Gå til innhold

En egen plass til Final Fantasy under Populære Spill ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkuratt det er jeg helt enig i med Lakus det er lite diskusjon om FF for øyeblikket. Noe som jeg syntes er skrekkelig synd. Men jeg husker jeg reagerte på det samme når jeg startet på diskusjon. Altså at det ikke var noen FF sjanger på populære spill. Kunne fort bli en del der..

Lenke til kommentar

Foreløpig er det for lite snakk. Så vidt det holder til å holde FF-religionens tråd i live.

 

Men om et år tid, når Dissidia, de to bærbare Kingdom Hearts-ene og de tre spillene i Final Fantasy XIII-universet (og forhåpentligvis en bekreftelse på remake av FF VII :love: ) har kommet/er "rett rundt hjørnet", er det mulig det ville bli aktuelt med FF under Populære spill.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal benytte min første post på det nye forumet, til å si meg enig i Neo2 sitt ønske.

Å eksludere verdens mest populære rollespill under en kategori over populære spill, er feil og selvmotsigende. Samtidig blir jeg nesten litt mistenkelig over hvorfor de gjør såpass lite for å gi Final Fantasy plass på forumet sitt, da det var slik på det forrige også.

Lenke til kommentar

Kan jo også spørre hvorfor ikke Mario har fått sin egen underkategori som tidenes mest populære platform spill.

Svaret er vel enkelt. Ikke noe "blæst" rundt emnet, og det trenger da heller ikke egen kategori. Er meningsløst å lage egen kategori for en haug spillserier, bare for å se de dø ut. Kan vel nevne Warhammer og Lotro kategorien på Diskusjon.no. Hadde knapt hadde en post om dagen, og da for det meste i "diskusjon rundt XXXXX" tråden, som like greit kunne vært under generelt/PC spill kategorien.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Det er nok feil at det mangler diskusjon rundt emnet. Les spillnyheter fra de siste to ukene, og du vil garantert finne Final Fantasy nyheter.

 

Det er jo ikke så mye "blæst" rundt Age of Conan heller - et spill som har falt til under 100 000 brukere.

PC har en egen kategori, og alle spillene under "populære" er bare PC-spill.

 

Nå venter verden på fem nye Final Fantasy spill. Jeg tror grunnen til at du ikke ser "blæst" rundt emnet, er fordi forumet som var på diskusjon.no før, ikke ga det noe særlig rom for det i det hele tatt. Final Fantasy-fanatikere gidder ikke å forholde seg til et forum som ikke prioriterer spillet deres, derfor lager de egne sider for dette, ala midgar.no og finalfantasy.no. Hadde det derimot vært laget en egen kategori for Final Fantasy under populære spill, ville det etter all sannsynlighet tiltrukket seg hordene av norske tilhengere.

 

 

Felles for alle spillene, og kanskje det mest diskuterte under Populære spill, er jo at de er onlinespill. Det er vel begrenset hvor mye man skal diskutere Half Life sin énspiller opplevelse i flere år.

Lenke til kommentar

Det er bare en ting som må legges til grunn når en ny kategori skal opprettes under Populære spill: (langsiktig) aktivitet. Per i dag er det liten aktivitet på forumet rundt serien til tross for mange utgivelser på flere plattformer. Da kan man ikke opprette nye kategorier, selv om det er snakk om et populært spill globlat sett. Det er ingen automatikk at det blir mer aktivitet rundt et spill bare fordi spillet får egen kategori på forumet her. Oppretter man kategorier basert på slikt ender man nok opp med flere døde katagorier uten aktivitet. Og er det noe som er ødeleggende for et forum, så er det kategorier der det ikke er noe aktivitet i.

 

Jeg har faktisk ingen tro på at horder av tilhengere vil komme til forumet og diskutere FF selv med egen kategori. Disse menneskene er jo allerede medlemmer av norske fansider som finalfantasy.no og lignende. Hvorfor skulle disse forlate sitt kjære forum og starte på diskusjon.no? Da har jeg heller tro på det motsatte, når en FF-tilhenger ser en død FF-kategori, er det neppe det som får h*n til å bli værende på forumet.

 

 

Det sagt, ikke noe er mer hyggelig med mange og aktive kategorier under Populære spill, kanskje aktiviteten rundt FF tar seg så pass mye opp rundt lanseringen av FF13 at en kategori kan opprettes. Per i dag ser jeg ikke hvordan det kan forsvares.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er relativt liten vitenskap bak den eksisterende inndelingen du.

Dette med at horder av fans skulle komme hit var litt overdrevent, men at de eksisterer er ikke overdrevet. Det i seg selv er grunn nok til å lage rom for dem, på et spillforum til Norges største spillside.

 

Det er sant dette med at flere spill under denne kategorien ville skape døde tråder og lite liv. Men da synes jeg egentlig Gamer.no bare burde kuttet ut alle "populære spill". Når de uansett bare er PC-spill, la heller PC Spill være den felles kategorien disse.

 

 

Når det gjelder struktur og hvor effektiv inndeling det går an å lage, ville jeg heller trodd at en sjangerbasert struktur hadde vært mer rettferdig. Skytespill, rollespill, slossespill osv. Så har du alle tilhørende spill i disse.

Lenke til kommentar

PC spill er da spill, og de kan bli populære og omdiskuterte de og? Og Felles kategorien ligger under "Konsoll" av en grunn. Den er for konsollspill som er på flere konsoller. Generelt om Spill er naturlig nok generelt om spill og der kan man også snakke om spill som er ute på flere plattformer.

 

Du har fått grunnen til hvorfor det ikke eksisterer noe FF forum her enda.

Lenke til kommentar
PC spill er da spill, og de kan bli populære og omdiskuterte de og? Og Felles kategorien ligger under "Konsoll" av en grunn. Den er for konsollspill som er på flere konsoller. Generelt om Spill er naturlig nok generelt om spill og der kan man også snakke om spill som er ute på flere plattformer.

 

Du har fått grunnen til hvorfor det ikke eksisterer noe FF forum her enda.

 

Nei det har jeg ikke. Jeg har fått din mening.

Les det jeg sa. Jeg vil ikke repetere meg selv.

Lenke til kommentar

Slettet tre poster som hadde svært lite med emne å gjøre.

 

 

--

Grunnen er enkel. Det er ikke nok aktivitet rundt det spillet i dette forumet akkurat nå. Du kan si at Final Fantasy er et omdiskutert spill utenfor forumet - det tviler jeg ikke på - men det må være et omdiskutert spill på dette forumet. Det er det som er kriteriet for at det skal bli regnet som "populært". Man starter som oftest ikke en ny kategori om det bare er et emne som skal inn der.

 

Om man skulle opprettet kategori for alle spill som brukerene på dette forumet spilte hadde det blitt altfor stort og uoversiktelig.

 

Om brukere som liker Final Fantasy starter flere tråder og klarer å opprettholde litt aktivitet i dem kan vi begynne å snakke. Samtidig er det viktig at man ikke starter tråder bare for å være først med å starte dem.

Lenke til kommentar

Ramius:

 

Skjul
Skal benytte min første post på det nye forumet, til å si meg enig i Neo2 sitt ønske.

Å eksludere verdens mest populære rollespill under en kategori over populære spill, er feil og selvmotsigende. Samtidig blir jeg nesten litt mistenkelig over hvorfor de gjør såpass lite for å gi Final Fantasy plass på forumet sitt, da det var slik på det forrige også.

Det er ingen grunn til å gi Final Fantasy egen plass under "Populære spill", annet enn kun for å ha en plass der. Per dags dato er det så vidt nok interesse her på forumet for FF-tråden holder seg på førstesida på "Felles".

 

Skjul
Det er nok feil at det mangler diskusjon rundt emnet. Les spillnyheter fra de siste to ukene, og du vil garantert finne Final Fantasy nyheter.

Greit nok at det finnes mange nyheter, men de diskuteres ikke så mye her. Siden 4 februar har det kun kommet 69 poster i FF-tråden, der 11 er mine, så du skjønner jeg interessere meg også for FF. Mulig at det finnes artikler i "Diskuter artikler", der har jeg ikke sjekket, men tviler det er så mye mer enn det.

 

Skjul
Nå venter verden på fem nye Final Fantasy spill. Jeg tror grunnen til at du ikke ser "blæst" rundt emnet, er fordi forumet som var på diskusjon.no før, ikke ga det noe særlig rom for det i det hele tatt. Final Fantasy-fanatikere gidder ikke å forholde seg til et forum som ikke prioriterer spillet deres, derfor lager de egne sider for dette, ala midgar.no og finalfantasy.no. Hadde det derimot vært laget en egen kategori for Final Fantasy under populære spill, ville det etter all sannsynlighet tiltrukket seg hordene av norske tilhengere.

Hvis FF-fanatikerne har egne sider for å diskutere FF, hvorfor skal de da komme til dette forumet for å diskutere FF her, istedet for å diskutere det sammen med andre FF-fanatikere der de er?

 

Skjul
Kan da virkelig ikke være så mye mer aktivitet rundt Elder Scrolls eller Half Life.

Elder Scrolls har iallefall ca 200 poster fordelt på flere tråder og Half Life har ca 120 fordelt på flere poster. Fortsatt flere enn FF har.

 

Men kanskje det blir en egen plass der om en stund, når/hvis folket her har fått øynene opp for Final Fantasy =)

Lenke til kommentar
Elder Scrolls har iallefall ca 200 poster fordelt på flere tråder og Half Life har ca 120 fordelt på flere poster.

Tror du virkeligheten hadde vært den samme om det ikke var egne kategorier for disse spillene?

Hvis Gamer.no i det hele tatt skal prøve å nå så mange som mulig, er det faktisk ganske ekstremt å ha egne kategorier for enkelte utvalgte spill.

Lenke til kommentar

De kategoriene ble nok i all hovedsak opprettet grunnet strukturen på disksujon.no, om det var rett avgjørelse er det kanskje for tidlig å si. Nå som forumet har etablert seg, mener jeg man bør vurdere aktiviteten på forumet før man oppretter nye kategorier, eller risikerer man som jeg sa tidligere flere døde kategorier.

Endret av Camrot
Lenke til kommentar
Elder Scrolls har iallefall ca 200 poster fordelt på flere tråder og Half Life har ca 120 fordelt på flere poster.

Tror du virkeligheten hadde vært den samme om det ikke var egne kategorier for disse spillene?

Aktiviteten kom først, deretter kategorien. Det einaste tilfelle der det var motsatt var med Age of Conan, der kategorien vart opprette då ein gjekk ut frå at det kom til å bli høg aktivitet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...