Einride Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Forskjellen på svineinfluensaen og fugleinfluensaen er vel at førstnevnte faktisk ser ut til å smitte mellom mennesker, noko sistnevnte ikkje gjer/gjorde?
lolidude_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Influensaen kan utvikle seg svinaktig fort! Fnis. Din gris.
Licht Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Forskjellen på svineinfluensaen og fugleinfluensaen er vel at førstnevnte faktisk ser ut til å smitte mellom mennesker, noko sistnevnte ikkje gjer/gjorde? Korrekt. Fremdeles ingen grunn til panikk, siden det er i Mexico (hurra, et land på randen av fullstendig statlig sammenbrudd under trykket fra korrupsjon og karteller) at folk dør. Når verden er i panikkberedskap, sier det seg selv at spredningen blir begrenset i vestlige land med skikkelig helsevern, og at folk som faktisk får behandling overlever. Det er ikke 1920, liksom.
Lakus Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 For å bygge litt videre på Zealuu sitt innlegg kan jeg jo også legge til at i Mexico er helsevesenet på et mye mye lavere nivå enn i store deler av verden. Menneskene bor veldig tett, og at 200 stykk dør der ville vært som om en eller to dør i Norge. Det er absolutt ingen grunn til bekymring i de landene i verden som faktisk har en sivilisert helsetjeneste. Her i Norge er vaksinen allerede på vei som Zealuu påpekte for meg. Case closed.
Loeftw Skrevet 28. april 2009 Forfatter Skrevet 28. april 2009 For å bygge litt videre på Zealuu sitt innlegg kan jeg jo også legge til at i Mexico er helsevesenet på et mye mye lavere nivå enn i store deler av verden. Menneskene bor veldig tett, og at 200 stykk dør der ville vært som om en eller to dør i Norge. Det er absolutt ingen grunn til bekymring i de landene i verden som faktisk har en sivilisert helsetjeneste. Her i Norge er vaksinen allerede på vei som Zealuu påpekte for meg. Case closed. Man vet aldri om viruset muterer Noe fugleinfluensaen aldri gjorde. Men dette smitter faktisk fra pers. til pers. noe som kan virke skummelt, dessuten er ikke vaksinen på plass før ca. 6-7 måndeder, hvis de kjenner viruset godt nok Så ville ikke sagt case closed.
Psykake Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 De som produserer "tamiflu" må gni seg i henda nå..Maken til hype dette viruset får i norsk media.
lolidude_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 For å bygge litt videre på Zealuu sitt innlegg kan jeg jo også legge til at i Mexico er helsevesenet på et mye mye lavere nivå enn i store deler av verden. Menneskene bor veldig tett, og at 200 stykk dør der ville vært som om en eller to dør i Norge. Det er absolutt ingen grunn til bekymring i de landene i verden som faktisk har en sivilisert helsetjeneste. Her i Norge er vaksinen allerede på vei som Zealuu påpekte for meg. Case closed. Man vet aldri om viruset muterer Noe fugleinfluensaen aldri gjorde. Men dette smitter faktisk fra pers. til pers. noe som kan virke skummelt, dessuten er ikke vaksinen på plass før ca. 6-7 måndeder, hvis de kjenner viruset godt nok Så ville ikke sagt case closed. Jeg håper det muterer seg til ett Zombie virus
Bulletus Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Pandemier er naturens måte å renske ut de svake.Dette er hardt og brutalt ; men vi er for mange mennesker på jorda allerede ! Svine influensaen er bare blåbær, større greier må til for å opprettholde balansen mennesket/naturen.
lolidude_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Pandemier er naturens måte å renske ut de svake.Dette er hardt og brutalt ; men vi er for mange mennesker på jorda allerede ! Svine influensaen er bare blåbær, større greier må til for å opprettholde balansen mennesket/naturen. Så sant, Så soant. Vi har allerede overlevd svartepesten og Spanskesyken
Zwink Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Det er viktig å huske at dette er en sykt mild sykdomm i forhold til for eksempel fugleinfluensa. Svineinfluensa er trolig en mutert blanding av vinterinfluensa og fugleinfluensa. I Mexico er vel rundt 1500 påvist syke, eller hva? Da kan vi regne med at ca. 2000 eller mer er syke atm, foreløpig er bare 150 døde og dette er i Mexico. I Norge har vi mye bedre helseforhold og nedre helsetjeneste. WHO anslo at i Verste fall kan opptil 1,3Mill bli syke og 13.000 død. Det er bare 1% dødsrate. Vært år dreper vinterinfluensa 1500 folk årlig i Norge. Tviler på at dette blir noe stress!
lolidude_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Håper den forbanna influensen utvikler seg, så den kan drepe hele menneskeheten.
Zwink Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Håper den forbanna influensen utvikler seg, så den kan drepe hele menneskeheten. Å fysj så Depressivt ^_^
lolidude_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Mennesker er noen forbanna rovdyr som liker og torturere og ødelegge for de som hvar her først. Vi burde dø.
Zwink Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 (endret) Mennesker er noen forbanna rovdyr som liker og torturere og ødelegge for de som hvar her først. Vi burde dø. Det ville vært det beste for naturen og alle andre dyr ja...... Nå er jeg gansker opptatt av naturvern og slike ting, men jeg må si jeg setter mennesker foran det meste annet. Endret 28. april 2009 av Snapz
lolidude_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Hvorfor? Det eneste vi har gjort er og ødelegge naturen, torturert dyr og ødelagt oss selv.
Wartom_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Jeg bryr meg mest om mennesker for min egen del. Men det er sant at vi er en pest på jordens overflate.
Zwink Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 (endret) Hvorfor? Fordi jeg er et menneske, enkelt og greit Jeg vet vi er en pest og at vi ødelegger alt vi kommer over, men det er et instinkt å ville overleve. Jeg forsvarer ikke det vi gjør, men jeg tar ikke akkurat selvmord bare på grunn av at jeg er med på å ødelegge verden. Da kan jeg heller bli her å prøve å minske skadene så mye som jeg kan. Endret 28. april 2009 av Snapz
lolidude_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Om jeg hadde klart og ta over hele verden, hadde jeg lagd en giga atombome og utslettet allt liv på jorden Sånn blir man kvitt all verdens problemer.
Wartom_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Om jeg hadde klart og ta over hele verden, hadde jeg lagd en giga atombome og utslettet allt liv på jorden Sånn blir man kvitt all verdens problemer. Inkludert deg selv Derfor hadde jeg aldri gjort noe slikt.
lolidude_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Selvfølgelig, inkludert meg selv. Hadde sittet oppå atombombene og ropt '' Hiyah'' når det dalte ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå