Gå til innhold

Tips til nybegynnende Oblivion spiller


Anbefalte innlegg

Selv om Oblivion kom ut i 2006, så har eg ikkje prøvd det enda, men i dag bestemte eg meg for å hive meg på bølgen. Klokt eller uklokt?

 

Siden Oblivion er et RPG spill, og ikkje akkurat et lilleputt spill, så lurte eg på om noen hadde noen tips, hint, erfaringer eller noe sånt før startskuddet mitt går? :)

 

Kanskje noen også kan kommentere nivået på grafikken. Har hørt at den er ganske så sinnsyk fra flere kilder, men aldri sett det selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv om Oblivion kom ut i 2006, så har eg ikkje prøvd det enda, men i dag bestemte eg meg for å hive meg på bølgen. Klokt eller uklokt?

Absolutt klokt, men mods er å foretrekke. Sjekk TES kategorien for must have mods ;) .

 

Siden Oblivion er et RPG spill, og ikkje akkurat et lilleputt spill, så lurte eg på om noen hadde noen tips, hint, erfaringer eller noe sånt før startskuddet mitt går? :)

Egentlig ikke så veldig mange tips å komme med. Er det noe du lurer på så er nok det letteste å spørre om det her på forumet. Er et tips jeg kan komme med: Du hiver ut ting fra inventory ved å holde inne "shift" tasten for så å trykke på tingen du vil hive ut. Veldig mange som har problemer med å finne ut av dette (meg inkludert) er min erfaring.

 

Kanskje noen også kan kommentere nivået på grafikken. Har hørt at den er ganske så sinnsyk fra flere kilder, men aldri sett det selv.

Grafikken var veldig god i 2006, men nå er den nok ikke så syk lenger. Ikke at den er dårlig da :p . Finnes også grafikkmods som gjør den en god del bedre.

Lenke til kommentar

For og tjene penger!

 

En av de beste måtene og tjene penger på er og ikke fast-travle.

Istedenfor og fast-travle så springer mellom stedene og plukker med deg alt av planter, sopper, blomster.. alt du kommer over.

Så kjøper du deg et sett som du kan lage potions med Se link

Og begynner og lage, så selger du potions til div. kjøpsmenn.

 

I tillegg til penger så kommer du fort opp i level på Alchemy.

 

Det er vel best og ha fått kjøpt seg et hus før man begynner med dette, slik at du får satt i fra deg litt ingredienser og potions i huset.

 

 

Levle i Armor/skjold.

 

1. Ta med deg Armor, skjold og liv potions.

 

2. Skru ned vanskelig graden på 0.

 

3. Reis en plass du vet det er fiender. (anbefaler at du finner noen fiender (gjerne flere en 1 fiende.) som ikke har så mye damage rotter, ulver ect.)

 

4. (levling med skjold). Plasser deg med ryggen inntil en stein/ tre ect. Slik at de ikke kan angripe ryggen din. Så holder du inne blokk knappen. Når skjoldet begynner og bli dårlig så begynner du bare å bruke et annet skjold.

 

5. (levling med armor). Få fiendene til å angripe deg fra alle sidene, kan holde inne blokk knappen med skjoldet, heal deg selv med potions når du begynner og bli lav på helse eventuelt bruke healing skillen. (bruker du healing skillsen i stedenfor potions, så kommer du også fortere opp i den også.)

 

Levling i "Summon" skillsen

 

Kjøp en "Summon" skills hvis du ikke har den fra før av. Og i steden for å fast-travle så går du fra A-B. Underveis så Summon du skapninger hele tiden, når du ikke har mer mana så sove du en time.

Endret av Morten87
Lenke til kommentar

Naturligvis er alle disse tipsene flotte å ha!

Men det jeg elsket med Oblivion var ikke gearet/leveling/skills osv, men alle mulighetene, atmosfæren, questene, folkene og universet. :) Det er mye mer subjektivt og følelsesmessig for meg! Ikke gjør det om til en grinding-seanse som kan ligne noe fra WoW. (:

 

Nyt spillet, lev deg inn i det. Kos deg. ;)

Endret av Bananloffen
Lenke til kommentar

Shivering Isles er veldig gøy, mange av questa der er mykje gøyare enn dei i Oblivion. Og sjølvsagt får du møte Sheogorath, som er ein av dei kulaste karakterane du møter igjennom alt som har med Oblivion å gjere ;)

 

Eg vil anbefale deg å bli medlem av ein Guild(helst Fighters Guild) da du får mykje armor og weapons raskt med å gjere dei.

Lenke til kommentar

Finnes ikke mods til Oblivion på noen konsoller. Det nærmeste du kommer er patchene til Bethesda og utvidelsespakker som de selv har lagd, som koster en pen slant med kroner. :)

(Knight's of the Nine og Shivering Isles husker jeg rett)

 

Edit: Mods er forøvrig "modifikasjoner" på spill som man kan bruke for å legge til elementer, gjøre de penere, få de til å gå raskere, gjøre spillet lettere eller vanskeligere etc. Det er vel det som er mest aktuelt i spill som Oblivion. :)

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Du har også Official Plug-ins, men eg veit ikkje om dei er mogeleg å få konsoll.

 

Viss det går, så vil eg anbefale Battlehorn Castle(veldig greit for ein fighter, og er uansett veldig fint), Frostcrag Spire(for ein mage, eller ein som driver med alchemy så er dette nesten eit must. Du finn faktisk plantar som du ellers berre finn i Oblivion her) og Vile Lair(for ein assassin, spesielt vampyr, så er denne veldig grei. Du får faktisk ein fyr som aldri vakner som du kan spise, og han er Essential så det er ein grei måte å trene offensive magic/våpen)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har et problem... noen så meg drepe noen og sa ifra til vaktene..jeg visste dette så jeg stakk i en fei.men nå har jeg ventet minst en uke og med en gang jeg går inn i en by så kommer de og tar meg...

 

et spørsmål til:

Hvordan funker de theives greian med pay of my fines and bountys??

Lenke til kommentar

Har spilt Oblivion i en stund nå, og det er virkelig en opplevelse. Nå kan eg også gi tips selv

 

Anbefalt sverd:

 

Umbra (One Handed) Damage: 28 Enchantment: Soul Trapping

 

Vil påstå at dette er det beste one handed sverd det er mulig å få tak i. Ekstreme 28 i damage sier sitt. I tillegg kan du fange souls i soul gems etter at offeret er drept.

 

Du får tak i Umbra fra en kvinne som også går under navnet Umbra. Henne finner du i Vindasel i en Ayleid Ruin.

 

 

Er det noen som forresten vet forskjell på Chameleon og Invisibility? :)

Endret av ErlendA
Lenke til kommentar

Invisibility gjer at du er usynleg, men når du gjer noko(hugg til ein person, åpner ei dør etc.) så forsvinn den. Uansett kor lenge den skulle vare.

 

Chameleon finnes i forskjellige prosent. 100 % Chameleon gjer deg heilt usynleg, og du kan gjere kva du vil og dei vil ikkje skjå deg. 50 % Chameleon gjer deg altså 50 % usynleg.

 

Håper det forklarte det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...