Gå til innhold

Gammelt Norsk Spill


Anbefalte innlegg

Lurer på om flere husker et Norsk Eventyr spill fra tidlig 90 tallet.

Det kunne minne om Myst, med paint grafikk.

Man så ikke hovedpersonen, og man kunne klikke seg frem og tilbake i spillverdenen som i myst.

Man kunne plukke opp ting underveis.

Man måtte huske å spise, ellers døde man tror jeg.

(Husker ikke så veldig mye fra det, derfor en slik generell beskrivelse)

 

Men jeg kunne tenke meg å prøve det igjen, bare for å se hva det hele var.

 

Det handlet om de hel Norske eventyrene fra Asbjørnsen og Mo. Espen Askeladd tror jeg var hovedperson. Tror hoved temaet var det eventyret med båten som går til vanns og til lands.

 

Noen som husker eventuelt navnet og hvem som laget det?

Eventuelt om noen vet hvordan man kan finne det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når vi først er på sporet av gamle norske spill, er det noen som husker navnet på det spillet hvor du styrte en vikingby, og du måtte hele tiden ta avgjørelser for hva byen skulle foreta seg? Som fks, samle mat/dra på tokt/lage våpen fks...spillte det på barenskolen på 90tallet husker jeg...tror det var for dos

 

Det husker jeg godt også...tror vi tenker på det samme.

Man måtte også velge hva og hvor mye som skulle slaktes osv.

Skulle også sitte i råd å diskutere hva som måtte gjøres før neste vinter eller noe.

Gode minner fra barneskolen :)

 

Husker dessverre ikke på hva det het... =/

 

Nesumar

Lenke til kommentar
Når vi først er på sporet av gamle norske spill, er det noen som husker navnet på det spillet hvor du styrte en vikingby, og du måtte hele tiden ta avgjørelser for hva byen skulle foreta seg? Som fks, samle mat/dra på tokt/lage våpen fks...spillte det på barenskolen på 90tallet husker jeg...tror det var for dos

Huske óg det spillet!

 

Ikkje det sama spillet, men det likne veldig - King of Dragon Pass.

Endret av Nulani
Lenke til kommentar
Når vi først er på sporet av gamle norske spill, er det noen som husker navnet på det spillet hvor du styrte en vikingby, og du måtte hele tiden ta avgjørelser for hva byen skulle foreta seg? Som fks, samle mat/dra på tokt/lage våpen fks...spillte det på barenskolen på 90tallet husker jeg...tror det var for dos

 

husker også det spillet husker at det var til windows 3.2, vi hadde det på den eldste pcen fremst i klasserommet, husker at vi gjore alt for å føkke opp, tror spillet het vikinge landsbyen men fant ikke noe på wiki

Lenke til kommentar
Lurer på om flere husker et Norsk Eventyr spill fra tidlig 90 tallet.

Det kunne minne om Myst, med paint grafikk.

Man så ikke hovedpersonen, og man kunne klikke seg frem og tilbake i spillverdenen som i myst.

Man kunne plukke opp ting underveis.

Man måtte huske å spise, ellers døde man tror jeg.

(Husker ikke så veldig mye fra det, derfor en slik generell beskrivelse)

 

Men jeg kunne tenke meg å prøve det igjen, bare for å se hva det hele var.

 

Det handlet om de hel Norske eventyrene fra Asbjørnsen og Mo. Espen Askeladd tror jeg var hovedperson. Tror hoved temaet var det eventyret med båten som går til vanns og til lands.

 

Noen som husker eventuelt navnet og hvem som laget det?

Eventuelt om noen vet hvordan man kan finne det?

 

 

Yes i know.. har vage minner fra det selv .. hadde ikke det på min egen pc men prøvde det hos noen andres .. desverre så vagt at jeg ikke aner hva det het eller produsent

Lenke til kommentar
Når vi først er på sporet av gamle norske spill, er det noen som husker navnet på det spillet hvor du styrte en vikingby, og du måtte hele tiden ta avgjørelser for hva byen skulle foreta seg? Som fks, samle mat/dra på tokt/lage våpen fks...spillte det på barenskolen på 90tallet husker jeg...tror det var for dos

 

Det het "Vikingbyen" og var utgitt av Nasjonalt læremiddelsentral.

Usikker på hvor man kan få tak i det nå.

Endret av Crom
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 11 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...