Gå til innhold

Stor, tung, og ikke mye for penga: nokia 3300 !


Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt på Nokia 3300. Den nyeste modellen fra nokia på markedet akkurat nå. Den er relativt tung, 125 gram (T610 er 95 gram ca, samme er 7250, og 6610/7210 er 84 gram). Den er ganske dyr, den koster 3 tusen kroner. 3 tusen er jo ikke altfor mye men iforhold til hva mobilen byr på synes jeg det ikke er lite. Størrelsen er heller ikke noe å skryte av, på størrelse med P800 og 3650.

 

Dog har den MP3 spiller, men jeg synes ikke det rettferdiggjør for alt det negative med den. Av en så stor mobil burde man også forvente PDA funksjonalitet.

 

Den har heller ingenting spesielt bra, en 65 k fargeskjerm kunne vært forventet på en helt ny mobil.

 

Hva synes dere? jeg synes denne mobilern burde (men neppe blir pga. navnet Nokia og markedsføring) bli en total flopp, i likhet med 5510.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skaffet meg en 3300 selv og er veldig fornøyd. Kjøpte den mest pga. mp3-spilleren og den fungerer utmerket! Lydkvaliteten er fullt på høyde med Sony-produkter (som alle vet er klart best når det gjelder bærbar lyd.) Fikk rimelig bra kritikk i Dagbladet også:

 

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/07/17/373826.html

 

Å si at den er nesten like stor som en Gameboy (Advance regner jeg med) er ikke akkurat riktig. Jeg har en Gameboy Advance selv og den er en del større.

 

Et par kule ting er at du kan bruke den som høyttaler-telefon (lyden er MEGET bra!) og at når du kobler den til en PC dukker den bare opp som en flyttbar harddisk! Moro! Ellers er jeg enig i en del av den negative kritikken i Dagbladet, men mye av det er en tilvenningssak.

 

Og så har jeg funnet en bug i programvaren (tror jeg). Telefonen 'glemmer' hvilke egendefinerte ringetoner du bruker når du legger inn nye ringetoner.

Lenke til kommentar
Har skaffet meg en 3300 selv og er veldig fornøyd. Kjøpte den mest pga. mp3-spilleren og den fungerer utmerket! Lydkvaliteten er fullt på høyde med Sony-produkter (som alle vet er klart best når det gjelder bærbar lyd.) Fikk rimelig bra kritikk i Dagbladet også:

 

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/07/17/373826.html

 

Å si at den er nesten like stor som en Gameboy (Advance regner jeg med) er ikke akkurat riktig. Jeg har en Gameboy Advance selv og den er en del større.

 

Et par kule ting er at du kan bruke den som høyttaler-telefon (lyden er MEGET bra!) og at når du kobler den til en PC dukker den bare opp som en flyttbar harddisk! Moro! Ellers er jeg enig i en del av den negative kritikken i Dagbladet, men mye av det er en tilvenningssak.

 

Og så har jeg funnet en bug i programvaren (tror jeg). Telefonen 'glemmer' hvilke egendefinerte ringetoner du bruker når du legger inn nye ringetoner.

det er hværtfall ikke sant.

Lenke til kommentar

Morsomt å lese Dagbladet skrive følgende:

"Siden telefonen har flash-kort, kan du ta med deg ekstra kort med musikk på. Dette kan revolusjonere mobiltelefonene i framtida."

 

Dette hadde SL45 for 3 år siden :lol:

 

Har forøvrig knotet litt på 3300 i et halvår nå, grei mobil egentlig, men ikke noe for dem som skriver mye SMS. Er enig i at den er litt for stor også...

Lenke til kommentar

Det er vel nettopp dem som har hatt en Gameboy Advanced Nokia satser på med denne telefonen. Morsom mobil å holde på med, men du verden så tungvint å skrive sms. En håndstasting blir for vanskelig. Brukte 3 min på å skrive en liten melding. Det blir for dumt. Lydkvaliteten på høytaler er overraskende god, i alle fall så lenge man holder volumet nede. Greit mobil for spille-freeken, men jeg ville heller kjøpt en gamebor advanced, en billig mp3 og en Siemens A55 for +/- samme pris :)

Lenke til kommentar
Det er vel nettopp dem som har hatt en Gameboy Advanced Nokia satser på med denne telefonen. Morsom mobil å holde på med, men du verden så tungvint å skrive sms. En håndstasting blir for vanskelig. Brukte 3 min på å skrive en liten melding. Det blir for dumt. Lydkvaliteten på høytaler er overraskende god, i alle fall så lenge man holder volumet nede. Greit mobil for spille-freeken, men jeg ville heller kjøpt en gamebor advanced, en billig mp3 og en Siemens A55 for +/- samme pris :)

:yes: litt mye å bære på, men et bedre valg.

Lenke til kommentar
Morsomt å lese Dagbladet skrive følgende:

"Siden telefonen har flash-kort, kan du ta med deg ekstra kort med musikk på. Dette kan revolusjonere mobiltelefonene i framtida."

 

Dette hadde SL45 for 3 år siden :lol:

 

Nåja, men det er jo allikevel ikke noe dagligdags enda at det følger med minnekort. Burde vært det! :(

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt på Nokia 3300. Den nyeste modellen fra nokia på markedet akkurat nå. Den er relativt tung, 125 gram (T610 er 95 gram ca, samme er 7250, og 6610/7210 er 84 gram). Den er ganske dyr, den koster 3 tusen kroner. 3 tusen er jo ikke altfor mye men iforhold til hva mobilen byr på synes jeg det ikke er lite. Størrelsen er heller ikke noe å skryte av, på størrelse med P800 og 3650.

 

Dog har den MP3 spiller, men jeg synes ikke det rettferdiggjør for alt det negative med den. Av en så stor mobil burde man også forvente PDA funksjonalitet.

 

Den har heller ingenting spesielt bra, en 65 k fargeskjerm kunne vært forventet på en helt ny mobil.

 

Hva synes dere? jeg synes denne mobilern burde (men neppe blir pga. navnet Nokia og markedsføring) bli en total flopp, i likhet med 5510.

 

Tror ikke den blir så veldig populær, men argumentene dine er jo helt tåpelig. Du skjønner tydeligvis ikke hvem som er målgruppen til denne telefonen. De som vil ha PDA telefon kjøper ikke denne, men derimot de som vil ha mp3 spiller. Det er jo det den reklameres med og ingenting annet. Og begynne å klage på pda og slik blir som å klage på den nye scania lastebilen at den er lite familievennlig.

Lenke til kommentar

Prøvde 3300 såvidt i dag, sammen med 3100.

3300 var grei nok den, litt stor, og litt billigføleslse, men helt grei. Det som overrasket meg mest var den gode lydkvaliteten i de medfølgende øreproppene! Den var mildt sagt meget bra! Ellers er det jo den velkjente skjermen til Nokia, ikke veldig god, men langt fra dårlig. I typisk Nokia-stil får du jo som regel mindre enn du betaler for, men den innebygde MP3-spilleren var av så god kvalitet at den kanskje er noenlunde riktig priset. Vi snakker da også om en telefon som ellers er funksjonsmessig lik 6610 antar jeg? Noe som vil si (hemma-)MMS, Java og de andre funksjonene som jeg ikke gidder å ramse opp.

Lenke til kommentar

Så 3300 "live" i dag, og synes den så helt OK ut. Var mindre enn jeg trodde...

 

Det jeg syntes var spesielt stilig var det at det var bare å plugge den i PC-en, så var det dukket opp en ny harddisk i PC-en - med andre ord, dritenkelt å legge inn mp3er, ringetoner etc.

 

Så vidt jeg skjønte, går det ikke an å plugge i egne øretelefoner? Var det bare meg, eller har de seriøst ment at det kun skal gå an å bruke de medfølgende?

Lenke til kommentar

Tror ikke den blir så veldig populær, men argumentene dine er jo helt tåpelig. Du skjønner tydeligvis ikke hvem som er målgruppen til denne telefonen. De som vil ha PDA telefon kjøper ikke denne, men derimot de som vil ha mp3 spiller. Det er jo det den reklameres med og ingenting annet. Og begynne å klage på pda og slik blir som å klage på den nye scania lastebilen at den er lite familievennlig.

 

Hmm. Jeg synes ikke jeg er enig. Jeg sier ikke at PDA-kjøpere kjøper denne telefonen, alt jeg sa er at Nokia bruker meget mye plass med tanke på hvor lite funksjoner denne mobilen har. Jeg sier at når en mobil er så stor, BURDE den ha flere funksjoner. Siemens hadde vel for mer enn 1-2 år siden en temmelig liten og fin mobil med mp3.

 

Og det med scanian din synes jeg bare er tåpelig, og støtter heller ikke opp under hva du sier.

Lenke til kommentar

Må alt være så smått da?

 

Tror ikke den hadde så utrolig bra å holde hvis den hadde vært halve størrelsen.

 

Synes det med at mobiler skal være så små som overhode mulig er litt tull. Jeg foretrekker mobiler som er grei og holde, og har en vekt som gjør at du merker det f.eks om du mister den.

Lenke til kommentar
128MB MMC kan du da ha på SL45 også, koster bare skarve 500 for et slikt kort.
Bare får å nevne det så har 3300 128mb..

 

Vel, et raskt søk i prisguiden fant 128MB MMC kort til kr 353 så det er sagt..

 

Det følger med et MMC kort til Nokia 3300 på 64MB ikke 128MB...

Men det er nå utviklet hele 512MB MMC kort, koster nærmere 2600 kr!

Nokia 3300 er en kul telefon med MP3, kanskje jeg hopper av Sony

karusellen for denne :wink:

 

Morty

Lenke til kommentar

For å ordne litt opp her:

 

Siemens SL45/42 var til salgs i Norge for nesten fire år siden.

Den kommer med 32MB MMC brikke (SL42 kommer med 16MB)

Den støtter 128MB MMC med FW 54, og 256MB MMC med FW 56.

512MB er den største MMC brikken, og som MortenS sier koster den rundt 260 Euro. 256MB MMC kan du få for rundt 80 Euro.

Om SL45/42 takler 512MB brikke vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Morsomt å lese Dagbladet skrive følgende:

"Siden telefonen har flash-kort, kan du ta med deg ekstra kort med musikk på. Dette kan revolusjonere mobiltelefonene i framtida."

 

Dette hadde SL45 for 3 år siden :lol:

 

Har forøvrig knotet litt på 3300 i et halvår nå, grei mobil egentlig, men ikke noe for dem som skriver mye SMS. Er enig i at den er litt for stor også...

 

:lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...