Gå til innhold

Steder du har sittet fast lenge i spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo blitt stående fast i spill av og til. Kanskje spesielt i adventurespill, hvor jeg må ta en lang pause før jeg kan gå løs på det igjen når jeg ikke fatter hva jeg skal gjøre.

Jeg husker blant annet vi spilte Elder Scrolls: Arena da jeg var liten, og der var det sånn at på enden av hver dungeon i hovedoppdraget måtte man svare på en gåte for å få tak i den gjenstanden man var ute etter.

Her kunne det ta laaang tid før vi kom på et svar, ble gjerne diskutert rundt middagsbordet i flere uker før noen endelig fant ut hva det var. Dette var jo før vi hadde tilgang på internett, og det ikke lå ørten walkthroughs overalt, men det er jo fortsatt stas å klare utfordringer på egen hånd.

Er det noen puzzles/bosser/andre ting i spill som har fått deg til å rive deg i håret? Evt. andre utfordringer som det tok evigheter å komme forbi? (og som kanskje viste seg å være latterlig enkle til slutt?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jau...devil may cry 3 på dante must die. Hele spillet er stort sett umulig for meg :< Første bossen tok vell knekken på meg 30 ganger før jeg kom meg videre. Og Alundra då eg for ned i en katakombe. Fannt ikkje ut kva eg skulle gjere, satt fast i ett par måneda. Har aldri klart spillet...Lurer på om eg skal spille det igjen ^_^

Skrevet

Satt fast lenge flere plasser på et av de tidlige larryspillene. Spesielt før jeg kom inn på spillet når man måtte svare på spørsmål og bekrefte om man var 18år :p

Skrevet

Var vel mer tålmodig før og hadde ikke gamefaqs så jeg holdt lengst på da.

Husker jeg var på slutten av en lang bane i rayman 2: Du sto oppo en stenfyr som sakte gikk ned i lavaen. Jeg skjønte ikke at jeg kunne bevege på meg og hoppe vekk, siden det var slike svarte streker (widescreen) på skjermen, som kommer når det er film. Følte meg ganske dum når jeg fant det der ut da.

Og så var det et sted der man lærte å fly og skulle navigere seg. DET var vanskelig, spesielt på tastatur. Egentlig brukte jeg lang tid på å ta hele det spillet. Var vel også mitt andre spill (fullførte dem alle sammen selvfølgelig)

Ellers var noen time trial løp med formel1 bilen i burnout 3 absurd vanskelig, samme var det å runne rallisport challenge. Alle bossene i Prince of persia: warrior withing var også absurde, det var også første boss og de rett etter i ninja gaiden.

Men sånne IQ steder: Første gangen du er i grotten med Zoe i drømmefall. Er egentlig veldig mye mer, som noen steder i phoenix wright spilla. Eller da man blir innestengt i hotel dusk. Osv osv.

Skrevet

Ahh, brukte lang tid jeg også i Hotel Dusk der du blir innestengt. Gikk tom for luft hele tiden. Ellers husker jeg at jeg slet veldig lenge med vanntempelet i Zelda OoT første gang jeg spillte det. Var liten pjokk da så alt var så forvirrende med å heve og senke vannet, + at det var jo 100 forskjellige veier å gå. Brukte nok noen uker der tror jeg, men da gadd jeg ikke prøve hver dag da.

Skrevet

Silent Hill 2 - oppgaven med mynter og rekkefølgen de skal plasseres i i skattholdet. Brukte vel en 3-4 dager før jeg krøp til korset opg sjekka litt på nett. Uten å skjønne løsningen haha. Har fortsatt det a4-arket jeg noterte alle hintene, alle løsningene jeg hadde prøvd og alt slikt. Og når jeg til slutt greide det... Fy fader det var deilig!

Metal Gear Solid - kodekkoden til Meryl. Eneste hintet du får er at du skal sjekke bak på et cover. Hadde en disk i inventoryen, kunne ikke fatte hva som skulle stå på den. Løp rundt og leita etter andre ting som kunne ha en kode på seg før Meryl til slutt etter noen dager tok kontakt med meg på eget initiativ. Og da fant jeg jo selvfølgelig ut sånn plutselig av meg selv at coveret han snakket om var coveret til Metal Gear Solid. Et realt facepalm.jpg-øyeblikk.

Ellers er det mange spill som har fått meg til å stoppe av ting jeg bare ikke gidder å prøve fler ganger.

Gjest Bruker-127711
Skrevet

Zelda spillet som ble lansert samtidig med Nintendo Wii har jeg sittet fast på lenge. Skal finne et tau for å komme over et lite hull. Gadd tilslutt ikke mer. Har ikke rørt spillet på ett år.

Skrevet (endret)

Husker jeg satt på en eldgammel Compaq bærbar hvor du styrte musen på et hjul som satt på høyre side av selve skjermen. (Egentlig litt hendig) Jeg lå med en pute på gulvet og spilte King's Quest 3 på gode gamle MS-DOS og med en ordbok på siden.

En av mange steder jeg har blitt stående fast var hvordan i alle dager jeg skulle klare å feie gulvet, skyve alle mine "belongings" under senga, mate trollmannen, og sist men ikkje minst å gå ned den forbannede fjellsiden! :p

Endret av ErlendA
Skrevet (endret)
Screaming Mantis har jeg suttet fast på etter release. Værsåsnill stepbystep walkthroug anyone?

Det er mye rart man må gjøre for å ta Screaming Mantis men tror jeg husker det sånn halvveis, men tipper du vil finne masse av det på nettet?

Det første du gjør er "injecte" deg sjæl for ellers er det ikke mulig å treffe han(?). Så er det bare å begynne å skyte, men du skal bare skyte på den ene dukka, tror det er den til venstre. Etter et par cutscenes vil hun til slutt miste dukka. Den må du hente så fort som mulig, før han tar den opp igjen. Dukka skal du nå bruke som våpen, her var det noe greier med at du måtte riste kontrollen ellernoe når du har truffet han. Er ikke helt sikker på dette men om jeg ikke husker helt feil får du beskjed om hva du må gjøre.

Men om du vet hva du skal gjøre men bare ikke klarer å ta han kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Alt for lenge siden jeg spilte MGS4 til at jeg husker det.

OT: Jeg har mange gode og vonde minner fra det første Zelda spillet, husker spesielt godt vanntempelet. Det første "Den lengste reisen" spillet hadde jeg også store problemer med å måtte ty til hjelp fra andre.

Endret av trellaern
Skrevet

Av puzzles spillte jeg ikke videre i Monkey Island 4 når man må finne en badehette eller lignende, jeg vet ikke helt iom at det var der jeg ble sittende fast. Man trenger ihvertfall trofeet fra stupekonkurransen, og man lager for stort plask. Kom meg aldri forbi.

Av bosser er det få som har vært så vriene som Ninja Gaiden Black-bossene, og kanskje spesielt Alma og Spirit Doku gikk det mange timer på.

I dag har jeg for mange spill og for lite tid, så det er ikke ofte jeg mishandler meg selv for å komme meg igjennom et spill, for eksempel mangler jeg 5 challenges i skate og sitter fast på TV-stasjonen i COD4 på veteran, men det kan ikke helt sammenlignes da jeg fortsatt vil kalle det pågående prosjekter :p

Også kjenner jeg meg igjen i det som ble sagt om LSL, noen av de spørsmålene var litt vriene når man var yngre og heller ikke helt stabil i engelsk :) Satt også som regel fast etter level 1 i Prince of Persia fordi vi hadde piratert spillet og man måtte drikke riktig flaske basert på spillmanualen for å komme til level 2 :)

Skrevet (endret)

Det er en plass i Monkey Island 4. Nå husker jeg ikke helt hvordan det var, det er lenge siden jeg har spillt det og kun spillt det en gang. Du skulle padle i en elv/sump full av veier. Så måtte du ta riktig vei i riktig rekkefølge. Når du til slutt endelig kom frem måtte du svare på mange vanskelige spørsmål av en annen Guybrush. Jeg klarte det fanken aldri. Satt fast der i dagevis, skjønte ikke en drit :( Måtte til slutt finne hjelp på nettet.

Endret av nouse4aname
Skrevet

Pokeflute og snorlax på pkmn yellow, har egentligt brukt internett på alle spill jeg satt fast i etter dette... Fant det aldri ut så jeg tok heller tiden på meg selv i å sykle fra by til by. Jeg ble ganske rask...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...