Gå til innhold

Sparket fra Xbox Live fordi hun er lesbisk


neo2001

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skandaløst at Microsoft holder på slik, spør du meg! :blink:

 

Ja, helt utrolig... Etter Gaywood-skandalen i fjor er det ubegripelig at de tillater enda en blemme skje

som er enda verre. Bygg om gamercard-profilen med en gang sånn at man kan unngå aper som finner

ut info som dette og rapporterer til Microsoft at det virker "støtende". Skandaløst!

Lenke til kommentar
Så sjokkert jeg er over at VG ikke har fått med seg at MS har unnskyldt seg å skværet opp i dette allerede.

 

Det som står i saken er at de har skal forandre rutinene sine etter at dette skjedde (og intervjuet med henne havnet online 26. feb). Episoden med Teresa er såpass fersk at Microsoft enda ikke har klart å gi henne Live-abbonementet tilbake engang...

 

At Microsoft sier "beklager" en time etterpå syns jeg ikke frikjenner de.

 

Det som er tankevekkende er at Microsoft enda ikke har funnet ut hvordan de skal unngå flere slike episoder.

 

Så lenge brukere kan skrive fritt om seg selv og red necks i USA kan klage fordi de syns en profil med en lesbisk er krenkende er det noe som mangler....

 

Edit: skriveleif.

Endret av famuza
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Skjedde det ikke for en stund siden at en fyr ble banna fordi han hadde høy gamerscore, uten at det var et snev bevis på at han hadde juksa? Ganske så labert av MS det er, dette er jo mye verre.

Lenke til kommentar
Skjedde det ikke for en stund siden at en fyr ble banna fordi han hadde høy gamerscore, uten at det var et snev bevis på at han hadde juksa? Ganske så labert av MS det er, dette er jo mye verre.

 

Jo. det var en sånn sak. Men det skjer ofte at folk blir kicka av grunner som er tvilsomme. Men Microsoft bør forandre hvordan systemet fungerer med gamercards og i onlinespilling. Noe av det er supert men at folk blir kicka fordi de er for gode (og har høy gamerscore) eller har skrevet at de er lesbiske (og er lesbisk) viser at det er mangler i systemet,

 

Problemet oppstår jo når noen finner hull og mangler og jukser med gamescore, eller oppfører seg som idioter online. Det var nok det Microsoft tenkte på når de lagde systemet, og ikke hvordan dette kan ramme uskyldige...

 

Når det er sagt er Xbox Live det suverent beste av sitt slag. De trenger bare noen finjusteringer for å unngå slike skraper:

http://www.mtv.com/news/articles/1605966/2...226/story.jhtml

Lenke til kommentar
Ser ikke helt noen grunn til å oppgi legningen sin i profilen sin. Men ser heller ikke noen grunn til å trakassere noen av den grunn.

Og ingen grunn til å banne de som skriver det.

 

 

Personlig, så driter jeg i hva mennesker holder på med, når de er for seg selv.. Det er dere privat liv, noe jeg respekterer.Men jeg ser helt ærlig talt ikke pointet i å poengtere at en er Homofil, på sitt spillerkort.. Det er en "spilltjeneste", ikke en jævla kontaktannonse.

 

Har vært borte i et par sånne, som ønsker å på-pakke sin legning på andre, mest sannsynlig i den form av å provosere (Med homofile avatar-bilder på det gamle battlefield forumet).

 

Som jeg har presisert lengre oppe.. Hva folk gjør i privatlivet sitt, er deres sak.. Men hva ønsket hun å oppnå med å poengtere at hun var homofil?? Hun visste mest sannsynlig at det kom til å provosere noen suppegjøker.. Hva postitivt kan hun i det hele tatt ha fått ut av å fremheve seg selv som lesbisk?

 

I den forstand, så skjønner jeg at MS velger å slukke bålet, før det utarter seg til å bli en brann (Selv om det teknisk sett ikke var noe DIREKTE gale i det hun gjorde)

 

Hun valgte noe "sexuelt", i sin info-BIO... Nasjon, alder eller interesser har ingen ting med det sexuelle å gjøre, mens "Legning", som har undertoner i det sexuelle, er nok til å få noen hjernedøde menn til å gå bananas.

 

Eller for å si det på en annen måte.. Personlig, så er jeg Ateist.. Jeg tror ikke på noen form for høyere makter, eller andre religiøse eventyr historier.. Men jeg velger likevel ikke å presisere i min bio at jeg er Ateist, fordi jeg vet at det KAN føre til provokasjoner hos noen hjernedøde, religiøse fanatikere, som ikke evner å forstå bedre.. Derfor velger jeg å unnlate slikt fra min profil, da det ikke har noen formell nytte for seg, da alt jeg ønsker å bruke Xboxen min til, er nettopp å spille.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...