Gå til innhold

Age of Empires II - Diskusjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er det faktum at du ikke kan spamme en spesiell unit som gjør at spillet fungerer så veldig bra. Hvis du bare bruke en unit vil motstanderen bruke en counterunit som gjerne er mye billigere og vinne. Gjelder å variere styrkene sine og gjerne ha litt av hvert i bakhånd, samtidig kan noen katapulter være veldig effektive om motstanderen ikke følger med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er det faktum at du ikke kan spamme en spesiell unit som gjør at spillet fungerer så veldig bra. Hvis du bare bruke en unit vil motstanderen bruke en counterunit som gjerne er mye billigere og vinne. Gjelder å variere styrkene sine og gjerne ha litt av hvert i bakhånd, samtidig kan noen katapulter være veldig effektive om motstanderen ikke følger med

Mhm :angry:

Skrevet
Trebuchet er spesielt effektivt.

ingen ting slår det å knuse motstanderens town center med en hær av trebucheter :p

Særlig hvis du har en annen hær som stopper all motstand

Skrevet
Trebuchet er spesielt effektivt.

ingen ting slår det å knuse motstanderens town center med en hær av trebucheter :p

Særlig hvis du har en annen hær som stopper all motstand

Hehe, da blir det panikk i leiren ja..

Skrevet (endret)

jeg og noen kompiser hadde en periode i fjor vår og høst hvor vi hadde AoEII lan ganske regelmessig, det er jo en klassiker. men merker at man blir lei etter en periode med mye spilling.

Endret av Xaco
Skrevet

Noe av det beste med AoE er den flotte historien... er alltid det som griper meg i alt av spill...

Dette klarte de veldig godt, og derfor mener jeg at AoE er et av de beste spillene når det gjelder strategi

Skrevet

Campaign må jo være noe av det kjedeligste i AoE. I AoE II skal man leie Jean d'Arc rundt, og i AoE III handler det om ungdomskilder og tvilsomme grupperinger i Amerika.

Skrevet

Vi spilte AoE2 hele første klasse, med lan flere ganger i uken. Det var tider det...

Er helt utrolig hvor engasjert man blir. Jeg og en kamerat var uovervinnelige med hans EliteTeuton Knight og jeg med min Conquistadorer. I tillegg er katapulter skummelt effektive mot fot soldater generelt.

Skrevet

Har masser av favoritter og strategier:

Goths er min soleklare favoritt dersom du spiller med en alliert. Deres store svakhet er at de ikke kan bygge murer bedre en palisades. Har du en lagkamerat som kan bygge murer for deg kan du ignorere dette og fokusere på Gothernes enorme styrke; å produsere store styrker raskt. Bonusen til gotherne er at barrakene til deg og dine lagkamerater trener soldater raskt. Kombiner dette med din unike teknologier som lar deg bygge huscarls i barrakene og lar dem produsere 50% raskere. Conscription øker dette med enda 33% til. Til sammen lar dette deg trene en infanterienhet i barrakene dine på litt over 1 sekund. Med mange barraker kan du samler store styrker, inkludert huscarls, på veldig kort tid. I tillegg har huscarls svært høy armor mot piler. Er motstanderen din en archer sivilisasjon kan du pløye over dem ganske raskt.

De kan også spilles uten alliert, men da skal da må du være rask med å komme deg til castle age for å kunne forsvare deg. Spille du på et brett uten lett forsvarlige innganger er det enda vanskeligere.

Min andre favoritt er tyrkerne. De er sterke både til sjøs og på land. Min favorittstrategi er veldig simpel. Bygg 2 fylle grupper med janitsjarer og 10-20 kanoner. Når du angriper en fiende begynn med å bombardere forsvarsverkene deres. Tyrkerne sine kanoner får 2+ i range som unik teknologi (samtidig produserer de gunpowder units raskere og får chemistry gratis. Hot hot) Dette gjør at du tvinger fienden si hær ut for å ta kanonene dine. når dette sjer trekk dem tilbake og rykk litt frem med janitsjarene dine. Kanonenes aoe damage kommer til å knuse store deler av styrkerene deres mens janitsjarene blaffrer ned alt som kommer for nære. Fortsett med å ta ned forsvarsverk og drepe alt nytt som kommer ut til du kan marsjere inn og ta ut basen deres.

Skrevet
Har masser av favoritter og strategier:

Goths er min soleklare favoritt dersom du spiller med en alliert. Deres store svakhet er at de ikke kan bygge murer bedre en palisades. Har du en lagkamerat som kan bygge murer for deg kan du ignorere dette og fokusere på Gothernes enorme styrke; å produsere store styrker raskt. Bonusen til gotherne er at barrakene til deg og dine lagkamerater trener soldater raskt. Kombiner dette med din unike teknologier som lar deg bygge huscarls i barrakene og lar dem produsere 50% raskere. Conscription øker dette med enda 33% til. Til sammen lar dette deg trene en infanterienhet i barrakene dine på litt over 1 sekund. Med mange barraker kan du samler store styrker, inkludert huscarls, på veldig kort tid. I tillegg har huscarls svært høy armor mot piler. Er motstanderen din en archer sivilisasjon kan du pløye over dem ganske raskt.

De kan også spilles uten alliert, men da skal da må du være rask med å komme deg til castle age for å kunne forsvare deg. Spille du på et brett uten lett forsvarlige innganger er det enda vanskeligere.

Min andre favoritt er tyrkerne. De er sterke både til sjøs og på land. Min favorittstrategi er veldig simpel. Bygg 2 fylle grupper med janitsjarer og 10-20 kanoner. Når du angriper en fiende begynn med å bombardere forsvarsverkene deres. Tyrkerne sine kanoner får 2+ i range som unik teknologi (samtidig produserer de gunpowder units raskere og får chemistry gratis. Hot hot) Dette gjør at du tvinger fienden si hær ut for å ta kanonene dine. når dette sjer trekk dem tilbake og rykk litt frem med janitsjarene dine. Kanonenes aoe damage kommer til å knuse store deler av styrkerene deres mens janitsjarene blaffrer ned alt som kommer for nære. Fortsett med å ta ned forsvarsverk og drepe alt nytt som kommer ut til du kan marsjere inn og ta ut basen deres.

Nice! Dette må brukes på LAN :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...