Gå til innhold

Grafikk innstillinger - DX10


Anbefalte innlegg

I går kom GTX 285'en som jeg har bestilt, og jeg gledet meg veldig mye for å teste AoC i DX10. Hadde svært store forventninger om å kjøre spillet på max settings... men den gang ei! fikk seriøst 10 - 20 FPS ?!?!? what the fuck?

 

Beste singel kortet på markedet greier ikke å kjøre max settings på AoC, hvordan er det mulig?

 

Ble nødt til å hake vekk en god del.. og skru ned view distance for å få bedre fps, skuffende <_<

Endret av Sarlacc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DX10 er et svært spesielt opplegg, da de bruker det fullere ut enn mange andre. Når du da legger til gigantiske områder som bruker den mest ressurssterke koden, så kveler det en del PCer. Selv har jeg en vanlig GTX 260, og spilte Conall`s Valley på alt fra 16 FPS (når jeg så nesten hele dalen i dagslys, til 35 FPS nå jeg var nedi dalen.

 

Poenget med at den flyttes gradvis til Live serveren er for å få mer bred feedback fra flere spillere enn de på test server. Den klienten vil tweakes videre de neste mndene tenker jeg, så kan godt hende du får bedre ytelse.

 

Men se også litt strengt på innstillingene dine, da dette er faktisk svært krevende på maks, og hvis du har stor skjerm, og høy oppløsning så blir det bare verre.

Lenke til kommentar

Dagens test versjon av DX10 er bare halvferdig - den trenger mer arbeid som Funcom sier.

Koden må tweakes og forbedres.Performance suger bolle.

Masse textures er dessuten styggere i DX10 enn i DX9 , dette merkes spesielt på bakken.- her er mye arbeid som gjennstår.

 

Etter min erfaring , så må man ofre ganske mye på grafikk-innstillingene for å få en stabil minste-frames over alt med DX10.Dagens testversjon er dermed ikke vært å prøve.

Lenke til kommentar

Fikk faktisk bedre fps med alt på fullt og DX10 test aktivert.... Snakket med ett par til som får det og mange som får dårligere. Ligger på 35-60 fps uten, 50-75 med. Rundt 15-25 i siege, var faktisk spillbart nesten etter jeg satte på DX10. Har Vista 64 6GB ram, Geforce 8800 GTX. Ser at en del textures trenger litt jobb ja.

Lenke til kommentar
DX10 er et svært spesielt opplegg, da de bruker det fullere ut enn mange andre. Når du da legger til gigantiske områder som bruker den mest ressurssterke koden, så kveler det en del PCer. Selv har jeg en vanlig GTX 260, og spilte Conall`s Valley på alt fra 16 FPS (når jeg så nesten hele dalen i dagslys, til 35 FPS nå jeg var nedi dalen.

 

Poenget med at den flyttes gradvis til Live serveren er for å få mer bred feedback fra flere spillere enn de på test server. Den klienten vil tweakes videre de neste mndene tenker jeg, så kan godt hende du får bedre ytelse.

 

Men se også litt strengt på innstillingene dine, da dette er faktisk svært krevende på maks, og hvis du har stor skjerm, og høy oppløsning så blir det bare verre.

 

Kjører spillet på 1680 x 1050.

hvilken grafikk innstillinger burde jeg sette ned eller ta vekk for at det skal gå bedre?

Lenke til kommentar

Har også kjørt på DX10 noen timer nå, og så langt så ser det veldig bra ut. Har lagt merke til at det oppstår problemer med noen teksturer, samt at jeg får noen merkelige skygge-effekter på bakken, men ellers så virker det veldig bra. Kjører med alle effekter på og high-innstillinger. Kjører på 1920x1200 uten problemer. Har ikke testet de store utsiktspunktene enda, men bortsett fra noen fps-drops ned i 16-20 så ligger jeg stabilt på ca 30-50 fps.

 

Kjører jo et eget 8800 kort som physx-kort, men vet ikke om det er innarbeidet støtte for dette i spillet. Bruker et GTX280 som primært skjærkort, 4GB minne på en Q6600 prosessor.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
I går kom GTX 285'en som jeg har bestilt, og jeg gledet meg veldig mye for å teste AoC i DX10. Hadde svært store forventninger om å kjøre spillet på max settings... men den gang ei! fikk seriøst 10 - 20 FPS ?!?!? what the fuck?

 

Beste singel kortet på markedet greier ikke å kjøre max settings på AoC, hvordan er det mulig?

 

Ble nødt til å hake vekk en god del.. og skru ned view distance for å få bedre fps, skuffende <_<

 

 

skal du kjøre alt på max med DX10 må du ha Evga GTX 295 korte, det tar alt, har det selv og jegg fikk 40-50 fps ca 30 inne i byen, men det spørs jo ka andre deler du har i pcen din då ;)

Lenke til kommentar
hjelper lite med dårlig ram og dårlig prosessor og heftig skjermkort, da vil disse fungere som flaskehalser :/ hvilken prosessor og hvilken ram bruker du? ddr2/ddr3?

 

Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.00GHz prosessor

4 GB ddr2 minne

Windows Vista 32-bit

 

skal du kjøre alt på max med DX10 må du ha Evga GTX 295 korte, det tar alt, har det selv og jegg fikk 40-50 fps ca 30 inne i byen, men det spørs jo ka andre deler du har i pcen din då

 

Jeg får vel bare vente og se om funcom fikser dx10 slik at det går bedre.

Lenke til kommentar
hjelper lite med dårlig ram og dårlig prosessor og heftig skjermkort, da vil disse fungere som flaskehalser :/ hvilken prosessor og hvilken ram bruker du? ddr2/ddr3?

 

Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.00GHz prosessor

4 GB ddr2 minne

Windows Vista 32-bit

 

skal du kjøre alt på max med DX10 må du ha Evga GTX 295 korte, det tar alt, har det selv og jegg fikk 40-50 fps ca 30 inne i byen, men det spørs jo ka andre deler du har i pcen din då

 

Jeg får vel bare vente og se om funcom fikser dx10 slik at det går bedre.

Hmm, her er det noen ugler i mosen :/ Jeg sitter med et Asus 8800EN GT kort, 4 GB ddr2 ram, E8400 @ 3,0 ghz. og har sjelden mindre enn 20-25 fps i DX10.

 

Edit: ser dog at du har 32 bit, men tror ikke det har noe å si, bare det at du kun får 3,1-2 GB ram, og det burde ikke ha spesielt mye å si.

Endret av Cerandin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Får mystisk nok bedre ytelse i DX10. Har asus engtx260, men ellers er systemet crap. Ein svak prossesor og 2gb ram. Kjører all grafikk på full i DX10, og det går heilt smooth. I Tortage og Eiglophian ihvertfall. Kjører eg alt på full i DX9 lagger eg.

 

And on a sidenote: DX10 is better than real life.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...