Gå til innhold

Sparket fra Xbox Live fordi hun er lesbisk


neo2001

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så man skal nekte folk å skrive at de er homofile eller lesbiske fordi homofobene kan bli støtt av det? Skal man tale homofobenes rett fremfor de homofiles? Skal man nekte folk å utrykke religiøs eller etnisk tilhørighet for å gladgjøre antisemitter eller nazister?

Lenke til kommentar
Så man skal nekte folk å skrive at de er homofile eller lesbiske fordi homofobene kan bli støtt av det? Skal man tale homofobenes rett fremfor de homofiles? Skal man nekte folk å utrykke religiøs eller etnisk tilhørighet for å gladgjøre antisemitter eller nazister?

Nei.

Lenke til kommentar

Saken ligger vel i det at folk her i verden er idioter. De skjønner ikke at homofile ikke er farlige for verken dem eller barne deres, og de som skjønner det later som de ikke skjønner det slik at de kan være med å plage dem. Den dagen homofile kan gå nedover gata uten å få et eneste skjevt blikk er den dagen grisene flyr i et snødekt helvete.

Lenke til kommentar

Ja, men er det ikke da viktig at man jobber for at samfunnet skal bli slik at de homofile skal slippe å oppleve disse blikkene og sjikanen? Hvis det er slik at det er greit å være homofil så lenge man ikke viser det offentlig så har vi jo ikke kommet så langt. Mange reagerer nok fordi det er uvant, hvis man blir vant med at folk er åpne om sin seksuelle legning så vil jeg hvertfall tro at frekvensen av slike negative historier vil gå ned. Det vil nok alltid være en hvis form for sjikane, på samme måte som vi alltid vil ha rasisme og religiøs intolleranse i samfunnet. Men det er jo bare desto større grunn til å motkjempe slike holdninger.

Lenke til kommentar

Jeg synes absolutt at saker som seksuell legning er saker som burde bli helt normalisert og som ingen burde reagere negativt på. Alt utenom religion mener jeg burde kunne ytres fritt om, da religion er veldig personlig, og hører ikke hjemme i det offentlige rom etter mine mening. Men tilbake til dette om homofile. Jeg har flere homofile venenr selv og jeg kan ikke skjønne hva folk skulle ha imot dem? Greit, noen av dem er vel litt vel femi, men hvor mange litt vel macho hetero menn er det ikke der ute? De burde jo veie opp for hverandre.

Lenke til kommentar

Det er vel desverre slik at alt som oppfattes å være utenfor "normalen" eller "unaturlig" vil ofte bli offer for intolerante folk. Det ligger nok ikke noen rasjonelle tanker bak, og folk kan nok ha forskjellige personlige grunner til å sjikanere for eksempel homofile. Det kan være uttrykk for egen usikkerhet i forhold til legning, eller frykt for det som er ukjent. Det kan være vanskelig å forstå hvorfor det er sånn, spesielt i 2009 hvor man føler at aksept for homofile er ganske bredt støttet fra offentlig hold og også hvordan det fremstilles i media (f.eks tv serier og filmer). Alikevell viser det seg at denne aksepten til tider er litt overfladisk ved at vi får saker som dette. Det kan virke som at folk synes det er greit med homofile, så lenge de ikke får de "slengt" opp i trynet. På samme måte som noen synes det er greit at det finnes muslimer, så lenge de ikke bor i Norge.

Lenke til kommentar
Bare for å ha det klart, jeg har ingenting i mot homofile.

 

Jeg ser bare ikke hva denne kvinnen får ut av å skrive at hun er lesbisk på Xbox Live.

Du trenger ikke skjønne det for å akseptere/respektere det. Hvis noen ikke klarer å lese at en person er homofil, så kan de jo bare la være å lese profilbeskrivelsen. Etter min mening er det de som ikke kan akseptere medmennesker (som de er) som burde vært bannet.

 

Edit: Spesifisering

Endret av rekyl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...