Gå til innhold

Finnes det en grillkonge i deg?


bas

Anbefalte innlegg

Ok folkens, nå som grillsesongen allerede har startet for noen er det på høy tid å dele hverandres grilltricks og hemmeligheter ;)

 

Kom gjerne med dine beste grilltips, alt fra forslag til mat, tilbehør, tilberedning, gassgrill, kullgrill, hvor får man kjøpt essensielle ingredienser osv.

 

Selv er jeg ingen grillkonge, men etter å ha vært i USA noen ganger har jeg lenge gått med en drøm å grille mine egne honey glazed spareribs med en deilig frisk cole slaw salat ved siden av. Ser det bare ikke fantastisk ut *drool*.

 

IMGP2171.JPG

 

Kom over denne veiledningen fra Norges grill landslag og skal virkelig prøve å få gjort dette i løpet av sommeren.

 

På den samme siden var den en fin veiledning i hvordan man skal fyre opp grillen og steke det på riktig måte.

 

En siste link er Amazing Ribs, masse gode tips og tricks.

 

Noen som har andre anbefalinger å komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gi meg en engangsgrill, ett stk. flint-steik, potetsalat, herlig vær og en fantastisk badeplass. Det hadde jeg ifjor, og det skal pinadø meg gjentas i år også. Nord-Trøndelag har sine skjulte perler :)

 

Bra tiltak Snapcase.

 

Du gløymte å nevne dei to-tre timane det tar å grille noko større enn pølser på ein eingongsgrill. Du nevnte heller ikkje øl, ein viktig grillingrediens :D

 

Og damn it, Snapcase, det bildet gjorde meg ufattelig svolten! :mellow:

Lenke til kommentar

Jeg kan grille pølser og burgere! :D

 

Elsker grillmat og veldig glad i en type kjøtt,husker bare ikke helt hva det heter. Uansett, grillmat er sommer! :)

 

Dem gjorde det når jeg la ut bilde i mat tråden... Dem kaldte det groteskt!

 

Dem var sjalu, fordi de ikke kunne lage mat selv.

Lenke til kommentar

Nei, når jeg skal spise kjøtt foretrekker jeg å ha det i fileer så jeg slipper å få dårlig samvittighet og lite matlyst.

 

Reason for edit: Jeg skrev et dumt og overdrevet innlegg som trengte å bli endret på.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Jeg burde kanskje utdypt litt mer. Jeg har nemlig høner (som kjæledyr) og jeg reagerer kanskje litt mye når jeg ser hele kyllinger eller kylling med bein. Vanlig kyllingfilet går greit, fordi da tenker jeg ikke over hva jeg spiser, men med en gang det kommer noen bein eller sener inn i bildet blir jeg kvalm med en gang.

Lenke til kommentar

@ Error

Så kanskje dette ikke er tråden for deg. Hel grillet kylling er for min del en konge grill rett, kan spise det når som helst.

Åja, da forstår jeg. Jeg har ikke noe spesielt forhold til dyr, så jeg kunne sikkert spist en hund hvis den ble servert.

China anyone?

Endret av Erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...