Gå til innhold

Forslag til endring av forumstruktur og regelen gjeldende telletråder


Anbefalte innlegg

Endring av forumstruktur:

 

 

Mange brukere har uttrykt missnøye med kategorien "Spille sammen". Dette kommer spesielt klart fram i "Tilbakemeldinger om forumet". Så vidt jeg har skjønt mener man at kategorien fort blir litt for rotete da den favner om for mange forskjellige emner/tema. Kan for ordens skyld sitere noen meninger rundt kategorien:

 

Skjul
Det er jeg enig i. Spille sammen kategorien, med andre, er langt fra i den stand de kunne vært.

Jeg er selv en av de som ville se en communitykategori på forumet, men har gitt opp kampen etter nul tilbakemelding.

 

Pr. dags dato fungerer kategorien "Spille sammen" fint med tags, som [xbox], [ps3] o.l.

Etter hver som forumet vokser og tiden går, vil det komme en god del tråder i kategorien. Så hva med å dele den opp etter spilleplatformer (o.l.), slik som konsoll-delen av forumet.

 

Spille sammen > XBOX 360 > 'Spilletrådgoeshere'.

Spille sammen > LAN Parties > 'Lanpartiesgoeshere'

 

Tror at det vil lønne seg på lang sikt.

 

Ser ikke hvordan det blir rotete om man har spilletrådene samlet under et forum. Det finnes faktisk en søkeboks nederst til venstre som søker i innværende forum. Pluss at jeg tror ikke det blir så mange tråder. Som på Diskusjon.no hadde man også klaner, noe som jeg følte ikke passet inn.

 

Appropos, kanskje vi burde ha et eget forum for Klan/laug-rekrutering.

 

Slik kategorien framstår nå er den et sammensurium av tråder for å spille et bestemt spill sammen, spørsmål om LAN-parties, klandiskusjon og lignende. Vi ønsker selvfølgelig ikke en rotete kategori folk ikke finner fram i. Derfor har jeg i sammarbeid med de andre moderatorene/administratorene utformet et forslag til endring av forumstrukturen. Istedenfor dagens "Spille sammen"-kategori vil vi opprette en egen forumdel, Community. Idag har forumet "Spill", "Annet" og "Tilbakemeldinger". Vi håper at den nye forumdelen vil bidra til å skape et enda mer aktivt sosialt spillmiljø på forumet, enten man ønsker å spille Call of Duty 4 sammen med andre, starte en klan eller dele sitt siste spill med de andre brukerne.

 

Den foreslåtte forumstrukturen er forløplig slik:

 

Community

 

Spille sammen

- PC

- Xbox 360

- Playstation 3

- Nintendo Wii

 

Denne kategorien blir som den nåværende "Spille sammen"-kategorien, men med underkategori for hver platform. Dette betyr at man lettere vil finne trådene for sin platform, enten man spiller på PC, Xbox 360, Playstation 3 eller Wii. Hovedkategorien kan brukes til tråder for spill som har cross-platform støtte, eller tråder der man ikke skiller mellom platformer.

 

Klan og guild-diskusjoner og -rekruttering

 

Denne kategorien er ganske selvforklarende. All diskusjon rundt klaner og guilds skal skje her, samt rekruttering av nye klan/guild-medlemmer. Tråder for rekruttering vil med egen kategori få større oppmerksomhet, og det vil bli lettere å rekruttere nye medlemmer.

 

LAN-/Data-parties

 

Ganske selvforklarende denne kategorien også. Her skal man altså kunne diskutere og stille spørsmål rundt alt fra bygde-LAN til The Gathering. Ikke så mye mer å si om det.

 

Modifikasjoner og spillutvikling

 

Denne kategorien befinner seg på nåværende tidspunkt under forumdelen "Spill". Jeg mener imidlertid den ville passe bedre under Community-delen. Modifikasjoner spesielt, men også spill, lages som en samlet innsats fra et stort community. Det er mange utviklere innvolvert, og de sitter gjerne i hvert sitt land. Mener derfor at diskusjon, spørsmål og informasjon om modifikasjoner og spillutvikling bør være under en mer "sosial" forumdel.

 

Leseranmeldelser

 

Denne kategorien flyttes også fra Spilldelen av forumet til den eventuelle nye Community-kategorien. Lesernanmeldelser fra brukere er absolutt noe som hører hjemme under Community-seksjonen. Her skal man da kunne poste anmeldelser til alle former for platformer. Om det skulle trengs etterhvert kan man vurdere å lage underkategorier for de forskjellige platformene. Men det ser det på nåværende tidspunkt ikke ut som om det er behov for.

 

Visuell skryt og morro

 

Denne kategorien flyttes fra forumdelen "Spill" til "Community".

 

Kreativitet

 

Kreativitet er kategorien for de kreative. Poenget med denne kategorien er at brukere skal kunne poste sine kreative verker. Det inkluderer tegninger, musikk, filmer, animasjoner, 3D-modeller, malerier, bilder, dikt, tekster etc. Alt som har med den kreative skaperkraft å gjøre skal havne under denne kategorien. Jeg tror en slik kategori kan være en fin måte å få brukere til å innvolvere seg i forumet.

 

____________________________________________________

 

Det er ikke sikkert dere brukere synes forslaget er perfekt. Vi ønsker derfor alle de konstruktive tilbakemeldingene vi kan få. Er det en kategori dere mener er unødvendig? Har vi glemt å ta med en kategori som kan være aktuell? Er det noen kategorier som burde ha underkategorier som ikke har det?

 

 

Se også Bør "Telletråd"-regelen endres?

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spille sammen

- PC

- Xbox 360

- Playstation 3

- Nintendo Wii

Jeg har tidligere sagt at det etter min mening er bedre jo lettere plattformene og spillene er å skille fra hverandre, og det mener jeg enda. Det og da ha hvert sitt underfora til hver platform mener jeg også da er mer eller mindre perfekt, ettersom man da kan enkelt finne frem til den platformen man vil spille på, uten å samtidig finne tråder for alle andre plattformer.

 

I hver kategori ville jeg likt svært godt å se en sticky tråd med regler, mye i likhet med MindTooth sin tråd i den nåværende Spille Sammen kategorien (her). Den tråden ble for det meste oversett virker det som, noe som er synd, da prinsippet er meget godt. Enkle emnetitler med intet mer en spillets fulle tittel vil straks gjøre kategorien mye lettere å navigere (ettersom plattformene blir skilt er plattform unødvendig å ha i tittel). Førstepostene burde også inneholde mer enn kun en setning som "Jeg spiller dette, bli med meg" eller lignende. Dette ville da disse trådene satt noen regler for, ganske enkelt for å slippe veldig kjedelige tråder hvor det ikke gjøres annet enn å dumpe spillerprofiler.

 

Jeg mener også at snakk om når og hvem som skal spille, altså avtaling av kamper burde være lov i disse foraene, men snakk om selve spillet og dets ytelse, innhold og whatever burde taes i en egen tråd i plattformens egen kategori (Killzone snakketråd i Sony forumet, og Killzone spilletråd i spille sammen forumet)

 

Om en person som ser etter en coop partner, burde h*n si ifra i en allerede eksisterende spilletråd om det aktuelle spillet, eller skal h*n opprette en egen tråd? Det er jo en problemstilling som sikkert blir ganske aktuell om jeg tyder aktiviteten her riktig.

 

 

 

Noe som kanskje burde bli gjort utrykk for i de gjeldene katgoriene er hvilket forum av de to (Kreativitet og Visuelt) som skal inneholde screenshots og videoer fra spill, og hvilken som skal brukes til brukerskapte ting (Musikk f.eks). Mener da ikke for min egen del, men for forumet generelt, da det sikkert blir litt forvirring rundt nettopp det.

________________________________

 

Innlegget ble en del lengre enn det som var planlagt, men sånn blir det når man skal tømme de rotete idèene sine :p

Og btw: Når skal man si kategori og når skal man si forum? For min del skriver jeg de litt om hverandre.

Lenke til kommentar

Vel, jeg bruker vel begrepene slik:

 

Forum - Hele forumet, inkludert alle delforum og kategorier

Delforum - Inndelingen av forumet i hoveddeler. Altså de blå barene på forumets hovedside

Kategori - Kategoriene er da inndelingen under forumets hoveddeler. Kategorier kan inneholde underkategorier og tråder

Underkategori - Den eventuelle inndelingen innad i en kategori. Kan inndeles i enda flere underkategorier (underkategori i underkategorien), samt inneholde tråder.

Lenke til kommentar

Ettersom vi nå skal opprette egne forumdeler for hver side i Mediehuset Digitals-nettverk (mobilen.no, motorsport.no og slikt) kommer nok denne strukturendringen til å bli noget omgjort. Det vil nemlig bli slik at hver side kun får en forumdel (hovedkategori). Alle spill-kategoriene kommer til å bli plassert under "Spill"-hovedkategorien. Vi må derfor tenke litt på hvordan vi skal gjøre dette uten at vi får for mange underkategorier. Skal diskutere det litt inernt.

Lenke til kommentar

Hvordan forandringer er det man da snakker om?

 

Edit: Sånn jeg ser det vil ikke det bety særlig store forandringer? Noe sånt liksom?

Skjul
Delforum:

Spill

 

Kategorier

Generell spilldiskusjon

PC Spill

Konsollspill

Populære spill

Hardware

Retro

Community

 

Underkategorier

Konsollspill: Microsoft, Sony, Nintendo

Populære spil: Age of Conan, Battlefield, Counter-Strike, Grand Theft Auto, Half-Life, The Elder Scrolls, World of Warcraft

Community: Spille sammen, Leseranmeldelser, Visuelt skryt og moro, Modifikasjoner og spillutvikling

 

Underkategori-underkategorier :p

Community: Spille sammen: Microsoft, Sony, Nintendo

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...