Gå til innhold

De beste DS spillene


Statuen

Anbefalte innlegg

Syntes vi burde ha en "anbefal 3 DS spill" tråd. Som nåværende DS eiere eller kommende DS eiere kan sjekke innom for inspirasjon om hvilket spill de skal gå for i det store DS biblioteket.

 

Personlig starter jeg med min egen personlige favoritt

dum dumm dumm The World Ends With you

935689_98195_front.jpg

Glimrende historie, og karakter design i ekte Nomura stil (Kingdom Hearts, Final Fantasy). Det mest revolusjonerende battle gameplayet som er til DSen og nydelig musikk.

 

Videre er New super mario bros et glimrende valg

51MR98F8BYL.jpg

Trengs det egentlig forklaring? Glimrende annmeldelser og Mario generelt slår sjeldent feil

 

Sist vil jeg nevne Ace Attorney: Phoenix Wright

phoenix-wright-ace-attorney-justice-for-all.443550.jpg

Rett og slett genial spillserie. Du spiller som Phoenix Wright, en nykommende advokat som får en rekke interesante saker å fundere over. Humoren er genial og musikken er nydelig. Jeg personlig elsker bare måten spillet blir spillt på og det er uten tvil noe som bare må prøves. Det er veeeldig mye tekst som fort kan være negativt for mange.

 

Vel nok om mine favoritter hva med deres?

Endret av Statuen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du bør teste det ut ja. Er etter min mening det beste DS-spillet som er ute. Men det er veldig mye text og lesing pga historien, nesten som en bok. Men det vet du vel gjerne :)

Har spillt gjennom alle Ace Attorney spillene så ... vell lesingen skal vel gå greit ;)

Jeg har lenge planlagt å spille det men... har bare ikke satt meg ned rett og slett..

Advance Wars Dual strike bør vel kanskje også nevnes i tråden... Glimrende Strategi spill til DSen!

Lenke til kommentar

1. Legend of Zelda: Phantom Hourglass.

Strålende kontrollsystem, fin grafikk og det gode gamle gameplayet. Jeg likte faktisk de hyppige besøkene til hovedtempelet. :)

2. Mario Kart DS

Det MK-spillet som har imponert meg mest. Jeg tør ikke engang tenke på hvor mange timer jeg har brukt på å få tre stjerner i mission mode og grand prix, slå alle time trial rekordene og å spille mot andre online.

3. New Super Mario Bros

Mario tilbake i 2D. Enough said. :)

 

Fantastiske spill alle sammen. Jeg føler dog at en topp 3 liste blir litt feil da Nintendo som oftest vil ta opp alle plassene. Jeg må også nevne Castlevania: Dawn of Sorrow, Castlevania: Portrait of ruin og Ninja Gaiden Dragon Sword.

Lenke til kommentar

Nå spiller jeg bare DS i feriene, da det er lillebror som eier den. Men uansett vil jeg anbefale:

 

1. Professor Layton and the Curious Village

 

Gåteløsning i en britisk landsby, med herlig dialog og aksenter. Utrolig engasjerende med slike småspill der man må tenke.

 

i tillegg:

 

2. Legend of Zelda: Phantom Hourglass.

3. New Super Mario Bros

Lenke til kommentar
Er Final Fantasy spillene noe bra? Eventuelt vilket er best?

Nå tar jeg for meg Final Fantasy III og IV, siden det er dem jeg har spillt til DS.

Begge er veldig gode, men IV er uten tvil bedre på nesten alle områder enn III. Bedre historie, Gameplayet er generlt forbedret men job systemet til III er mer interesant, vel generelt er spillet bedre. Det sier også annmelderene.

Men visst en er ute etter et mer nyskapende JRPG sier jeg The World Ends With You, fortsatt et av mine favoritt spill noengang.

Lenke til kommentar

Ser de fleste favorittene allerede er nevnt, men jeg vil legge til Etrian Odyssey, en heller ukjent perle i DSens spillbibliotek. Kort sagt så er det et turbasert RPG av den gamle skolen, hvor man velger forskjellige characters som danner en gruppe. Man starter i byen hele spillet sentreres rundt, og drar deretter ut i skogen for å samle XP/ løse quests og missions som man får etterhvert som man kommer seg videre.

 

Er man glad i gode gamle spill som f.eks. Wizardry, er det ikke noe å tvile på. Har man ikke noe forhold til denne type spill(dungeon crawlers), er det slett ikke umulig at dette spillet er den perfekte inngangsportal. "Minus" for at det er et ganske langtekkelig spill(tipper jeg har lagt ned minst 100 timer i dette spillet), samt at det er vanskelig, to ting som ofte skremmer bort dagens gamergenerasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...