siggen9 Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 (endret) Hei, jeg har spilt mye age of empires 3 og litt red alert 3, men jeg synes det begynner å bli litt kjedelig. Så jeg lurer på om det finns noen spill der du gjør det samme, lager arbeidere, tjener ressurser og bygger bygninger ? Helst noe som ligner på world in conflict, men bare med bygninger? Noen som vet om noen spill Mvh Crialdo Endret 28. mars 2009 av Snorre
Snorre Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Hvis du liker fantasy-historier (orker, alver, mennesker etc) kan Warcraft III være noe for deg. Red Alert-serien ligner veldig på Warcraft-serien, så tror Warcraft III vil passe godt. Kort sagt bygger du en eller flere baser, samler inn ressurser (gull og trær), produserer soldater osv. I Warcraft III har du også spesialenheter eller heroes om du vil, som kan lvl-e opp, bruke items som gir fordeler etc. Spiller er veldig balansert og er veldig artig i multiplayer. Spillet har også muligheten for såkalte custom games. Kort sagt er det baner/brett for multiplayer som forandrer helt på gameplayet til spillet. Du har for eksempel Tower Defence-maps som går ut på å bygge tårn langs en vei, for å stoppe horder av fiender i å komme seg fram til målet. En del custom games er orientert rundt en helt som du så skal lvl-e opp og kjempe med. Det finnes et stort antall ulike custom games, og mange av dem kan gi titals timer underholdning hver. Så når du går lei av kampanjen og vanlige standard multiplayer-brett (som da ligner på Red Alert type brett hvor man har basebygging og kjemper mot hverandre alene eller i teams) kan du begynne med custom games. Spillet med expansionpack er blitt veldig billig, men tilbyr fortsatt god kvalitet. Grafikken er ikke den beste, men til gjengjeld muliggjør dette et høyt antall enheter på skjermen samtidig,s elv om maskinvaren ikke er den aller beste. Grafikken er absolutt brukandes. Så jeg ville tatt en titt på spillet om jeg var deg.
Zwink Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Prøv company of heroes. WW2 strategi-spill. Her bygger du bygninger og units. Men en forskjell er at alle de tre forskjellige ressursene samles inn fra punkter rund på banen, og ikke fra mines eller trær Utrolig bra og balansert spill. Hvis ikke kan du jo prøve empire earth 3 eller command and conquer(samme serie som ra3)
siggen9 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Skrevet 27. mars 2009 Jeg liker ikke fantasy så veldig godt, men det company of heroes skal jeg titte litt nermere på. Er det noen som har spilt company of heroes?
cavumo Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Ville anbefalt Command & Conquer-serien hvis du ikke har spilt det allerede. Jeg liker det nyeste der en god del bedre enn jeg liker Red Alert 3. Jeg tror du ville likt det .
VIGGO123 Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 (endret) Company of Heroes er et av de beste RTS-spillene jeg har spilt. Singelplayerdelen har en fengende historie, og gameplayet er veldig bra. Dette er et spill jeg anbefaler varmt... Endret 27. mars 2009 av VIGGO123
AltF4 Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Fikk med en gratis kopi av Company of Heroes til grafikkortet mitt. Syns det er sånn passe midt på treet, dessuten sitter jeg fast ganske tidlig i spillet Støtter Snorre og WarCraft 3, dog jeg forstår argumentasjonen om at du ikke liker fantasy. (Personlig hater jeg det selv, men liker de spillene)
siggen9 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Skrevet 27. mars 2009 (endret) Ville anbefalt Command & Conquer-serien hvis du ikke har spilt det allerede. Jeg liker det nyeste der en god del bedre enn jeg liker Red Alert 3. Jeg tror du ville likt det . Ja , det ser ut som det Command & Conquer-serien eller company of heroes som er det jeg leter etter. Men jeg vil helst slippe å kjøpe begge delene, så i hvilket spill er det mest å gjøre i? Sånn som flest forskjellige bygninger og tropper? Endret 27. mars 2009 av Crialdo
Zwink Skrevet 27. mars 2009 Skrevet 27. mars 2009 Jeg liker ikke fantasy så veldig godt, men det company of heroes skal jeg titte litt nermere på.Er det noen som har spilt company of heroes? Jeg må si at etter world in conflict er vel company of heroes det strategi-spillet jeg har hatt mest glede av! Det er utrolig bra bygd opp og har mange forskjellige taktikker og muligheter. Du ville helt sikkert likt det hvis du liker ww2 spill Ville anbefalt Command & Conquer-serien hvis du ikke har spilt det allerede. Jeg liker det nyeste der en god del bedre enn jeg liker Red Alert 3. Jeg tror du ville likt det . Ja , det ser ut som det Command & Conquer-serien eller company of heroes som er det jeg leter etter. Men jeg vil helst slippe å kjøpe begge delene, så i hvilket spill er det mest å gjøre i? Sånn som flest forskjellige bygninger og tropper? Prøv company of heroes. Det er veldig billig for tiden.
siggen9 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Skrevet 28. mars 2009 Ok, da kjøper jeg det etterpå, takk for svar
Butch_LeToy Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Ville anbefalt Command & Conquer-serien hvis du ikke har spilt det allerede. Jeg liker det nyeste der en god del bedre enn jeg liker Red Alert 3. Jeg tror du ville likt det . Red Alert 3 er vel det nyeste i C&C serien?
cavumo Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Red Alert er vel mer enn spin-off serie, er det ikke? Mente Command & Conquer: Tiberium Wars
Mountainhome Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Hei, jeg har spilt mye age of empires 3 og litt red alert 3, men jeg synes det begynner å bli litt kjedelig. Så jeg lurer på om det finns noen spill der du gjør det samme, lager arbeidere, tjener ressurser og bygger bygninger ?Helst noe som ligner på world in conflict, men bare med bygninger? Noen som vet om noen spill Mvh Crialdo Det virker som du er intresert i dette med å samle resurser, lage en by og bygge opp en hær. Hvis du er ivrig på resurs samling og "ageing" så bør du gå for Empire Earth Det samme prinsippet hær bare mindre resurs samling og mer krig, Empire Earth III Hvis du går for Empire Earth, så må du ikke vere SÅ kresen på grafikken... det er noen år gammelt, det selges antaglivis på CDON. EE, skal du samle gull, sølv, tre og stein, du må bygge hus for å øke plass til hær, og kan begynne å spilel i stein alderen, og ende opp med å slåss med laser rifler og atom bombe fly. i 3'en er det mindre "ageing" og mye mer gående på krig føring, må si jeg er skuffet på båt engine, den sugger praktisk talt, spilelt kan gå flytende med 80fps, men båtene lagger enda... men grafikken er fin i EE III Min mening, gå for EE 1
EpicNerd Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 (endret) Har dere helt glemt Settlers eller?!? Det ligner dog ikke på WoC men de er sabla gode Strategy spill med mye resurs samling osv. Endret 4. april 2009 av NerdRage
Robopope Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 Støtter Mrpain sitt forslag her, Empire Earth 1 genialt spill, noen år gammelt, men pyttsan, forsatt artig spill.
Mountainhome Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 Har dere helt glemt Settlers eller?!? Det ligner dog ikke på WoC men de er sabla gode Strategy spill med mye resurs samling osv. Settlers går ikke under samme strategi kategori... mye spilelr, hos meg, haha
EpicNerd Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 Har dere helt glemt Settlers eller?!? Det ligner dog ikke på WoC men de er sabla gode Strategy spill med mye resurs samling osv. Settlers går ikke under samme strategi kategori... mye spilelr, hos meg, haha Å hvilken strategikategori ligger Settlers under da? Forsto ikke helt hva du skrev
Mountainhome Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 Har dere helt glemt Settlers eller?!? Det ligner dog ikke på WoC men de er sabla gode Strategy spill med mye resurs samling osv. Settlers går ikke under samme strategi kategori... mye spilelr, hos meg, haha Å hvilken strategikategori ligger Settlers under da? Forsto ikke helt hva du skrev hvet ikke hvordan å sette ord for det, men det er ikke helt under samme stretegi kategori
Mr_xxxx Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 tja .. en kan si det er mer koloniserings strategi enn direkte krigførings strategi. Det er ikke lenger krigføring som er hoved poenget i settlers (dog det kan til tider spille en stor rolle) men mer hvor effektivt du utnytter landet, ressursene og folket ditt.
knerken Skrevet 6. april 2009 Skrevet 6. april 2009 Det er vel ikke noe problem å gå bakover i serien og ta fram de eldre Age of Empires-spillene igjen? Age of Empires 2 har blitt spilt en del i denne heimen den siste uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå