Gå til innhold

Mistet lyden på på ps3


Exinic

Anbefalte innlegg

Lyden har plutselig blitt helt borte fra Ps3en, fungerte som normalt helt til jeg skrudde den på igår. Hadde ikke endret på noen instillinger, oppsett etc. siden forrige gang jeg spilte, men lyden var altså helt borte.

 

PS3en er koblet til tven via HDMI-kabel, lyden også gjennom denne.

 

Noen som har peil på hva som kan være galt? (Sjekket Audio-utdata, og denne står på HDMI)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Sjekke kabler,gjerne ta dem ut og inn igjen.

*Forandre settings til noe annet på PS3 for så å restarte og sette tilbake til det du skal ha.

*Ta strømmen på PS3 maskinen, ta ut stikkontakten og hold inne power knappen i 10sek.

*Prøv annen HDMI kabel.

*Prøv annen HDMI inngang på tv

*Ta strømmen på tv,ta ut stikkontakten og hold inne power knappen i 10sek.

 

Om ikke noe av dette hjelper så vet ikke jeg..

 

EDIT: MOhaaa, du var bare noen sekunder etter meg Jorchi :)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Lyden har plutselig blitt helt borte fra Ps3en, fungerte som normalt helt til jeg skrudde den på igår. Hadde ikke endret på noen instillinger, oppsett etc. siden forrige gang jeg spilte, men lyden var altså helt borte.

 

PS3en er koblet til tven via HDMI-kabel, lyden også gjennom denne.

 

Noen som har peil på hva som kan være galt? (Sjekket Audio-utdata, og denne står på HDMI)

 

Da er det bare å bruke hodet og starte systematisk feilsøking:

 

1: Har du flere HDMI-innganger i TVEN? Test om det kanskje er gjelende inngang som er defekt.

2: Test med komposittkablen og skift utdata. Gir det lyd? Men ikke overnevnte?

3: Test med en annen HDMI-kabel.

4: Gir ingen av overnevnte noe resultat? Test på en annen TV.

 

Husk, bare fantasien setter grenser :)

 

 

 

edit:

Damn it _LarZen_! To SLow

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
*Sjekke kabler,gjerne ta dem ut og inn igjen.

*Forandre settings til noe annet på PS3 for så å restarte og sette tilbake til det du skal ha.

*Ta strømmen på PS3 maskinen, ta ut stikkontakten og hold inne power knappen i 10sek.

*Prøv annen HDMI kabel.

*Prøv annen HDMI inngang på tv

*Ta strømmen på tv,ta ut stikkontakten og hold inne power knappen i 10sek.

 

Om ikke noe av dette hjelper så vet ikke jeg..

 

Har prøvd de tre første forslagene. Har ikke ekstra HDMI-kabel tilgjengelig, men kan jo alltids skaffe. Har også bare en HDMI-inngang på tven. Kan prøve det med TVen, tviler dog på at det er det som er problemet, lyden fungerer jo når jeg ser tv. Men uansett, takk for svar :)

Lenke til kommentar

Har nå prøvd med en annen HDMI-kabel, virket ikke. Prøvde med Kompsittkabel(den som følger med right?), det fungerte.

 

Prøvde tilslutt å bruke HDMI-kabel for bilde, og kompsittkabelen for lyd(skifta innstillinger for audio-utdata). Men kom ingen lyd.

 

Vil dette si at HDMI-inngangen på tven er ødelagt, og tven må innpå reperasjon?

 

Forøvrig litt morsomt å se at jeg fikk 2 kjappe, kvalifiserte svar her, men ennå ingen views engang på diskusjon.no forumet :)

Lenke til kommentar
Fungerer ikke lyd over kompositt og bilde over HDMI? Det kan jo ikke være riktig. Lyden vil jo ikke komme på samme kanal, så du må bytte mellom HDMIkanalen og AV/EXT el. Greit å teste for å få bekreftet at det ikke er PS3 som ikke kan kjøre ut både lyd og bilde lenger.

 

Regnet med at lyden ikke ville komme på samme kanal, så satte på en film, å prøvde kanalen der kompositt skal være(av3 her). Sjekket forøvrig gjennom de andre kanalene også, men ingen lyd.

 

 

Prøv å holde av/på knappen inne på playstationen når du starter den. Da vil den resete seg. Se om dette virker! ^_^

 

Har prøvd dette endel ganger nå, men virker ikke( virker bare hvis jeg kjøre kompositt, og bare kompositt)

Lenke til kommentar
Fungerer ikke lyd over kompositt og bilde over HDMI? Det kan jo ikke være riktig. Lyden vil jo ikke komme på samme kanal, så du må bytte mellom HDMIkanalen og AV/EXT el. Greit å teste for å få bekreftet at det ikke er PS3 som ikke kan kjøre ut både lyd og bilde lenger.

 

Regnet med at lyden ikke ville komme på samme kanal, så satte på en film, å prøvde kanalen der kompositt skal være(av3 her). Sjekket forøvrig gjennom de andre kanalene også, men ingen lyd.

 

Forstår jeg deg rett, høres dette ut som et problem med maskinen. Du har altså satt video output til HDMI, og audio output til kompositt? Men ingen lyd på komposittkanalen? Er dette tilfellet høres det ut som om maskinen slutter å kjøre ut lyd når HDMI er valgt, for den ga jo lyd når både lyd og bilde var valgt til kompositt? Ta en telefon til Sony Kundeservice.

Lenke til kommentar
Forstår jeg deg rett, høres dette ut som et problem med maskinen. Du har altså satt video output til HDMI, og audio output til kompositt? Men ingen lyd på komposittkanalen? Er dette tilfellet høres det ut som om maskinen slutter å kjøre ut lyd når HDMI er valgt, for den ga jo lyd når både lyd og bilde var valgt til kompositt? Ta en telefon til Sony Kundeservice.

 

Fikk lyd i komposittkanalen når jeg brukte scart, men ikke når jeg koblet pluggene hver for seg.

 

Å bruke optisk kabel for lyden, er det ett alternativ? Har absolutt ingen peiling på optisk, trenger jeg bare en kabel fra ps3 til tven?

 

Må nok ringe Sony kudeservice på mandag hvis det ikke løser seg.

 

EDIT: Må være HDMI-inngangen i tven som er ødelagt da, tok nettop med ps3en til en kamerat å koblet opp med samme kabel som hjemme. Det funket.

Endret av exinic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...