderlig. I tillegg til fine internettmuligheter har den AppStore for å laste ned spill og programmer. Den har også den samme musikk og videospilleren som er i iPod Touch som fungerer veldig bra. Kan trygt anbefales fra min side. =

Lenke til kommentar

Samme klarer man med Opera Mini på 5800(Bruker ikke den innebygde, da jeg sverger til Opera) :p

 

Bortsett fra AppStore da seff, og generelt fra å være en helt annen telefon enn iPhone. (Som jeg forøvrig ikke har no trua på da jeg rett og slett ikke liker apple). Men uansett så er det trådstarter sitt valg hva han vil gå for. Eller vente til sommern og kjøpe seg den nye iPhone...kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...