post_it Skrevet 20. april 2009 Skrevet 20. april 2009 Utrolig vanskelig spørsmål...men jeg tror spill som fks Lord of the Rings Online,Everquest 2 og World of Warcraft er blitt ut datert. Spill som Guildwars dog det ikke er et fullblods mmorpg spill var vel noen av dem første spillene som fokuserte mer på skill en å samle items. Funcom med Age of Conan sendte mmorpg sjangeren minst 10år frem i tid og er nok hvordan fremtidens mmorpg spill kommer til å bli mer eller mindre som. Det kommende The Secret World tar nå skrittet videre med ingen levels ingen restriksjoner på klasser osv og gir oss en frihet som så mange har ønsket. Et perfekt mmorpg spill er et spill med alle ideene til The Secret World i seg vil nå jeg si, frihet til å være hvem du vil og gjøre "nesten" hva du vil. Ser ut som mmorpg sjangeren er påvei fra den nerdete pc brukeren som skryter på seg å ha spilt i 15 timer for å levle opp og skaffe seg noen epics. Til et mer voksent publikum hvor alle kan delta og ha det morro...fremtiden er lys for mmorpg spillere. Og at flere mmorpg spill nå er på vei til konsoller er et stort skritt i riktig rettning, pc er et utrolig ut datert medium å spille på idag og ikke minst det dyreste... Og folk har glemt at det var en gang et vakkert spill som het Star Wars Galaxies med en frihet til å bygge byer, til å crafte akkurat det du vil. Uten level systemer. Det våpenet du brukte var det du ble flink med. Det du gjorde hadde noe å si. Men det er glemt. Darkfall er ikke nyskapende, men en liten kopi av en av de beste MMO spillene som har vært. Synd SOE fucka det opp
post_it Skrevet 20. april 2009 Skrevet 20. april 2009 Men ok, hva jeg mener burde være med. - Et godt fungernde crafting system, som sitt eget content. Ingen loot baserte utstyr. - Et fungerende city concept hvor man kan lage sine egne byer og folk kan ha hus ogsåvidere. - Ingen "lukkede" instancer ala WoW - Et bra combat system - Et velfungernde proffesion system for folk som faktisk ikke liker combat. Er noen av de også faktisk - Frihet til og gjøre det du vil og bruke de våpnene du vil. Det du bruker og velger og lære er det du blir flink til. Jo mere du bruker våpenet jo flinkere blir du.
Error Skrevet 20. april 2009 Skrevet 20. april 2009 Men ok, hva jeg mener burde være med. - Et godt fungernde crafting system, som sitt eget content. Ingen loot baserte utstyr. - Et fungerende city concept hvor man kan lage sine egne byer og folk kan ha hus ogsåvidere. - Ingen "lukkede" instancer ala WoW - Et bra combat system - Et velfungernde proffesion system for folk som faktisk ikke liker combat. Er noen av de også faktisk - Frihet til og gjøre det du vil og bruke de våpnene du vil. Det du bruker og velger og lære er det du blir flink til. Jo mere du bruker våpenet jo flinkere blir du. Jeg er ganske enig med deg. Det er likevel en ting og det er: "- Ingen "lukkede" instancer ala WoW" Ingen instancer, og ingen raids synes jeg ville vært dårlig, men det er nå mine two cents. Ellers må jeg si at jeg vil ha med en god bakgrunnshistorie (ala noe det Age of Conan prøvde på.) - Hvis man skal ha med klasser, BALANSE! For tiden spiller jeg WoW og jeg får ikke en gang tatt skade på noen av de folka jeg sloss mot (players.) - Mye content - Sterkt på både PvE og PvP fronten. Kule raids, gjerne raids som passer for casuals, og andre for hardcore folk. Veldig gjerne også et godt siege combat system uten lag. - Så lite grinding som mulig. (Litt må jo selvfølgelig til.)
post_it Skrevet 20. april 2009 Skrevet 20. april 2009 Men ok, hva jeg mener burde være med. - Et godt fungernde crafting system, som sitt eget content. Ingen loot baserte utstyr. - Et fungerende city concept hvor man kan lage sine egne byer og folk kan ha hus ogsåvidere. - Ingen "lukkede" instancer ala WoW - Et bra combat system - Et velfungernde proffesion system for folk som faktisk ikke liker combat. Er noen av de også faktisk - Frihet til og gjøre det du vil og bruke de våpnene du vil. Det du bruker og velger og lære er det du blir flink til. Jo mere du bruker våpenet jo flinkere blir du. Jeg er ganske enig med deg. Det er likevel en ting og det er: "- Ingen "lukkede" instancer ala WoW" Ingen instancer, og ingen raids synes jeg ville vært dårlig, men det er nå mine two cents. Ellers må jeg si at jeg vil ha med en god bakgrunnshistorie (ala noe det Age of Conan prøvde på.) - Hvis man skal ha med klasser, BALANSE! For tiden spiller jeg WoW og jeg får ikke en gang tatt skade på noen av de folka jeg sloss mot (players.) - Mye content - Sterkt på både PvE og PvP fronten. Kule raids, gjerne raids som passer for casuals, og andre for hardcore folk. Veldig gjerne også et godt siege combat system uten lag. - Så lite grinding som mulig. (Litt må jo selvfølgelig til.) Joda raids er greit. Men er måter og kunne gjøre det på uten og lage lukkede instancer. Er på måte en liten sjarm og hvis det ikke er lukket. Men alle har sin smak. Er spennende og se hva darkfall får til de har lovet ingen instancer og har i grunn tro på conceptet. Men er litt tvilsomt om et så lite firma klarer og få til det store. Ser bra ut, men har en følelse av at det kan bli en liten flopp som mange andre spill som har prøvd på noe nytt.
Diezen Skrevet 21. april 2009 Skrevet 21. april 2009 Sandbox! Har ikke lyst at det skal være en bestemt linje man skal gå for å "klare" noe i spillet. Jeg har ett ønske om å være unik i et MMORPG, ha min egen spillestil og muligheten til å gjøre nøyaktig det jeg vil. Samtidig som det er en god historie som automatisk gir content og en god spillverden, der pvp spiller en sentral rolle. Økonomien skal også være fritt, og nesten kun styrt av spillere. SWG var ett sånn spill. Heldigvis kommer det tilbake igjen, til tross for at SOE ødela det.
JoanTheMan Skrevet 21. april 2009 Skrevet 21. april 2009 Det eneste som skal til er at jeg blir best i det
Schwing Skrevet 21. april 2009 Skrevet 21. april 2009 Det optimale spillet i denne sjangeren ville helt klart vært Anarchy Online 2. Det burde videreføre dybden fra det orginale spillet, kamper i sanntid og ha vær/vind/modulerbart terreng, full frihet, fysikk som påvirket alt, deilig grafikk og ikke minst det samme herlige community Høres utopisk ut......ja men det var jo det du spurte om
DirtyBit Skrevet 21. april 2009 Skrevet 21. april 2009 (endret) Drømme MMO? klart Lineage 3 eller Baldurs Gate Online ;D @Henning Josefsen; lineage 2 altså? eller meste parten går under L2. Endret 21. april 2009 av MrDarkey
Straffa Skrevet 22. april 2009 Skrevet 22. april 2009 (endret) Funcom med Age of Conan sendte mmorpg sjangeren minst 10år frem i tid og er nok hvordan fremtidens mmorpg spill kommer til å bli mer eller mindre som. Javel, har du spilt AoC? Tar du vekk grafikken, hva sitter du igjen med da? Tviler sterkt på at vi sitter med instancer om 10 år i MMORPG spill. "Jeg er i instance nummer 10, hvor er du?" Neitakk, ellers takk! Hva med friheten i AoC? Som jeg har sagt det tidligere, har jeg lyst å dra fra Norge til Sverige, må jeg ikke dra over svinesund men jeg kan selv velge. I AoC må man gjennom akkurat den porten/døra eller ta akkurat den båten for å komme seg ditt man skal. Prøver man å dra over et annet sted som over et fjell, blir man møtt av en usynelig vegg som stopper deg! Ikke engang WoW har slike begrensninger. For min del virker det nesten som AoC er delt opp i levels i stedet for at det skal være en stor verden. For å toppe det hele så får man også loading skjerm og må vente når du drar fra et land til et annet. 10 år du liksom! Det kommende The Secret World tar nå skrittet videre med ingen levels ingen restriksjoner på klasser osv og gir oss en frihet som så mange har ønsket.Et perfekt mmorpg spill er et spill med alle ideene til The Secret World i seg vil nå jeg si, frihet til å være hvem du vil og gjøre "nesten" hva du vil. Skulle tro du nesten er Funcom ansatt med slike påstander. Først sier du AoC sendte MMORPG sjangeren 10 år fremover i tid, noe som ikke stemmer i det heletatt slik spillet er nå. (såfall må de starte helt på nytt og ta vekk instance og ikke dele opp spillet i levels) Angående The Secret World så vet vi fortsatt veldig lite om spillet, og de fleste som utvikler et MMORPG spill hyper det til de grader (reklame). Perfekt MMORPG for min del er -Sømløs verden (slik som Oblivion, der du kan gå akkurat hvor du vil) -Ingen loading. Alt streames i minne mens du vandrer slik du ikke må vente -Ingen instancer. Alle spillere er på samme sted -Ingen XP -Ingen player lvl -Bra grafikk -Bra historie Endret 22. april 2009 av avanore
Predicted Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 (endret) Først og fremst liker jeg ikke ideen med full frihet. Et spill bør ha noen former og mål som må følges. Men jeg liker ideen med å krysse klasser, og at klassen din blir bestemt ut ifra hvordan du spiller, å lage en smart AI til noe slikt vil være vanskelig, og kanskje ikke perfekt, men det er en ide som jeg tror vil være morsom. Et MMO må ha noe som får folk til å komme tilbake, derfor er en eller annen form for grinding påkrevd, om det er utstyr eller nivå har ikke så mye og si. Jeg skjønner ikke hva folk har imot levler, de er en bra introduksjon til spillet, istede for å dumpe alt i fanget på en gang noe som blir veldig massivt, levelling trenger ikke å ta så utrolig lang tid, men jeg synes det bør være en del av hvert spill. Jeg synes også at du bør ha utrolig stor visuel frihet, å forandre på utseendet på rustningen er et "must" synes jeg. Jeg liker ideen med en krig som du kan delta i, og drømmen er et MMO der krigen kan vinnes, kanskje en langvarig krig med en serverreset, der serveren resettes, men ikke karakterene til spillerne, kriger med events og massive slag må jo bare bli bra:) Spillerlagde factions og byer er også en utrolig fin ide som jeg synes bør utforskes. Selv liker jeg de tradisjonelle MMOene med grinding, levelling og klasser, men jeg skjønner også hvorfor frihet til å gjøre hva du vil kan virke forlokkende, men i min mening ender "total frihet" med penismonster. Endret 24. april 2009 av Predicted
Wartom_InnleggNO Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Selv liker jeg de tradisjonelle MMOene med grinding og klasser, men jeg skjønner også hvorfor frihet til å gjøre hva du vil kan virke forlokkende, men i min mening ender "total frihet" med penismonster. Man burde lage en slags linje som viser de forskjellige gradene av frihet i spill der den aller høyeste graden er penismonster. Den kan virke som en guide til spilldesignere.
Predicted Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 (endret) Selv liker jeg de tradisjonelle MMOene med grinding og klasser, men jeg skjønner også hvorfor frihet til å gjøre hva du vil kan virke forlokkende, men i min mening ender "total frihet" med penismonster. Man burde lage en slags linje som viser de forskjellige gradene av frihet i spill der den aller høyeste graden er penismonster. Den kan virke som en guide til spilldesignere. God ide. Hver så snill å lag flere, kom ikke på noe mer i farten. 5: Penismonsters. 4: Player made cities. 3: Colour customization. 2: Custom character models. 1: Rohan blood feud. Endret 24. april 2009 av Predicted
EpicNerd Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 (endret) "Drømmen er nok eit spel som blir skapt gjennom spelarane sine handlingar. Det vil bli ufatteleg vanskeleg å balansere, om ikkje umogleg, men eg trur at når den kunstige intelligensen, og når teknologien til å endre ting på staden er der, vil MMO-spel endre seg fullstendig. – Der er sjølvsagt mange problem med det. Kva om du får eit oppdrag og endar opp med å sprenge ei borg. Kva skal den neste gruppa som kjem dit gjere? Kvar er innhaldet? Dette er problema som man forsøkte å løyse med instansar, slik som i til dømes Everquest, Anarchy Online og World of Warcraft. Eg trur likevel at på eit eller anna punkt vil det dukke opp ein god design som tillet oss å løyse problemet. Ei interaktiv verd som det, er definitivt noko eg gjerne skulle hatt sjansen til å arbeide med. " Enig Med Craig Morrison jeg Endret 24. april 2009 av NerdRage
Håvard_InnleggNO Skrevet 30. april 2009 Skrevet 30. april 2009 Action-MMO på Xbox 360 med GoW2-motoren. Med den samme flotte styringen (kanskje fikset det at man snapper inntil absolutt alle vegger hvis man sprinter), og enkelheten. Historien burde bygges opp slik som den er gjort i guild wars med missions slik at spillet kunne ha en god storyline, men det bør være store end-game muligheter til da man er ferdig med missionsene. Økonomien i spillet skal styres på samme måte som i EVE online, altså spillerbasert. I tillegg skal det ikke være et level-system, men man går opp i forskjellige skill avhengig av hva man gjør. Er man en heavy-dude med bazooka, så går man opp i heavy/bazooka-skills, er man en assault-dude så går man opp i assault-skills. I tillegg skal spillet ha minimalt av magi, men spillet skal kreve at spilleren har god aim, slik som de fleste 3th person-shooterene gjør. Spillet skal ikke ha noe autoaim-system, (i såfall må det være et simpelt ett), bortsett fra kanskje enkelte våpen med lock-on-funksjon. Inventoryen skulle også fungert på nesten samme måte som GoW. Man kan ha på kun én armor, ett våpen og en sidearm eller noe slikt, sånn at det blir "realistisk". Tingene gruppene looter blir puttet en felles pott som fordeles etter fullført mission (hvordan looten skal deles velges før missionet). Skal man i et mission må man altså velge loadout fra sitt skap/bank før man går ut, og man har ikke 20 forskjellige armors å bytte på mens man er i combat. I tillegg kan ting bli ødelagt. Blir man slått på siden blir armoren skadet på siden, slik at det skal mindre til der før man blir skadet. Spillet skal også ha kjøretøy, siden verdenen må være stor. Spillet kan gjerne utspille seg over flere planeter, med transport mellom de. PVP skal være en stor del av spillet, men det forespilles i arenaer der man kan tjene penger. Man kan også gå å se på pvp-kamper, og da kan man vedde på hvem som skal vinne. Siden spillet ikke har et level-system slik som wow, blir det mindre forutsigbart hvem som vinner. Tror det hadde gjort seg for alle oss som ikke er så hardcore... Jeg vil ha et MMORPG der jeg kan sette meg ned, bruke 2 minutter på å komme meg til action, også ha en heftig opplevelse, ikke bare buttonsmashing.
Agrophel Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Ultima Oline Var det perfecte mmog. Ingen level Ingen Instancer Hus System Full loot Skill system
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå